Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

andreasnoren

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2007
Hoj
ktm 690 smc -08
Datum: Torsdag 11:e juni 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...erId=100396216

Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 11/6-2009:

Namn:
1. Tom@s
2. Dr.Pepper
3. Pelle S
4. EQ
5. m1cke
6. Liquid_shadow
7. Shadow
8. Kent@
9. mnrider
10. Cap
11. Boatdrinks
12. Stefan_valen
13. Eventuellt Nilax
14. SwePace. Hinner inte!!! (Måste jobba över) Söker samband med Cap om eventuell anslutning längs vägen.
15. drsnuggels
16. tomas modin
17. andreasnoren (första gången, så jag hoppas det funkar med en motard)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jaha, då var man hemma och det gick bra att tranportera sig hem i alla fall. Tack Pelle för din eskort! Väl hemma kunda man besiktiga skadorna och det mesta var på löst monterad utrustning, inga skador vad jag kan se på ramen.

Har analyserat vad som hände och vet fan inte, vet bara att jag skulle köra ikapp Micke och Sonny (?) och när jag skulle släppa gasen så släppte den liksom inte. Tror det var handsken som veckade sig och höll kvar, när farten ökade eller i alla fall inte avstannade så regerade jag nog instinktivt och bromsade omkull mig... vet faktiskt inte men det är enda förklaringen.

Nåja, verkstaden ska väl tjäna pengar dom med. Nu får man förhoppningsvis ordning på hojen i sommar och inte i höst, det är den största rädslan just nu! :Bugar

Lite känning i knät fick jag och ena handen, men ingen större fara!

Hoppas ni fick en bra fortsättning och tack för hjälpen!!!

Hoppas INGEN av er hade kamera!!! :mad:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Aj, fan. Låter inte kul.

För undertecknad blev det en vända med tjejen ut till Vallentuna-Åkersberga-Svinninge-Bogan-Vaxholm-Bogan-Lidingö. Helt ok, med undantag för restaurang Sportsbar Number 10 i Vaxholm. Efter över en och en halv timmes väntan på ceasarsallad och hamburgare lessnade vi och gick. Blev bombrepa hem av ren ilska.

Bogan i ok skick, lite trafik, inga farbröder i vita bilar med saftblandare på taket.

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
CBR 600rr,
Skönt att det gick bra hem.

Tack för en ruskigt bra ordnad/uppstyrd tur, vär länge sedan man hade så roligt med hojen.

Synd bara att jag lyckades tappa bort gruppen efter Bulten men men det kommer fler tillfällen. kommer helt klart att hänga på fler gånger.

Setíll och muta verkstan nu så hojen blir klar till midsommar.

//Cap

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Nåja, verkstaden ska väl tjäna pengar dom med. Nu får man förhoppningsvis ordning på hojen i sommar och inte i höst, det är den största rädslan just nu! :Bugar

Klart verkstadskillarna är avis när du bara bränner stålar i shoppen hela tiden:arsele Men du kanske kan få lite kompis-kö i verkstan ändå:D

Du har väl de flesta originaldelarna liggande hemma i garaget så att du kan köra om nån dag eller två igen, sen är det ju bara att vänta på att dina kolfiber grejjer ska komma hem :)

Skönt att det gick bra med dig och att du kom hem utan problem:krama

Last edited:

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Ja fy fan Tomas, det där gjorde lika ont som en pungspark att se :(
Skönt du tog dig hem något så när helskinnad iaf.

Tack för en kul körning i bra tempo ändå! Min kropp måste bara träna lite mer så att koncentrationen kan hållas på topp i två halvlekar...

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Det här var j*kl*gt skoj.
Synd bara om dig Tomas som körde omkull. Hoppas du får tid på verkstan. Vissa delar kan du kanske vänta med till i höst som t.ex bulan i tanken. Viktigast måste väl vara lampan och backspegeln samt ev ny packing till kåpan på motorn. Hoppas det löser sig.
Vi andra hade en skojsig tur tillbaka från Nynäs över bl.a bulten och porla malm.
Kenta

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Jaha, då var man hemma och det gick bra att tranportera sig hem i alla fall.
Skönt att höra att du klarade dig hela vägen hem Tomas! :tummenupp
Det såg läskigt ut på håll faktiskt! :eek: Tänk vad lite det krävs för att crasha!
Djäkla otur du hade i alla fall! Fast tur att det hände i en relativt låg fart!

