Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Tack för trevlig körning! Jag körde vilse på slutet, hittar inte riktigt där ute så jag fick tråka mig hem via motorvägen.
Hoppas på fint väder nästa torsdag igen!

Linkz88

Ny medlem
Gick med
20 May 2010
Hoj
Honda CBR 600
Det blev en grym körning idag med mycket trevligt folk.
Goda bullar i Rosenhill också, gjorde susen ;)
Synd bara att gruppen delade sig där någonstans vid nynäs, men men sånt som händer.

Två bilder ifrån kvällens uppslutning :)

Bifogat

• torsdagskörning.jpg
    torsdagskörning.jpg
    144.1 KB · Visningar: 103
  • torsdagskörning2.jpg
    torsdagskörning2.jpg
    161.7 KB · Visningar: 97

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Tack för trevlig körning! Jag körde vilse på slutet, hittar inte riktigt där ute så jag fick tråka mig hem via motorvägen.
Hoppas på fint väder nästa torsdag igen!

Några åkte tillbaka o "letade" efter dig.... det blev för många vid Rosenhill så alla tappade nog bort alla mer eller mindre ett tag...

Det blev en grym körning idag med mycket trevligt folk.
Goda bullar i Rosenhill också, gjorde susen ;)
Synd bara att gruppen delade sig där någonstans vid nynäs, men men sånt som händer.

Två bilder ifrån kvällens uppslutning :)

Ja det var trevligt men fasen vad fort ni kör... men som tur är väntar ni snällt lite här o var.... Tack för körningen:yoparty

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Några åkte tillbaka o "letade" efter dig.... det blev för många vid Rosenhill så alla tappade nog bort alla mer eller mindre ett tag...

Då ber jag om ursäkt, skit också, hoppas jag inte förstörde turen för er som fick vända. Jag behöver lite längre raksträcka för att köra om, så när jag blev liggande bakom en bil vinkade jag förbi alla, även siste man, och sen kom jag aldrig ikapp plus att jag missade nog var vi skulle svänga. Det ska inte upprepas. Alltså att jag blir efter och sen inte har koll på var jag ska, ska se till att prata med siste man innan vi drar iväg istället om hur vi gör om jag känner att jag inte hänger med. Sorry!

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Tack för en trevlig tur.

Nästa gång jag är med så hjälper jag till och håller ett litet snack innan vi drar så alla vet hur vi hjälps åt att hålla ihop. Idag körde vi ju inte den vanliga torsdagsrutinen att ALLA stannar efter varje avfart utan en annan variant som är vanlig vid många andra gruppkörningar att den sista i ledet stannar och väntar. Eller ja ledaren stannade nog vid ett tillfälle bara för att se sig ifrånåkt av hela ledet, var väl jag och någon till som stannade. Efter det lade jag mig sist för att kunna valla in eventuella eftersläntrare och tur var väl det för vi var ett par som blev kvar bakom den låååånga tradaren på bulten och det var inte alla som var säkra på vägen vid sista korsningen :)

Börjar bli kul nu när man hängt med ett par år och faktiskt börjar känna igen några av er också! Och det tempo man tyckte var spännande för tre år sedan sitter man med ena handen på styret och somnar till nu. Men den här körningen är ju från början tänkt skall passa ALLA så det är ju bara att hålla igen och njuta av naturupplevelsen.

Då ber jag om ursäkt, skit också, hoppas jag inte förstörde turen för er som fick vända. Jag behöver lite längre raksträcka för att köra om, så när jag blev liggande bakom en bil vinkade jag förbi alla, även siste man, och sen kom jag aldrig ikapp plus att jag missade nog var vi skulle svänga. Det ska inte upprepas. Alltså att jag blir efter och sen inte har koll på var jag ska, ska se till att prata med siste man innan vi drar iväg istället om hur vi gör om jag känner att jag inte hänger med. Sorry!

Du gjorde rätt, det var vi framför som slarvade med inväntandet! Skönt att du hittade hem iaf, mardrömmen är ju att tappa någon i ledet bara för att få höra sedan att det hänt något allvarligt.

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Tack för en trevlig tur.
... Efter det lade jag mig sist för att kunna valla in eventuella eftersläntrare och tur var väl det för vi var ett par som blev kvar bakom den låååånga tradaren på bulten och det var inte alla som var säkra på vägen vid sista korsningen :)

:kRenGT!! :4skrika
Bara för att min hoj inte hittar på Bulten, va va??

Närå, tack för det, uppskattar verkligen att du höll mig sällskap! Men attans vad notsogooddriver man känner sig som när man håller andan i vissa kurvor och ser dig peta öronvax i backspegeln! Jaja, ge mig några månader så är jag uppe i tempo och kan andas samtidigt! =)

Nån som vet vad som hände med lastbilen förresten? Måste ha varit nån därovan som straffade honom för att han sinkade oss! :yoparty

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,

Näää, inte ska du be om ursäkt... jag höllt sista platsen sen och höllt på missa avfaren mot VH och höllt på att hamna på Rosenhill igen... vi sa det att nästa gång får vi ha rosa västar så vi ser ut som en dagisgrupp som kommer...det är så svårt att känna igen vilka som var med oss och inte

Linkz88

Ny medlem
Gick med
20 May 2010
Hoj
Honda CBR 600
Haha ja, stannade efter länna avfarten för att vänta in alla, men dem tyckte att dem kunde köra förbi istället haha. Var väll en eller två som stannade med mig.
Nästa gång skall jag försöka vara lite tydligare med vad som gäller vid korsningar osv för att hålla ihop gruppen bättre.

Anna, du behöver inte be om ursäkt. Det strulade till sig lite med väntandet bara. Antar att du fortsatte rakt när vi svängde in vänster innan nynäs. :)
Vi får försöka igen nästa torsdag helt enkelt, på återseende! :yoparty

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hehe vad många som slöt upp då! kul! får hänga på någon torsdag å träffa "nya" torsdagsgänget ;)

Fredde@vtr

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Hoj
1998, Honda VTR 1000F
:hojcbr Ja tack alla för en trevlig tur och nya ansikten, och jag var ett av de nya ansiktena, hoppas på fler turer. Bra med turerna är att var o en kan hålla sin takt mellan korsningarna, men som sagts tidigare - BÄTTRING ATT HÅLLA KONTAKTEN VID KORSNINGAR :sissy. Alltid tråkigt att tappa någon och framförallt att bli tappad. :(

/Fredde

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
:hojcbr Ja tack alla för en trevlig tur och nya ansikten, och jag var ett av de nya ansiktena, hoppas på fler turer. Bra med turerna är att var o en kan hålla sin takt mellan korsningarna, men som sagts tidigare - BÄTTRING ATT HÅLLA KONTAKTEN VID KORSNINGAR :sissy. Alltid tråkigt att tappa någon och framförallt att bli tappad. :(

/Fredde

Ja, men ni hittade ju en också :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vill också tacka för en trevlig körning, kul med lite nya ansikten:D

Vill också be tusen gånger om ursäkt för att jag som nästa sista man tappade tjejen på Scarven (Bus-Anna?) ut mot Nynäs, sånt får egentligen inte hända. :huvet

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Tack alla för en trevlig tur, kul med både nya och gamla ansikten:) Ja lite mer organiserat får det allt bli nästa gång!
Även jag kom hem till slut trots att jag ALDRIG lär mig att ta med det vanliga visiret... efter en fika på donken svea med Jerker och Fazerfun så var det rätt mörkt ute sen när man kom ut i Rimboskogarna.. hade två val, köra med nedfällt mörkt visir i typ 30-40 eller fälla upp det och få 3808653 mygg och knott i ögonen! Föredrog det förstnämnda så mina sista 5 mil hem gick låååångsamt..

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Finns en enkel lösning på att slippa trasslet med snurrhojSM = kör på rätt sida om stan. Då slipper ni förvirrande infrastruktur av lågpriskvalité, dålig vagnpark och 2fast2crapy bulten, njut av ljuva Roslagen istället :D:D:D

Nåväl, utan det partiska och trots att det varit några avåkningar även norrut så har körningarna på norrsidan alltid varit bättre organiserade, glöm inte att akta er för Andersson med skördetröskan bara. Ett bevis på det var den senaste körningen jag var ute. Efter att vi lämnat Vaxholm med färjan och vi väl var över på fel sida så fukka allt upp, en del fick vänta länge på de andra och så blev det en avåkning tillslut.

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Ja, kul att träffa lite nytt folk :tummenupp.

Men som sagt av flera här, ingen skall be om ursäkt för att man kör långsammare än en del andra, utan hålla en takt som man är trygg med är viktigt ju! Att försöka hänga på ett tempo som man inte är komfortabel med leder bara till dumheter och olyckor.

Däremot så är det ju en fördel om förste man eller kvinna vet vem som kör sist, så vet man alltid att alla är med och som sagt stanna vid varje korsning och då vänta in denna sista person. Sen kan man ju med fördel köra varannan höger och vänster sida om körfältet i låga hastigheter, så håller gruppen ihop bättre och man ändå har vettigt avstånd till varandra.

Ses en annan torsdag! :)

Henken

Guest
Får även jag tacka för en rolig tur som flöt på smärtfritt sånär på ett litet framhjulssläpp i grus/hästskit/annat halkigt. Vaknade till iaf!

Ses en annan torsdag.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...