Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Flera av oss åker nog till barkarby på onsdag! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=176180

Sedan har vi också diskuterat en längre helgtur nu på lördag "beroende på vädret" förmodligen norrut eventuellt "Gävle"! :tummenupp

Så hur det blir på torsdag vet jag inte pga ovanstående!

Vad säger ni andra?

Jag kommer att hoppa över torsdag, åker ner till Kinnekulle på eftermiddagen för att köra bana på fredag. Om jag inte är alltför slutkörd på lördag så hakar jag på en långtur på lördag.

Vi var ett gäng (Dr.Pepper, Boatdrinks, Frozty och jag) som drog söderut mot Taxinge/Nykvarn/Gnesta efter Tuvängen i lördags, massor av härligt kurviga skogs- och landsvägar. Thanks guys för sällskapet och guidandet:tummenupp Trodde jag skulle vara trött på hojåkning efter banåkningen, men märkligt nog så piggnar man alltid till när någon föreslår att åka hoj, måste vara bästa lyckopillret mot allt:)

Vi ses på Barkarby på onsdag.

EQ: tack, jag fick din hälsning i söndags från linkan_85. Vi drog med hojarna till Bogan/Vaxholm/norrort på eftermiddan.

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Kan inte komma denna gång heller... :rolleyes:

Träningen kommer i första hand just nu men jag skickar mnrider som stand-in. Treat him well. Han må vara finne men är trevlig ändå. (Shit va jag kommer få spö för det där...)

Och alla som undrar kan vara helt lugna. Skinnstället är helt och rent nu. :D :arsele

"You bet du kommer att få spö för det där, he, he...med en äkta finsk "vihta", så att det knappast kommer vara något kvar av ditt skinnställ"

Så går det när man tjafsar med finnar, he, he...:whip :smasha :arsele

juni2008 171.jpg

juni2008 180.jpg

Besparade Sweeney på hans skinnställ denna gång, snällt va?

Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hade tänkt köra både Barkarby och Torsdagskvällen men får stå över. Tigern har fått obalans i framvagnen och balansering av hjulet hjälper inte så den ska in på verkstan... vete fan vad det kan vara, hjul, styr eller nått annat lager eller gaffeln eller nått sånt :confused:

Lämnar in den på torsdag morgon och vet inte när jag får den... blir den klar till kvällen dyker jag upp!

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag drar till barkaby imorrn och jag bangar inte en längre tur i helgen. Skicka ett pm senast fredag bara så att jag vet.

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
jag drar till barkaby imorrn och jag bangar inte en längre tur i helgen. Skicka ett pm senast fredag bara så att jag vet.

Vi är några som ska träffas vid mcvaruhuset mellan 17.30-17.45
på onsdag för gemensam resa ut till barkarby!

Haka gärna på oss då alla som vill! :tummenupp

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Hej på er!

Nästa vecka kommer jag lägga onsdagsrundan på torsdagen istället för att det inte ska krocka med kortegen för Jocke Svarten. Vill ni steka lite på norrsidan med oss så är ni varmt välkomna, tempo kommer finnas som passar alla så det är inget att oroa sig för :)

//Skägget

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Hej på er!

Nästa vecka kommer jag lägga onsdagsrundan på torsdagen istället för att det inte ska krocka med kortegen för Jocke Svarten. Vill ni steka lite på norrsidan med oss så är ni varmt välkomna, tempo kommer finnas som passar alla så det är inget att oroa sig för :)

//Skägget

Okej, det låter ju som en rolig ide. Men tvivlar på att man hänger med dom som kör "långsammast" i eran grupp! :gnissla

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Okej, det låter ju som en rolig ide. Men tvivlar på att man hänger med dom som kör "långsammast" i eran grupp! :gnissla

Vi anpassar tempo och grupper beroende på vilka som kommer, jag garanterar att du inte blir ifrånåkt. För två veckor sen hade Larsson och jag privatlektion med en trevlig tjej som kom på grushoj med nybakat körkort, vi tar oss an alla :)

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Hej på er!

//Skägget

jagvilljagvilljagvill men : är det donken u väsby kl 1800 som gäller ?
i så fall kan det bli lite problematiskt - slutar 1700 i nynäs....:gnissla
(funderar på att bli sån där ekonomiskt oberoende...:tummenupp )

nåja jag gör vad jag kan för att hinna,tankar på lunchen och sen får jag väl stå i skinnstället i kundmottagningen och lämna ut dom sista bilarna...

//dennis

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jagvilljagvilljagvill men : är det donken u väsby kl 1800 som gäller ?
i så fall kan det bli lite problematiskt - slutar 1700 i nynäs....:gnissla
(funderar på att bli sån där ekonomiskt oberoende...:tummenupp )

nåja jag gör vad jag kan för att hinna,tankar på lunchen och sen får jag väl stå i skinnstället i kundmottagningen och lämna ut dom sista bilarna...

//dennis

Stämmer men vi brukar inte komma iväg innan 1815-1830 så du hinner nog.

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Vi var ett gäng (DollarKatten,mnrider,Frozty,omega3, och jag EQ) på barkarby "Stunt & Streetkvällar" igår kväll! Superskoj! :tummenupp

Och verkligen något alla borde prova eller åtminstone se! :)

Nedan ser ni tre av oss på bild från gårdagskvällen:

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=241401&d=1215037186%22

Och ni hittar andra bilder från eventet här:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=186532

En del av oss snackade på förra torsdagsturen om en längre tur
eventuellt nu på lördag, men nu är det några som fått ändrade planer, semester mm och lämnat stan, så vi får skjuta på dessa planer till lite längre fram! Annars skriv gärna lite förslag här i tråden!

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Fan att man inte kunde vara med igår, -såg skoj ut på Barkarby! När e nästa tillfälle? ...hoppas fått ordning på hojen då!

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Här är programmet till "Stunt & Streetkvällar" på barkarby!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=176180

Innan jag kört mitt första race på barkarby tänkte jag att
"shit det fixar jag inte" men när jag väl testat tänkte jag istället,
"sanslöst vad roligt det är"!!! :D

Det funkar på så vis att man kan välja själv vilka man vill köra race emot,
vilket innebär att man inte måste köra race mot dom värsta monsterhojarna,
om man nu inte känner för det!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...