Själv upptäckte en i vårt gäng "tack för det" precis innan vi skulle åka iväg från Nynäs att ena sidan på min baksving satt helt löst! :eek: Och det hade den förmodligen gjort hela vägen till vårt första stopp! Och med tanke på att vi gasade på en hel del dit kunde ju vad som helst ha hänt! Läskigt! Jag var på bilprovningen innan idag och det måste ha hänt något då är enda förklaringen! Brukar ha bra kolla på grejerna annars!

Så vi verkade ha haft änglavakt båda två Tomas! :Bugar

Tack alla annars för en trevlig tur! :tummenupp

Wisborg

Gick med
6 Sep 2008
Hoj
CBR 600rr,
Det här var j*kl*gt skoj.
Synd bara om dig Tomas som körde omkull. Hoppas du får tid på verkstan. Vissa delar kan du kanske vänta med till i höst som t.ex bulan i tanken. Viktigast måste väl vara lampan och backspegeln samt ev ny packing till kåpan på motorn. Hoppas det löser sig.
Vi andra hade en skojsig tur tillbaka från Nynäs över bl.a bulten och porla malm.
Kenta

Vart 17 tog ni vägen efter Bulten? Svängde ni av direkt mot Tullinge?

//S

Wisborg

Gick med
6 Sep 2008
Hoj
CBR 600rr,
AHA det förklarar saken, trodde ett tag att ni gått upp i rök..:rolleyes:

Var det er vi mötte vid BB???

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tack alla för skoj körning även om jag tycker det ofta är aningen grusigt och taskig sikt i kurvorna ut mot Sorunda. Trist med hojen Tom@s... Var på väg över gatan och såg dej försvinna i ögonvrån... sedan Duns! :(

Skönt att du klarade dej bra, men jäklar vad delar det kan gå i så pass låg fart. Skönt också att få ham den i egna garaget. Se till att få den åkbar nu, och ta resten till hösten.

Skoj alla andra, hoppas ni haft lika skoj som jag! Blir inget nästa torsdag för min egen del. Midsommarfirande prioriteras.

http://www.rodacafet.se/

Jag ska nog tuffa förbi där

/J

Ja.. det måste vi synka in någon gång. Skoj att brassa förbi där :tummenupp

Last edited:

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
Tack för en trevlig åktur idag, alltid skönt att åka med lite nya kontakter.
Var tyvärr tvungen att dra efter trippen till Nynäshamn. Men damn vad underbart det är med den nya motorvägen då tillbaka in mot staden... Bara att huka sig och vrida, hela vägen till Trångsund :yoparty

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tack för turen, blev långt hemifrån för min del! :tummenupp
Jaha som vanligt var man ensam höna i tuppgården:confused: eller hur det nu blir...

Tråkigt på hojen, stod och gjorde mig redo för avfärd när jag hörde motorn rusa och sen KRASCH! Lider med dig Thomas..

Vi drog lite i förväg då jag som sagt hade nästan 20 mil hem..

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Hej allihop! Fan va skoj det var att åka, håller med om att det var lite grusigt vid några ställen, men bara man tar det försiktigt och vet hur man ska komma in i kurvan går det nog rätt bra.. men man har mycket att lära! Sen vart jag också en bra bit hemifrån då jag bor i bromma, men va fan, om man ligger genomsnitt 130-150 på motorvägen hem går det rätt snabbt tillbaka;)

Jävligt trevligt folk måste jag säga! massa sköna personligheter! Coolt att vi även var en custom, Boatdrik i all ära!:D

Hoppas all löser sig för dig Tompa.. såg hur lyktan låg som en krossad glasruta vid hojen där:( Som Liquid så perfekt beskrev det; Det kändes som en pungspark=/

Edit, blev det några bilder?:D

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Hoppas INGEN av er hade kamera!!! :mad:[/QUOTE]

Har ingen koll på om Nynäshamns-paparazzin var på plats, tror m1icke har bättre koll på det, he, he... Kungsholms-paparazzin har jag bättre koll på:D

Tråkigt med din hoj, Tomas, men viktigaste är att du klarade dig väl:) Hoppas du får hojen ut på vägarna igen snarast.

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
För övrigt, tack alla för en trevlig tur, svängen från Ösmo till Sorundavägen var ett tag sen jag körde, hade nästan glömt bort den.

och så fick man avsluta kvällen med lite Bulten:yoparty

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Tråkigt med din hoj, Tomas, men viktigaste är att du klarade dig väl:) Hoppas du får hojen ut på vägarna igen snarast.

JA! Hoppas du mår okej idag Tomas i kropp och själ! Och att du får ut allt på försäkringen så att du kommer igång ut på vägarna igen med din snygga hoj!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!