Gruppköp Laptimer??

Wolfhound skrev:
Jag har inga problem med att kolla upp saken.......... Men det kan ju vara så att det kanske finns någon som har bättre kontakter än mig....... Kanske var dumt av mig att starta en tråd om detta ämne utan att ha ett färdigt förslag.... I så fall ber jag så hemskt mycket om ursäkt....
"Dumt" och "be om ursäkt" finns väl ingen anledning att prata om. Det blir bara lättare att intressera folk för ett gemensamt köp om man kan tala om vad som erbjuds och till vilket pris. Jag tror att alla är mest intresserade av AIM´s produkter. De som borde vara mest intressanta heter MyChron 3 Light och Plus. Den senare är en hel panel som ser döläcker ut och innehåller allt man kan önska sig. Light är en betydligt enklare men kompetent tidtagare. Man kan beställa Plus för 4.250 kr + frakt/moms från USA. Light kostar 1.570 kt + frakt/moms. Något att jämföra med för att avgöra vad som är ett bra erbjudande eller ej.

sleven skrev:
Varför lägga dej i allt??? :fatta!
Vad menar du?

Detta verkar superbra. Hade själv tänkt att gå och beställa en MyChron 3 Light. Men lyckas man verkligen göra så mycket på priset? Hörde nått om 1900:- för lighten. Kanske var ett specialpris. Detta utan frakt och osäkerhet från usa. Plus att vi södjer staten med moms så de kan laga vägarna och laga oss när vi går omkull...

MyChron 3 Plus verkade lite väl extrem va? Känns inte som man har ork att utnyttja allt.

Stå på din nyteknik alltid lika kul med din skojfriska inlägg! :D

Jonte VSB R-T skrev:
Detta verkar superbra. Hade själv tänkt att gå och beställa en MyChron 3 Light. Men lyckas man verkligen göra så mycket på priset? Hörde nått om 1900:- för lighten. Kanske var ett specialpris. Detta utan frakt och osäkerhet från usa. Plus att vi södjer staten med moms så de kan laga vägarna och laga oss när vi går omkull...

MyChron 3 Plus verkade lite väl extrem va? Känns inte som man har ork att utnyttja allt.

Stå på din nyteknik alltid lika kul med din skojfriska inlägg! :D

1.900 kr i Sverige är ett bra pris. Den som ska betala moms och tull för en Light beställd från USA får punga ut med ca 2.100 kr.

Plus kan vara användbar för tvåtaktsförare som vill ha koll på avgastemp och tycker det är viktigt att samla allt i en enhet. Den har också lysdioder som visar när det är dags att växla, vilken växel du har i etc. För den som är lika intresserad av teknik, prylar och meck som att köra.

Magnus skrev:
I denna tråden har ju Corben Dallas radat upp en massa laptimers och pris på dem. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51648&page=1&pp=20&highlight=laptimer

T.ex. MyChron light MCL kostar ju 2100kr hos aimracing och där borde man ju kunna få lite rabbat om vi är många som köper?

Titta på bilderna nedan. Den som du kallar "MCL" är den gula. "Light" är den med blått eller grönt fönster. Även om det inte är jätteviktigt skulle i alla fall jag välja den som är snyggast om inte skillnaden i pris var avsevärd.

Bifogat

• MCL_TG_r2_c4.jpg
    MCL_TG_r2_c4.jpg
    6.4 KB · Visningar: 194
  • mclTG.jpg
    mclTG.jpg
    22.7 KB · Visningar: 42
HPP Racing tar tydligen 2495:- för MyChron Light inkl. sändare. Jag antar att det är mindre strul med garantier och liknande om man beställer från nå`t svenskt företag...
http://www.redracingparts.com tar 186 EUR med sändare/mottagare. Kanske kan vara ett alternativ....

Nyteknik skrev:
Titta på bilderna nedan. Den som du kallar "MCL" är den gula. "Light" är den med blått eller grönt fönster. Även om det inte är jätteviktigt skulle i alla fall jag välja den som är snyggast om inte skillnaden i pris var avsevärd.

Den du kallar Light heter egentligen TG i AIM:s sortiment.

Nyteknik skrev:

Enligt corbens tråd så skilljer det ju ca 850kr mellan de två. Så den kostar ca 40% mer. Personligen är jag intresserad av en enkel billig laptimer. Jag är bara intresserad av hur snabbt/långsamt jag kör och inte massa annat.

Jag hoppar... Skulle vilja haft ett bra pris på en MXL Strada eller en My Chron som mäter även hastighet, RPM, växelläge, vatten, och olje temp... (skulle haft den som "istället för" instrument)

Letar vidare på Ebay...

Ville bara säga att den laptimern verkar bra,och om det blir den,så är jag med på köpet.Inget annat.

Nyteknik skrev:
Men varken pris, leverantör eller samordnare är ju klart...

Bossebult skrev:
Ville bara säga att den laptimern verkar bra,och om det blir den,så är jag med på köpet.Inget annat.

Jag är också intresserad av en billig variant, typ light TG ...... Har två polare som också är intresserade....

Fanns det någon här som hade några bra kontakter eller ska jag försöka ringa/maila runt till lite olika ställen ??

Jag har köpt ett par MyChron Light TC från http://www.whitebuffaloracing.com, kostar ca 1600 kr inkl frakt. Moms+tull kan tillkomma om paketet fastnar. Firman skickar utan problem paketet som gåva/skriver ner värdet etc.

Borde dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst nu :tomten

Eller som gör man som mig o köper en Kawasaki ZX-10 R 04, där sitter det redan en laptimer på plats :tummenupp :tummenupp :tummenupp

*jag vet, ni får hänga mig men...jag ville bara vara lite lite stolt vid ett tillfälle* min jultomte kom tidigt i år :tomten

Ska kolla upp priset på light tg. Jag fick ju 1900:- i pris. När jag frågar, hur många ska jag säga det handlar om 10, 20, 30? Det blir från en svensk firma som är välkänd i så fall.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back