vart är det tänkt att köra
Styr ingen upp något söderut tar jag mig i allafall en runda norröver. Sticker i såfall vid 18-tiden från Statoil Järva Krog/Solna.
Hm nu vaknade jag ju till alldeles för sent.
Är det någon som är sugen på en tur imorgon eller på Lördag?
på lördag lär säker ganska många vara ut och köra eftersom det är Mälaren Runt då
fler som ska dit?
jag tänkte åka dit för första gången så skulle vara kul med sällskap
Vet knappt vad det är, men lite hojåka är alltid trevligt!
Vad innebär en tur dit? Å hur långt är det?
1) Start
Starten går som alltid kl. 11.00 från Pampashuset (gamla Arbetsmiljöverket) i Solna. Givetvis finns MCM och SMC på plats. Träfftröjor och festbiljetter går att köpa.
2) Officiellt stopp med MCM:s Hojmarknad
Officiellt pausstopp blir det på Motorbanan Gröndal utanför Eskilstuna. Detta är lite av navet i verksamheten. Här finns mycket att se! Hojfirmor, uppvisningar, mat, dryck, m.m. Öppet under dagen från 11.00 till 16.00. Återstart sker kl. 15.00 med färd mot Enköping.
3) Mälaren Runt-festen
Framme i Enköping möter Strul MCC med sin numera klassiska Mälaren Runt-fest på Motorgården. Camping, musik, mat&dryck och bra drag och skön stämmning utlovas.
4) Målgång Stockholm: MCM, Torsgatan 65
För dem som nöjer sig med soft eftersnack, lite kaffe och kanske en macka, möjlighet att köpa lite MCM-prylar, kolla in alla gamla tidningar som finns i lager och se en del av våra projektbyggen i vårt ”showroom”. Öppet från kl. 16.00 och framåt.
Och du glöm inte att det alltid är sol på Mälaren Runt!
Vet inte hur lång åkturen är men annars är det väl upp till var och en hur långt man nu väljer att "åka med". Men en heldag är det
Styr ingen upp något söderut tar jag mig i allafall en runda norröver. Sticker i såfall vid 18-tiden från Statoil Järva Krog/Solna.
Tackar mig själv för att jag dök upp igår, så blev vi i allafall "en" som åkte. En skön 20-milatur på slingrande vägar i norr
Tackar mig själv för att jag dök upp igår, så blev vi i allafall "en" som åkte. En skön 20-milatur på slingrande vägar i norr
skulle vilja åka betydligt oftare i norr då vägarna är riktigt fina
dock så har jag inge vidare lokalsinne.
Går fler tåg...
Efter dagens runda runt Mälaren tänker jag sticka ut i morgon på en tur typ denna. Inte nödvändigtvis så himla lugnt dock.
11 från Statoil Järva Krog, så får man en del eftermiddag kvar till annat.
We did it again! Stack 11 från Järva och var tillbaka efter 27 mil. Alla klarade sig helskinnade runt färden och kom fram i hela stycken, det inkluderar både mig & hojen...
Hur är det med torsdagskörningarna numera, har dom försvunnit?
Verkar ju bara vara Maxxis som håller tråden levande.
Tror förresten jag passerade dig i nån bilkö häromdagen, sjyst hoj.
(Det är nu du ska anteckna... )
Dom dog ut ungefär samma vecka som brewdarna började med sina onsdagsrundor...vet inte om det finns något samband
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|