Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
tack för en grym tur :tummenupp :tummenupp
det blev spik 23 mil för mig från nynäs och det var lite takdropp från näsan på slutet men vad gör väl det...
detta blir ett stående inslag i sommar !

härliga bilder btw !:tummenupp

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Instämmer riktigt kul och bra tempo :) Vart hittar man tråden som behandlar gruppkörning, hoppas ingen var sur på min körstil bara.. första gruppkörningen :tuttar :gnissla

Schysst med bilder också, uppskattas alltid! Bra jobbat ! Den där fiskmåsen, har de pumpat den med tillväxthormoner eller vad för den jäveln var inte liten... missvisande bild! :D

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Kommer lite bilder från mej också...

Bifogat

• bilden001.JPG
    bilden001.JPG
    149.9 KB · Visningar: 70
  • bilden008.JPG
    bilden008.JPG
    137.2 KB · Visningar: 69
  • bilden007.JPG
    bilden007.JPG
    161.6 KB · Visningar: 88
  • bilden006.JPG
    bilden006.JPG
    122.9 KB · Visningar: 73
  • bilden005.JPG
    bilden005.JPG
    108.4 KB · Visningar: 62
  • bilden004.JPG
    bilden004.JPG
    93.8 KB · Visningar: 70
  • bilden003.JPG
    bilden003.JPG
    94.7 KB · Visningar: 72
  • bilden002.JPG
    bilden002.JPG
    163.9 KB · Visningar: 68

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Någon som vill med på en lugn em/kvällstur i dag? Avfärd inom kort. Typ Botkyrka - Södertälje - Enhörna - Svartbro - Nykvarn - Gnesta - hemåt...

Lugnt-å-fint tempo :)...

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Anabolamåsen ... det är ju inte ens ett montage :rolleyes: :yoparty

Fler bilder måste väl ha tagits ... kom igen nu .. det är digitalfoto så ni behöver inte vänta på framkallning ;)

Bifogat

• mås1.jpg
    mås1.jpg
    159.4 KB · Visningar: 85
  • mås2.jpg
    mås2.jpg
    148.4 KB · Visningar: 85
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Omkörningar...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Det som brukar skilja är att man normalt försöker undvika omkörningar .. placering i kön justeras vanligtvis vid stopp.

Man tackar för lästipset! Var med på min första gruppkörning förra veckan och blev "lite otålig" på hemvägen...:rodnar Ber om ursäkt för klavertrampet och hoppas att misstaget kan förlåtas, då jag tänkte försöka hänga med fler gånger... Hoppas att även de som kanske blivit omkörda förut läser på länken, så kanske det kommer "vinkningar" innan fler behöver trampa i klaveret... :7peta

Ses vid Barkarby imorgon! :tummenupp (vid uppehållsväder)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Fler bilder måste väl ha tagits ... kom igen nu .. det är digitalfoto så ni behöver inte vänta på framkallning ;)

Jo jag hade en bild till tror jag allt. Tänkte inte på att den jäveln stod där och tiggde burgare/mc-förare i snygg förpackning att mumsa på...

Ang lördag så tänkte jag om vädret blir bra stå vid skogis 9.15 och dra vid 9.30 om det är fler som vill göra sällskap från södra sidan ut till MC Dagen.

Bifogat

• måsen.jpg
    måsen.jpg
    120.7 KB · Visningar: 71
Last edited:

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Man tackar för lästipset! Var med på min första gruppkörning förra veckan och blev "lite otålig" på hemvägen...:rodnar Ber om ursäkt för klavertrampet och hoppas att misstaget kan förlåtas, då jag tänkte försöka hänga med fler gånger... Hoppas att även de som kanske blivit omkörda förut läser på länken, så kanske det kommer "vinkningar" innan fler behöver trampa i klaveret... :7peta

Kan inte påstå att jag riktade någon direkt kritik mot någon särskild .. men de fanns de som körde om med och mindre kontrollerat än andra .. och du var inte en av dem .. :)

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
Jag har aldrig varit med på en gruppkörning faktiskt, undrar lite angående rubriken... Hur lungt tempo är det som hålls? Kör ni lagligt?

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
När är nästa officiella gruppkörning från Skogis, är det 09:30 i morrn lördag eller? Fick min Sukka SV1000S idag, så jag vill köra nuuuuuu :Rockbanan

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Kul att gårdagens körning blev lyckad! :tummenupp

Hakar helt klart på nästa torsdag!!!

Det är Barkaby imorgon! Kolla följande: http://www.mc-dagen.se/

Jag tror att många ska dit om vädret är okej!

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag har aldrig varit med på en gruppkörning faktiskt, undrar lite angående rubriken... Hur lungt tempo är det som hålls? Kör ni lagligt?

Förra sommaren slutade en lugn och då även kallad laglig körning i hastigheter i genomsnitt 30+ o då konstaterades det att det är nog inte alltid så jäkla lagligt. Därav bara lugn körning. :p
Hastigheten är lagom. :D
Strax över lagligt tror jag man hamnar nästan konstant o vissa sträckor blir det lite mer än bara strax över lagligt men som sagt fortfarande lugnt. :)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Då får man tacka för en trevlig tur! Aldrig träffat någon av er förut, men ändå kom det fram folk som hälsade och snackade lite - trevligt! :) Var tyvärr tvungen att avvika efter Bogan. Laddar upp mina bilder i helgen, har tyvärr ingen möjlighet till det nu.

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Hoj
KTM 690 SM -08
Tack för igår gott folk.
En trevlig åktur men jag vek också av efter Bogan, kallt i bara jeans.
Kul körning tillbaka till Sthlm med någon, gick lite fortare:yoparty
Kanske ses imorgon om vädret är bra, får vål leta fram Goretex stället så jag slipper frysa...

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure

Hallå, -normalt sett så brukar det gå rätt lugnt med undantag av vissa sträckor där vi lämnar ansvar efter förmåga och individ, men grundförutsättningen är att det skall gå säkert, alla ska känna att dom får plats och ingen hetsas att köra över sin förmåga. Samt att man inte lämnas själv efter om man väljer ett lugnare tempo.

Normalt tempo är lagligt till +15 till 20 på vissa sträckor med respekt för lägre hastighetsgränser, läs gärna "Lynx" inlägg i början av tråden där det står lite tankar, det är han som grundat denna härliga åktur...

Som jag skrivit förut så kör jag personligen hellre av mig själv än i grupp, -ser gemenskapen och gruppen som det roliga vid dessa körningar. Sen ger jag sjutton i om jag håller 70 eller 110 i genomsnitt på Bulten eller om någon annan klarar att hålla 140 km/h.

Tyvärr kommer jag nog inte till Barkarby i morgon utan antingen blir det hästtävling med dottern eller så fortsätter jag med bygget av uterummet hemma som nyss startat...

Om inte annat ska jag putsa hojen då jag var ute i regnet i dag :)

Last edited:

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Hahaha den där fiskmåsen är ju med på varenda bild och ni som inte var med på åkningen den var tamefan inte liten, vi fick stå som mänskliga sköldar när mås fan var på jakt efter något ätbart :D

Grymt trevlig körning och återigen fiiina bilder, Ingen från Haninge som har lust och dra en repa i helgen? Bara och priv messa..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha