Grus i rondell, Bollnäs

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Skulle någon kunna vara snäll och ta en bild på gruset i rondellen i Bollnäs Väg 50, 83 Sjukhusvägen/Arbråvägen strax söder om statoil. En polare la sig i rondellen och där var inga varningskyltar. Tack på förhand.

Doq

Lat
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
CBR900RRW
Jag skulle kunna ta lite bilder ikväll/imorrn.
Hände det igår? Jag har inte märkt av nå grus tidigare i alla fall.

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Jag skulle kunna ta lite bilder ikväll/imorrn.
Hände det igår? Jag har inte märkt av nå grus tidigare i alla fall.

Det hade varit fint.
Japp det hände under gårdagen, han sa att det såg ut som om ´´snabel´´ bilen varit där och spritt ut grs.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Det finns väll ingen krav på varningsskyltar för att det ligger grus på vägen? I sverige sandar vi ju tom vägarna.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det finns väll ingen krav på varningsskyltar för att det ligger grus på vägen? I sverige sandar vi ju tom vägarna.

:vahar vägverket snablat med grus och tjära är dom väl skyldiga och varna ?vore jävligt konstigt annars ,händer ofta att dom slarvar ioförsig.

tänk dig själv tjära och ett par cm grus i en kurva lagt i strängar

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS

Vet inte hur det är med det men är väl alltid värt ett försök och isåfall fattar jag inte varför man brukar sättaupp varningsskyltar när man gör dessa lagningar i vanligafall!?
Ska ju inte behöva gåomkull när man krypkör genom en rondell.

Vägverkets ansvar
Vägverket har inte ansvar för alla skador på grund av att en väg inte är i ett tillfredsställande skick. Det krävs också enligt skadeståndslagen att Vägverket har vållat skadan genom fel eller försummelse.

Varningsskyltar som upplyser trafikanterna om rådande vägförhållanden gör att Vägverket i de flesta fall inte betalar någon ersättning. Som trafikant är du också skyldig att anpassa ditt körsätt och hastighet till rådande förhållanden.

Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
När någon har spillt olja eller diesel så brukar dom ju slänga ut grus för att sanera. Kanske är det din polare fick uppleva för första gången. Rent spontant så borde man ju sätta upp skyltar, men jag vet inte hur det ser ut med lagstiftningen...

Doq

Lat
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
CBR900RRW
Ok här finns det bilder på Schenströmsrondellen (Rondellen Väg 50, Väg 83, Bollnäs)
Tyvärr såg jag inget grus eller lagningar i rondellen annat än vid kanten? Menade du den här rondellen?

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Ok här finns det bilder på Schenströmsrondellen (Rondellen Väg 50, Väg 83, Bollnäs)
Tyvärr såg jag inget grus eller lagningar i rondellen annat än vid kanten? Menade du den här rondellen?

Det var den jag fick föklarad att det skulle vara. Men finns där inget grus så blir det nog problem att få något åtgärdat, han har väl lärt sig att ta vittnen på platts nästa gång något sånt sker. Tack för hjälpen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras