Grusbus!

Älgdräparen

Guest
Ett par bilder från i Onsdags :tummenupp

Det är visst roligt att köra grus med TT:n :yoparty

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Hmmm... Jag tycker nog att han ser lite rädd ut?
Han kanske skulle behöva prata med Blom...:va :D

Double Action

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
TT600R
Visst jag var totoalt livrädd, att jag skulle dö av glädjeöverdos! Bra väder och perfekta grusvägar! :tummenupp

Älgdräparen

Guest
Paris - Dalkar!!!!

Spana in detta grabbs and girls! :tummenupp
:yoparty

200 km underhållande körning onroad på olika underlag, mest grus, med start och mål i Örebro, arrangerat av FMCK Örebro söndagen 22 augusti. Deltagande mc måste vara registrerad och laglig för allmänna vägar och bör ha offroad/grus-däck,. Roadbook tillämpas från start till mål, så trip/km-mätare med 1 decimal (100-tal meter) rekommenderas. Under dagen serverar Bergslagsäventyr lunch i det fria. Ta gärna med eget fika. Vid varje CP finns några frågor om den genomförda etappen som ska besvaras på startkortet. Flest rätt ger pris, vid lika görs lottning.

Start/mål-plats: Argongatan 31, Örebro
Första start: 2004-08-22 kl 10.00
Startintervall: 2-3 förare per minut
Tankning: Efter halva sträckan
Roadbook: A4-blad för hoptejpning eller för kartfodral, sax och tejp
finns på startplatsen. Delas ut från kl 09.00 på startplats.
Lunch: Ingår
Målgång: 15.00 – 16.00
Utrustning: Penna, klocka, körkort, gärna mobiltelefon, någon
form av hållare för roadbook-noter.
Startavgift: 200 kr insättes på pg-konto 4782548-4 senast 10 augusti
Efteranmälan: 200 + 100 kr, dvs 300 kr kontant eller på kvitto vid start.
Information: 0703-208070 och på www.mcteknik.com/fmck
Anmälan: fmckorebro@telia.com eller på 0703-208070
Observera 1: Skulle mot förmodan körningen ställas in finns info om detta på web-sidan från kl 06.00 startdagen. Avgiften kvarstår till nytt datum eller återbetalas efter anmodan, med avdrag på 50 kr för denna trista hantering.
Observera 2: Arrangemanget är inget svartrally, utan lagligt och
förankrat hos markägare, och på väg gäller ALLA trafiklagar och förordningar, även hastighetsregler.
Observera 3: Arrangören tar inget ansvar för ev. uppkomna skador
på person, utrustning eller maskin. Se till att vara klokt
försäkrade.

Välkomna till premiären av Paris-Dalkar i Norra Kilsbergen! :banana

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Var åker ni? Skulle vara kul att följa med nån gång men jag har en 125:a tvåtakt som är e-reggad och avställd....

Älgdräparen

Guest
erik skrev:
Var åker ni? Skulle vara kul att följa med nån gång men jag har en 125:a tvåtakt som är e-reggad och avställd....

Hmm. Inte för att vara elak, men frågan är hur länge din 125:a skulle hålla på grusvägarna. :banana

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
COOOOLT.

Jag är på!
Ska bara kolla med han som vet vad jag är bokad på (mindraper)om jag kan vara med....

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Älgdräparen skrev:
Hmm. Inte för att vara elak, men frågan är hur länge din 125:a skulle hålla på grusvägarna. :banana
Den håller längre än man tror... :rolleyes:
Det längsta hittils var hela vägen ut ur bostadsområdet där garaget ligger innan det var dags att börja putta hemmåt...
Och det måste ju ha blivit säkert 200-300 meter :D

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Älgdräparen skrev:
inte för att vara tasgig men jag skulle vilja köra 8 omkring dig med eriks tvitacktare

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
inte för att vara tasgig men jag skulle vilja köra 8 omkring dig med eriks tvitacktare
Det skulle nog erik oxå, men det kan INGEN med den hojen :arsele

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
grusbus i högt tempo är inte så bra kanske... men om ni ska köra lite mer i skog och mark så kör jag gärna åttor runt er :D

Älgdräparen

Guest
Körning på söndag 2/5 för den som vill följa med. Det blir mest grusväg 10-20mil.

Vi utgår från kumla. Samling vid Kumla hotellets parkering kl 10:00. Sen avfärd mot Åsbro och grusvägarna bakom tisaren. :banana

Ett glatthumör och en påse med fika är ett krav :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skulle jättehjärna men är upptagen på annat. Skoj att köra neråt det hållet. Vi kör ju mest på andra sidan stan.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Älgdräparen skrev:
Körning på söndag 2/5 för den som vill följa med. Det blir mest grusväg 10-20mil.

Vi utgår från kumla. Samling vid Kumla hotellets parkering kl 10:00. Sen avfärd mot Åsbro och grusvägarna bakom tisaren. :banana

Ett glatthumör och en påse med fika är ett krav :D

är det mycket folk där eller är det så pass avsides att en tvåtaktare kan användas utan att reta en massa folk? finns det traktorvägar/stigar också eller är det mest grusväg som gäller?

ska inte åka med er utan frågar mest för att veta var det är ok att köra med crossen utan att störa...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka