Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ja, det kan man fråga sig.... Möjligheten finns ju. Var ,när , hur??

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Bara för det så var jag tvungen att leta fram ett gammalt forum där det faktiskt fanns bild på mig i långt hår! :D

Full.jpg

Haha... lika långhårig som Pepper... jäkla hippies! :D Du måste ju minst vart 15 år på bilden...

Rätt lugnt på forumet, några tappra som kör ännu, skoj. Nilax har väl abstinens efter en relativt dålig sommarsäsong... men tänk på halkan Nilax, inga fler brutna ben och kraschade bågar...

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag tänker köra en runda i morgon om vädret är ok. Är nu i småland, så jag kan tidigast komma iväg på hojen 13.30. Tänkte mig gamla Södetäljevägen -> Nykvarn -> Gnesta (fika) -> hemåt innan det blir mörkt...

Någon som vill haka?

Plats: den vanliga vid Skogis
Datum: söndag 9/11
Tid: 13.30
Tempo: fegishastiget

EDIT: är nu söndag kl. 12.20 och jag e fortfarande åksugen. Dock hittar jag nog på något annat om igen hakar på, så skriv en rad om intresse finns...

1. perjul
2.
3.
osv

Last edited:

Explorer58

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Sertão
Oj då! Jag ställde en fråga och sedan lyssnade jag inte på svaret ... Det var inte så trevligt gjort; ber om ursäkt för det.
Jag tog en tvådagarstur på egen hand: Skanssundet, Nyköping, Kolmården, Finspång (övernattning på Alléhotellet - enkel standard men helt OK), Kumla, Vingåker, Eskilstuna.
Det var fin MC-väg mellan Finspång och Svennevad (nära Pålsboda), samt sträckan Askersby-Kilsmo-Brevens bruk-Högsjö-Marsjö-Vingåker-Äsköping söder om Hjälmaren.

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Schysst tur, Explorer58! Själv sicksackade jag lite i söderort, och hälsade på polare i all anspråkslöshet. Kanska kan åkas mer till kommande helg, om vädret vill?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Om i så fall kan jag på lördagen. Söndagen bortlovad. Det har varit för mycket helgaktiviteter, så det ha börjat rycka i högerhanden. DR'en kan behöva luftas.

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ser ut som det ska bli hyfsat väder på söndag enl. prognosen. Någon som är intresserad av en tur?

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Nu verkar det som det braiga vädret skall vara på lördag, när man kollar på prognosen. Körning lördag, någon?

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Såg att Hoorc kör i morgon lördag. Jag satsar på att åka dit oanmäld och våldgästa sällskapet kl. 11.00 vid Shell/Mc Donken Botkyrka :). Har träffat några i Hoorc tidigare, så jag hoppas att det är ok om det dyker upp några från sporthoj.com också...

Se http://www.hoorc.org/viewtopic.php?t=2026

Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Eller 12.30 vid McDonalds vid Årstafältet. Närmare för oss bägge.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jaha, då är båda hojarna på vintervila :näsblod Man skulle gå i ide och vakna upp runt början på april.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Det vart en del grusväg i lördags neråt södertörn på Dr'n och en kort testsväng med banditen för att kolla xenonlyset i mörker. Så nu är både kläderna och hojarna skitiga. Men kul var det. Om man bortser från en gammal gixxer så såg jag enbart offroadhojar ute.

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
Hej.
Är du nöjd med lyset.Drar de mycke ström? Vilken temperatur kör du med på lampan?

//Marko

Det vart en del grusväg i lördags neråt södertörn på Dr'n och en kort testsväng med banditen för att kolla xenonlyset i mörker. Så nu är både kläderna och hojarna skitiga. Men kul var det. Om man bortser från en gammal gixxer så såg jag enbart offroadhojar ute.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
4300 men kolla i tråden om " billiga xenon-lysen" under mc-relaterat. Där har jag lagt upp bilder. Sammanfattning: De drar bara 35 watt, det är lägre än ordinarie lyses 55 watt och de utvecklar således mindre värme.

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Hallo i vintermörkret! Någon som har en plats över i sitt garage
och som kan tänka sig att dela plats med mig? :)
Skulle behöva ställa in hojen nu!

Och är det inte snart dags för den där vinterölen vi snackade om? :öl

Last edited:

Explorer58

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Sertão
Eftersom jag känner många i detta forum frågar jag också här! :rolleyes:

Men visst det finns andra forum också! :)

Det är inte forumet som är fel, utan det är tråden. Dels vill de som läser den här tråden inte se denna fråga, och dels har du större chans att få svar på din fråga om du ställer den i t.ex. någon av trådarna
"Vinterförvaring inkl. service-Västerort",
"Vinterförvaring/service?",
"Mc-förvaring i varmgarage + service",
"Vinterplats i varmgarage 200:- / mån",
"vinterförvaring nacka",
"Vinterförvaring av mc finnes!" eller
"Vinterförvaring sökes"
här i Stockholmsforumet i stället.

Sedan är du högfärdig, löjlig och ohyfsad som himlar med ögonen. Du har faktiskt gjort fel och jag försöker hjälpa både dig och alla andra som läser den här tråden. Då skall inte du himla med ögonen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati