Bättre sent än aldrig
Hann ej i tid (7 minuter sen) till avgång från Skogis, pga köer i rusningstrafiken norr om stan. Som nybörjare på hoj, utnyttjar jag inte fordonets kapacitet och smidighet ännu, står snällt i kö...
Som tur var hintades om Dalarö/Gålö här i tråden, så jag brände lite moloken direkt ner dit, tog en sväng ut på Dalarö, ända ut på Rosenholmen (smala 30-vägar med grussträngar = inget för MC) och vände mot Rosenhill längs väg 227. Såg inte tillstymmelse till hojar, förrän jag mötte två jätteklungor med hojar på väg ut till Gålö. Jag kände igen ett flertal från förra torsdagsturen, så jag gjorde en u-sväng och hakade på. Tack till den som väntade in kön vid Gålö-infarten, så att jag inte rände ut till Dalarö igen.
Roligt att köra med på nya vägar och se nya ansikten. Efter en välbehövlig kaffe-paus vid Rosenhill, så var vi en mindre skara som körde söderut, se skaran på färjan vid Sandviken (tror jag det heter.)
Tack alla för en trevlig tur.
P.S.
Hehe, så fel det blev med min tidsuppfattning denna torsdag, dock lite sent att skylla på sommartids-omställningen. Av någon outgrundlig anledning, så hade jag fått för mig att samlingen vid Skogis skulle vara redan kl. 17.00, vilken jag förvisso inte hann fram till. Naturligtvis så var där ingen hojåkare vid denna tid, så min första tanke var att de redan åkt iväg, så jag drog därför vidare.
Insåg efter en natts sömn, att något inte stämde med tiden i torsdags, pinsamt... Tänker åka med nästa torsdag också, men mer observant på klockslaget i fortsättningen. Samling kl. 18:00