Paroxyst skrev:Nu finns det ju en väsentligt skillnad. Det är att i en bil sitter du inte med hjälm och hörlurar som garanterat väsentligt tar ner din förmåga att höra andra fordon. Det gör du på en mc som enligt de flesta kräver mera uppm ärksamhet i trafiken än i en bil. (Detta betyder INTE att du kan skita i det när du kör bil utan att det krävs mera koncentration på en mc) Jag håller med om att lyssna på musik när man kör långa vägar är väldigt trevligt men det undanröjer inte det faktum att det minskar koncentrationsförmågan. Risken är väsentligt mindre ute på vischan om man jämför att köra i staden men den finns där ändå. Hoppas ni förstår vad jag försöker framföra här nu. Vill jag lyssna på musik sätter jag mig på ett ställe där jag kan lyssna och njuta av musiken. Kör jag hoj och vill njuta av hojkörandet så gör jag det. Lite som att ha en vattentät mp3-spelare på sig när man dyker, det hör liksom inte till. Nå nu är det här min åsikt och min rätt att yttra den precis som ni har att whina på att jag har en annan åsikt. Demokrati.
Så då borde vi förbjuda alla "jag-har-liten-snopp-och-måste-ha-500Watts-anläggning-i-min-bil-för-att-kompensera-det" - lirare? De som man ser sitter med öronproppar och förmodligen ändå drar på sig en hörselskada? Nix, jag känner mig rätt bra fokuserad trots att jag kör MC med musik. Jag kan göra 2 saker samtidigt trots att jag är man.