Grym hyosung..

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
porec skrev:
det var Suzuki som hjälpte Hyosung med motorerna, men sen så byggde dom de själva. Men den är i allmänhet lik Suzukin...

väntar också på 1000 cc kanske nått att ha?

Den vbar ju snygg, hoppas den kommer gå lika bra som den ser ut och att det blir samma billiga fösäkring på den. Då kommer jag nog byta upp mig innan jag är 24 :tummenupp
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Bear in da wood skrev:
Kvalitet och finish så ut att vara i en klass för sig, till det sämre vill säga.
Gjutskägg på plastdetaljerna och lacken såg ut som att man gjort den med sprayburk (knottrig och flammig).

........Kom ihåg att man oftast får vad man betalar för.

Jag vet en som har en..... (Jag ska försöka få honom att skriva lite)

Jag håller inte med om brist på finish, lacken är helt ok, liksom de flesta delar..
Visst - ex svingen ser enklare ut än på en "riktig" 600/1000 cc men det är viss skillnad i pris också.

Hojjen i fråga har gått ca 900 mil (?) i sommar, utan problem. Lite strul med belysning samt h-mätare (garanti), men den har förmodligen varit lagd och skadat blinkers mm av tidigare ägare..

Det är riktigt bra klös i motorn - framförallt vridet - upp till ca 120 km/h. Jag får faktiskt gasa på lite ibland (på 1:an) med min r1:a :D

Chassit är väl avstämt till den effekt som finns..

Ett mycket bra köp tror jag om man jämför pris och prestanda samt törs visa sig på sta'n med en ickejapan/italienare/engelsk - ja ni vet.. :3freak

Och ni - den väcker uppmärksamhet...

/ Micke
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
micke.r skrev:
Jag vet en som har en..... (Jag ska försöka få honom att skriva lite)

Jag håller inte med om brist på finish, lacken är helt ok, liksom de flesta delar..
Visst - ex svingen ser enklare ut än på en "riktig" 600/1000 cc men det är viss skillnad i pris också.

Hojjen i fråga har gått ca 900 mil (?) i sommar, utan problem. Lite strul med belysning samt h-mätare (garanti), men den har förmodligen varit lagd och skadat blinkers mm av tidigare ägare..

Det är riktigt bra klös i motorn - framförallt vridet - upp till ca 120 km/h. Jag får faktiskt gasa på lite ibland (på 1:an) med min r1:a :D

Chassit är väl avstämt till den effekt som finns..

Ett mycket bra köp tror jag om man jämför pris och prestanda samt törs visa sig på sta'n med en ickejapan/italienare/engelsk - ja ni vet.. :3freak

Och ni - den väcker uppmärksamhet...

/ Micke

Jo, nog fan väcker den uppmärksamhet... Har haft hur mycket folk som helst i sommar som varit fram och kollat på den, och sedan undrat vad det är för märke, så får man dra historien, fleeeeera gånger har jag fått göra det.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Ähh köp en begagnad VTR 1000 istället. V-twin på 110hk och endast 5200:- HEL/HEL :tummenupp Spelar ingen roll om du inte har KK än eller haft det i 30 år, samma premie oavsett.
 

pellegas

Endast döda fiskar följer strömmen.
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Grästorp
Hoj
Hyosung 650
Känner att jag får komma med lite info om hojjen ifråga,

Jag har ägt hoj i 20 års tid, både 125a, offroadhoj, supersporthoj och racermaskin.

Nu i sommras hittade jag en beg hoysung som gått ett par hundra mil och slog till efter att ha provkört den.
Så här efter en halv säsong och 500 mil så kan jag bara konstatera att jag är glatt överraskad av hojen.
Kvalitén är bättre än jag väntade mig, lika bra som vilken japs som helst. Och effekten räcker gott och väl till, både vad gäller vrid och toppeffekt. Vill jag leka road racing på vägen så finns det andra hojar som är snabbare, men också mycket dyrare.

Varje hoj är ju en kompromiss, och denna är helt underbar kompromiss av effekt, körglädje och användningsområde.
Den enda nackdelen jag kommer på är att ibland är det lite många som kommer och vill prata Hoysung, och eftersom jag har ett effektsystem på ( det ger nog inte mer effekt utan mer ljudeffekter...) blir de flesta positivt överraskade även av ljudet.
-Kan det verkligen vara en "mesig" korean som går så piggt och låter så bra???

Det är tack vare "hotet" från korea som Kawasaki tagit fram ER6, betänk att ER6 är efterföljaren till ER5, och de är ju inte ens i samma division.

Kvalitén Suzuki v.s Hoysung så har Hoysung tillverkat B.l.a motorer åt Suzuki tidigare, men Suzuki tog hem tillverkningen till sig själva. Inte P.g.a kvalitén utan de ville ha jobben själva. Och där stod koreanerna med en halv MC tillverkning...
Så kvalitets mässigt så är det samma tillverkare av motorerna till lite äldre SV650 och hoysung.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Hinkas skrev:
Den vbar ju snygg, hoppas den kommer gå lika bra som den ser ut och att det blir samma billiga fösäkring på den. Då kommer jag nog byta upp mig innan jag är 24 :tummenupp
bilden jag bifogade var på en 650... men har för mig att jag har nån bild hemma i nån tidning, reklam på hur 1000 skulle se ut.. en prototyp? (inte hundra)
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Hinkas skrev:
Vad jag har hört så kommer det komma en 1000cc version till nästa år också (tror det var nästa år) och samma sak där, den kommer vara billig, finnas som naken och med helkåpa. Är det rätt pris på den så tror jag den kommer bli riktig intressant, kanske vore någonting att byta upp sig till sedan.

Jag mailade Hyosung och frågade när det skulle komma en gt1000r version, han svarade att det inte skulle komma förrän 2007/2008.

//Mheel
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mheel skrev:
Jag mailade Hyosung och frågade när det skulle komma en gt1000r version, han svarade att det inte skulle komma förrän 2007/2008.

//Mheel
vaaaa.... vad tråkigt... frågade en återförsäljare och han var inte säker men han trodde 2006 senast 2007 har jag för mig.... då har han fel :huvet men sen så tror jag att det kommer ett annat problem, tror inte det kommer vara nån som kommer vilja köpa en helt ny.... eftersom de kommer sjunka grymt mycket...
 

Soulman

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Umeå
Hoj
-
Nån som har hört nått nytt om en gt1000r version?

Hojen verkar ju ruggit intressant. Nu när den har funnits på markanden ett tag, är det någon som har upptäkt några dolda fel (sånna som kommer med tiden)?
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Kan man inte importera från USA? Kollade på en amerikansk hemsida och sportmodellen (GT650R) har ett nypris om 5900 - 6100 dollar. Det är ju med dagens dollarkurs runt 36 lök. I Sverige är nyspriset runt 58 lök.
 

Soulman

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Umeå
Hoj
-
Ja det borde ju vara en lösning men då blir det väll skatt och sånt också så du hamnar nog runt dom summorna i alla fall...

ingen som har en begagnad till salu?
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
En polare som även finns här ska sälja sin GT650R skicka PM till "Viggo"
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
skulle de inte börja med insprutning på årets modeller av comet förresten?

Har för mig att jag läste något sådant i fjol, såg även bilder på den nya cometen, såg riktigt schysst ut faktiskt.
Om den blir verklighet i år vet jag inte dock.

Edit: Lagt ut min hoj på köp & sälj, om ni känner någon eller själva är intresserad av en Comet.
 
Last edited:

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Nån som har hört nått nytt om en gt1000r version?

Hojen verkar ju ruggit intressant. Nu när den har funnits på markanden ett tag, är det någon som har upptäkt några dolda fel (sånna som kommer med tiden)?

har mejlat hyosung motors de svarade:


Thank you for your interest in Hyosung product. Hyosung has a larger displacement motor in the R&D Department, unfortunately I do not have any information as far as where in the development cycle or a ETA of the larger displacement units. As more information becomes available, we will update our website along with press releases regarding the larger displacement models.

Thanks again for your interest. If you should have any questions or require additional information please don't hesitate to contact me.

Regards,
Ron
 

TwinFTW

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
Honda VTR 1000F
Reservdelar mm.

Hej på er!

Blev lite intresserad då jag såg en Hyosung till salu och kikade runt lite på nätet. Den verkar fortfarande vara ganska så ovanlig, vilket kan vara ett bekymmer vid köp. Hur är det med att köpa delar till den? Finns det att få tag på, eller är det svårt?

Är på jakt efter en förstahoj att ta kort på och har förstått att det är några som rekommenderat Hyosung 650 Comet som en lämplig sådan..?

MVH
Mikael
 

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
Hej på er!

Blev lite intresserad då jag såg en Hyosung till salu och kikade runt lite på nätet. Den verkar fortfarande vara ganska så ovanlig, vilket kan vara ett bekymmer vid köp. Hur är det med att köpa delar till den? Finns det att få tag på, eller är det svårt?

Är på jakt efter en förstahoj att ta kort på och har förstått att det är några som rekommenderat Hyosung 650 Comet som en lämplig sådan..?

MVH
Mikael

www.jofrab.se
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jofrab är inte längre 'agent' för Hyosung.
Fick reda på det när jag letade hoj då jag var sugen på en GT650.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Nån som har hört nått nytt om en gt1000r version?

Hojen verkar ju ruggit intressant. Nu när den har funnits på markanden ett tag, är det någon som har upptäkt några dolda fel (sånna som kommer med tiden)?

Et fint trådlyft du gjorde där... :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top