Gruppkörning Norrisdan 12e eller 13e Maj

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Nu är hojen fixad och körde lite i lördags och spanade lite på vägarna på Norrsidan. Vädret som de ser ut just nu ser lite halvtaskigt ut för helgen. MEN om det blir bra väder så blir det gruppkörning antingen på lördan eller söndan med utgång från Mcd Väsby. Säsongen/Vädret är inte så tipp topp ännu och alla har inte kört så mycket 2012 så första gruppkörningen blir lite för att rosta av inför säsongen, komma tillbaka in i mc åkningen och kurvorvna. Så ni som är sugna: Håll utkik i tråden.

cap.jpg

Puss o Kram // Tig3r :3freak

Last edited:

N3nn3

Inte frisk enligt grannen
Gick med
1 Jun 2011
Hoj
Gul eller Röd
Vad pratar vi för tid om körningen blir av.
Har en bitt att åka. Från söder sidan.

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Om det blir på Söndagen tror jag att jag kan haka på om nu en trött Hayabusa får åka med er med RR maskiner :hej

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Om det är fint väder kanske jag kan hänga på..... :) fastän vi troligtvis inte träffats förut.
Har en fundering att åka hit:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-12e-och-13e-maj&highlight=arlanda+test+track

De kanske vi har, eller kanske inte :p :) Iaf, om de blir bra väder så kör vi. Jag blir inte ledsen om du dissar mig/oss för arlanda test track. Funderade själv på dra dit men sen när jag såg att det blir typ sightseeing tempo så var jag inte sugen alls :p Det kommer bli fler körningar i år så oroa dig inte ;)

Får hoppas på bra väder gubbz OCH tjejer ;)

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Jag hittar bra på Norra sidan så de ingen fara ;) Vädret ser ju inte så lovande ut på lördan. så ser ut att bli körning på Söndag. De verkar ju vara vissa som e sugna på ATT och gruppkörningen, så om vi möts 12.30 då kanske? Så hinner ni till både ATT och körningen. Och kör ni ATT och inte hinner till 12.30 så kan vi ju kanske vänta några minuter på er isåfall ;)

@Horn1: Känns nästan som en självklarhet att se dig på körningen ;) :D Du är ju typ min Co-Arrangör som ofta ställer upp på att köra sist och håller koll på gänget också :) Stora Credz till dig!

Imorgon bestämmer jag vilken dag vi kör, Men med största sannolikhet blir det på Söndag :tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Om jag nu klarar uppkörningen imorgon, vågar man fråga om man kan haka på då eller hur tusan funkar det här egentligen med gruppkörningar?

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Om jag nu klarar uppkörningen imorgon, vågar man fråga om man kan haka på då eller hur tusan funkar det här egentligen med gruppkörningar?

Hur det funkar? Gruppkörning = En grupp av motorcyklar som åker tillsammans på kurviga vägar, brukar vara en ledare längst fram som bestämmer vägen, 1 längst bak som håller lite koll så att ingen tappas bort. inga dumma omkörningar. Sen är det bara att köra å ha kul och lära sig kurvtagning genom att försöka följa föraren framför. Då förhoppningsvis bakom en förare som har ganska bra flyt och kurvtagning iaf... ;)

Lycka till imorrn!! Och ja, du får haka på ;)

Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tack :D Själva principen har jag förstått men tänkte mer att man inte känner nån och jag har inte hunnit vara här på på forumet nån längre tid heller och i andra sammanhang så... brukar man kanske inte riktigt haka på random människor förutom helgnätterna :brynad

Hur det funkar? Gruppkörning = En grupp av motorcyklar som åker tillsammans på kurviga vägar, brukar vara en ledare längst fram som bestämmer vägen, 1 längst bak som håller lite koll så att ingen tappas bort. inga dumma omkörningar. Sen är det bara att köra å ha kul och lära sig kurvtagning genom att försöka följa föraren framför. Då förhoppningsvis bakom en förare som har ganska bra flyt och kurvtagning iaf... ;)

Lycka till imorrn!! Och ja, du får haka på ;) Du har trogligtvis? Haft stefan och alex som lärare så ;)

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Tack :D Själva principen har jag förstått men tänkte mer att man inte känner nån och jag har inte hunnit vara här på på forumet nån längre tid heller och i andra sammanhang så... brukar man kanske inte riktigt haka på random människor förutom helgnätterna :brynad

Jo juste, Gruppkörning är också ett perfekt ställe att träffa nya hojkompisar på! :fyllisar Alla delar ju samma intresse: opera och teater ;) haha.. Mc såklart :p Så de här att man inte känner någon på en gruppkörning är inget problem, snarare en fördel ;)

N3nn3

Inte frisk enligt grannen
Gick med
1 Jun 2011
Hoj
Gul eller Röd
Om vädret blir som utlovat så ska jag försöka att komma.
Fordon hoppas du fixar kortet så slipper jag va rookie själv.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring