Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Tack för igår :tummenupp

Blev en bra tur igår 18 mil stod det på trippmätarn när jag kom hem .

Kroppen är bra sliten & :arsele har ont , fast det gör inget för det påminner en bara om en trevlig åktur .

Köpt 2 Red Bull imorse hoppas dessa skall göra mig till människa igen (mentalt) nu e det dax att öppna rED bULL NR:2 :fyllisar .

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
tänkte presentera mig lite på eran tråd då ja snart flyttar upp..

var o när brukar ni oftast ses? skogskyrkogården har ja hört iaf

Tjena, det är bara att haka på:tummenupp det brukar bli varje torsdag vid skogskyrkogården kl 18.00, alla är välkomna. Det brukar vara en ordentlig blandning, allt från sporthojar till glidare.

testo

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -09
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Tjena, det är bara att haka på:tummenupp det brukar bli varje torsdag vid skogskyrkogården kl 18.00, alla är välkomna. Det brukar vara en ordentlig blandning, allt från sporthojar till glidare.

Jag försöker övertala en bekant att dyka upp med sin guldvinge någon körning...

Snäckan

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
2002 Ducati Monster 750i
Vilodag

Gick upp i morse och såg solskenet, hojnerven började genast kittla! Kom ett par steg innan jag insåg att jag fortfarande luktade olja, skinn och svett, hade armvärk, darriga skenben och tunnelseende från igår. Gick ner på gatan och tittade till Snäckan, hon hade precis svalnat. Tillsammans bestämde vi att jag skulle duscha, byta om till nåt fint och svalt, spruta på lite parfym och hoppa i sommarsandalerna i stället :) Ingen åkning för mig idag.

I helgen blir det en till tvätt (men inte lika ambitiös som Thomas)
På måndag är det service och Snäckan ska få släcka sin törst med ny motorolja och vätskor. Nästa torsdag är vi "fit for fight" igen!

//Therese

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Gick upp i morse och såg solskenet, hojnerven började genast kittla! Kom ett par steg innan jag insåg att jag fortfarande luktade olja, skinn och svett, hade armvärk, darriga skenben och tunnelseende från igår. Gick ner på gatan och tittade till Snäckan, hon hade precis svalnat. Tillsammans bestämde vi att jag skulle duscha, byta om till nåt fint och svalt, spruta på lite parfym och hoppa i sommarsandalerna i stället :) Ingen åkning för mig idag.

På måndag är det service och Snäckan ska få släcka sin törst med ny motorolja och vätskor. Nästa torsdag är vi "fit for fight" igen!

//Therese

Ja fan, fick några flugrester på Tigern igår och det gillas ju inte, blir till att gnida lite i helgen... Castrol Bike Polish heter undermedlet... nått sånt där härligt silikonmedel som gör allt alldeles blankt och fint!

Tack alla för igår, var skoj som sjutton!

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap

//Therese
Haha, visst är det härligt när man får träningsverk av att köra hoj! :D

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Torsdagskörningen 29/5 till Nynäshamn

Vilken fantastiskt trevlig kvällstur på hoj. Det började lite lugnt med trafikstockning på Bulten, med cykelklungor som nästan körde om hojar. Tempot blev lite bättre på väg 225 söder om Rosenhill, fast det kunde stundvis vara halt på de nya asfaltlagningarna. Efter att ha känt på dessa fortfarande oljiga beläggningarna med aning till sladdtendenser som följd, lämnade vi 225:an till förmån för de kurviga småvägarna till Nyäshamn.

Instämmer i att vägvalet från Nynäshamn och upp till "257:an" var kvällens höjdpunkt. Med mindre trafik på kvällskröken, så störs inte tempot av att hamna bakom t.ex. hästtansporter. Att köra "Bulten" igen vid knappt tio-tiden på kvällen var också trevligt, där jag körde med i en klunga på fyra personer i ostört tempo.

Som synes var vi ett ansenligt gäng MC-åkare till Nyäshamn. Tack för en trevlig tur!

Bifogat

• IMG_1313r1024.jpg
    IMG_1313r1024.jpg
    238.8 KB · Visningar: 83

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(

//Therese

Lämnade hojen hemma? värsta jag har hört. Det bästa sättet att få bort träningsvärk är att träna :)

Tack för igår, najs som vanligt.

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Fan, trodde bara att det var mina ben som värkte :)

Ben!!??
Fan, det är bara mina axlar som tar stryk..iofs kanske sträckningen har med saken att göra... Inte optimalt att köra hoj då. :)
Synd att man inte var med denna gång. Lovar o bättra mig! =)

/Anders

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Ja fan, fick några flugrester på Tigern igår och det gillas ju inte, blir till att gnida lite i helgen... Castrol Bike Polish heter undermedlet... nått sånt där härligt silikonmedel som gör allt alldeles blankt och fint!

Tack alla för igår, var skoj som sjutton!

det e ju därför man ska nåt gammalt skrot å åka på - då behöver man inte bekymra sig om rengjöringsmedel,tvättsvampar å skit :tummenupp

tvättar gör man 2ggr om året vår å höst - samma gäller visiret på hjälmen:D

för övrigt så anser jag att träningsvärk ska tränas bort så ryck upp er å på`t igen ba....:tummenupp :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1

Ååå.. min herre har säkert ett visir som väger 750 gram, är centimetertjockt och vågigt som ett gammalt kyrkfönster. :D

Hur som helst, jag börjar en lista igen, nu för Torsdag den 5:e. Kl 18.00 som vanligt.

1. Dr.Pepper (satsar på att komma denna gång)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87

för övrigt så anser jag att träningsvärk ska tränas bort så ryck upp er å på`t igen ba....:tummenupp :tummenupp

Jag håller med dema2 helt och hållet! Tyckte jag fick lite gliringar för att jag hade lite smolk på visiret och på hojen...:mad: Ska det inte synas att man kör med hojen?:yoparty

ps. Jag kommer aldrig att byta mina "ljudlösa" burkar, bara så ni vet! ds :D

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
det e ju därför man ska nåt gammalt skrot å åka på - då behöver man inte bekymra sig om rengjöringsmedel,tvättsvampar å skit :tummenupp

En starköl, högtrycken, polish, tryckluft, underdundermedel... -kan en kväll bli bättre ;-) ...okej, torsdagskvällen kanske då :tummenupp

By the way, -körde in bågen in garaget häromkvällen (står vanligtvis ute med täcke) Bilen fick stå ute och så klart var det någon som roade sig med att promenera över motorhuv och tak med ca 8 bucklor till följd... på en 5 månader gammal bil... jävla vandaler!

donj

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Hoj
Hornet -01
Ben!!??
Fan, det är bara mina axlar som tar stryk..iofs kanske sträckningen har med saken att göra... Inte optimalt att köra hoj då. :)
Synd att man inte var med denna gång. Lovar o bättra mig! =)

/Anders

Javisst, benen! Klämmer åt tanken lite väl... Försöker krampaktigt hålla mig kvar vid monstret :hojraket :)

Last edited:

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
En starköl, högtrycken, polish, tryckluft, underdundermedel... -kan en kväll bli bättre ;-) ...okej, torsdagskvällen kanske då :tummenupp

By the way, -körde in bågen in garaget häromkvällen (står vanligtvis ute med täcke) Bilen fick stå ute och så klart var det någon som roade sig med att promenera över motorhuv och tak med ca 8 bucklor till följd... på en 5 månader gammal bil... jävla vandaler!

Eh va? Gör folk sånt? Idioter! trist...

Som hände med brorsans bil som stod ute på natten och någon hade gått med nyckel och repade sidan på alla bilarna som stod på gatan.. Men det det där var värre förstås.

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Datum: Torsdag 5:e juni
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: 18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
Bogårdsvägen 11, 128 62 Sköndal - http://www.hitta.se

Jag ska med på körningen den 5/6-2008:

2. omega3
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Last edited:

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Datum: Torsdag 5:e juni
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: 18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
Bogårdsvägen 11, 128 62 Sköndal - http://www.hitta.se

Jag ska med på körningen den 5/6-2008:

2. omega3
3. BäkkFajer
4.
5.
6.
7.
8.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...