Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
BMW S1000XR -17
Att köra en runda hade varit trevligt, men jag blir nog inte klar förrän ca 19, vilket skulle betyda att jag kan vara i Upplands Väsby ca 19.30. Nu begär jag absolut inte att någon skall vänta på mig så länge, men om ni bestämmer någon runda så får ni gärna posta en kort beskrivning, så kanske jag kan genskjuta er på något lämpligt ställe. :)

Jag kan dock inte lova att jag hinner ikapp eller så, så det är nog ingen mening att vänta någonstans. Om ni är för långt bort får jag köra en runda ensam istället. Men om vädret tillåter är jag gärna med på en körning imorgon.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Kan vara på norrsidan 1830. Är det ett lagom tempo, dvs ca 0-40 över Hbegränsningen eller är det en bombakörning?
Har ingen lust för det....

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Kan vara på norrsidan 1830. Är det ett lagom tempo, dvs ca 0-40 över Hbegränsningen eller är det en bombakörning?
Har ingen lust för det....

Blir min andra :)
Kul ett gäng rookisar, hur ska det här sluta :lol

Är nog inget avancerat, kör med förstånd bara och se till att hålla avstånd. Ingen fara om någon hamnar efter för då inväntar vi.. och kör i egen takt och förmåga. Undvik att försöka köra ikapp osv, man inväntar ändå varandra om man splittras upp vid tex ett rödljus eller omkörningar av bilar osv.

Se det som att vi är ute och glider lite.

plus att i rubriken står det ju lugn körning :rock

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Den som föreslog en tur runt Riala/Sättra, glöm!
Vägarna däromkring är lagade med grus för några dagar sen. Bor nämligen i Sättra och är uppvuxen i Riala.

Sear

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Har haft 2012, CB1000R
Ajdå, tack för info :tummenupp

I brist på annat så har vi ju alltid Bogesund och Vaxholm. Är alltid lika trevligt.

Sear

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Har haft 2012, CB1000R
Vilken donken är det förresten? Den vid rondellen?

Japp, du har OK på andra sidan vägen och på andra sidan E4:an är det statoil, Burger kingoch Scandic hotel.
Glädjens trafikplats heter det och rondellen är en stor rondell ovanpå E4:an.

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Japp, du har OK på andra sidan vägen och på andra sidan E4:an är det statoil, Burger kingoch Scandic hotel.
Glädjens trafikplats heter det och rondellen är en stor rondell ovanpå E4:an.

Ah. Tackar. Dags att börja röra på sig då.. Helvetes köer på essingeleden :crash..

Sear

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Har haft 2012, CB1000R
Super trevlig kväll! Vad blev vi 15-16 hojar? Kul att så många dök upp :tummenupp
Och nu har man hittat nya favoriter till vägar, tack där Devilschild :banana

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Mmmm trevlig runda. Det var ett lugnt tempo :rolleyes. Hann med någolunda iallafall :thumbup:.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Som ovan, skittrevligt sällskap och perfekt tempo, hittade en utmärkt klunga.

Du som bodde i Berga/Åkersberga, hör av dig om du vill köra! Du hade ett schysst tempo som min blysläde gillade (inget illa menat) :)

Skicka ett PM så ger jag dig mitt nummer/mail.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Tack alla som var med idag, det var en riktigt rolig runda.

Super trevlig kväll! Vad blev vi 15-16 hojar? Kul att så många dök upp :tummenupp
Och nu har man hittat nya favoriter till vägar, tack där Devilschild :banana

Kul att du gillade vägarna! (Kan dock inte ta åt mig äran eftersom att jag inte ledde gruppen:))

Som ovan, skittrevligt sällskap och perfekt tempo, hittade en utmärkt klunga.

Du som bodde i Berga/Åkersberga, hör av dig om du vill köra! Du hade ett schysst tempo som min blysläde gillade (inget illa menat) :)

Skicka ett PM så ger jag dig mitt nummer/mail.

Haha, mitt gamla härke tycker också att det var ett lagom tempo.:hihi Hör av mig när det suger till i åktarmen:tummenupp

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
BMW S1000XR -17
Tack alla som var med idag, det var en riktigt rolig runda.

Kul att du gillade vägarna! (Kan dock inte ta åt mig äran eftersom att jag inte ledde gruppen:))

Haha, mitt gamla härke tycker också att det var ett lagom tempo.:hihi Hör av mig när det suger till i åktarmen:tummenupp

Det var riktigt kul att jag lyckades genskjuta er till Vaxholm. Jag hade ju mest tolkat snacket om att köra förbi Bogan/Vaxholm som löst snack, men tänkte att det kunde vara en lagom utflykt för mig som inte kom iväg hemifrån förrän strax efter klockan 20. Och så kommer ni dit max fem minuter efter att jag kom dit.

Och ingen av er behöver skämmas över ert tempo när ni har mig. :) Jag hamnade ju på efterkälken bara några hundra meter in på Bogesundsvägen. Jag ångrar dock lite att jag följde efter er istället för att ta stora vägen. Det hade varit kul att se om ni skulle tagit Bogan snabbare än jag skulle tagit stora vägen (som ju är både kortare och snabbare). För även om ni inte hade gjort det så är jag helt säker på att ni hade kört om mig innan vi nått fram till E18.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin