Jag verkar inte vara någon klippa på att lufta mina bromsar. så behöver hjälp.
Varje gång jag bytt till stålomspunna slangar på en suzuki har handtaget blivit svampigare. Både på min 02a och på min 05a har de blivit svampigare bromsar.
bytte dock på en honda 929 och efter 5 min var de stumt.
Så nu skulle jag uppskatta enormt om någon ville dela med sig om grymma tipps på hur man luftar riktigt. För känns surt med stålopspunnet om de blir svampigare.
Hojjen de gäller nu är en gsxr 1000- k5. De är orginal pump, galfer belägg å stålomspunna slangar (2 lika långa) och orginal skivor.
när jag byter slangar brukar jag hänga på nya slangarna. sen ha en stor spruta som rymmer 3 dl. Sätta den direkt på bromspumpen å trycka ner bromsvätskan till oken. Bara öppna nipplarna tills de inte kommer luft. Sen sätter jag på orginal behållarn. och luftar först ena oket sen andra oket och sist pumpen. De tar bra med en gång men handtaget är i regel svampiagare än med orginal slangarna. SOm de är nu så kan jag trycka in de i botten om jag vill. De är trögt men de går med en näve. Upplever de svampigare än på min gathoj som är helt orginal på bromsfronten.
Köpte en hoj av humlan en 01a som hade samma grejer på som min 02a. och han var tvärstum men min var svampig.
Verkar inte spela någon roll om jag luftar 1 timma heller. fortfarande svampig. Spänner jag in med bultband under natten så är den något stummare kanske första omtaget sen är den lite mjukare igen. Elle riaf inte så stum som jag vill ha den.
Så vad har ni för tipps? vad gör jag för fel? Verkar bara vara mina egna hojjar å främst suzuki som ajg itne lyckas me!!!
Även en fråga. hur är ngc eller grevens billiga eftermarknadspumpar dom som ligger runt 2200 jämfört med suzukis orginal?
kom med tipps så jag får ordning på detta. känns inte tryggt å klämma fingrarna i slutet på anderstorprakan...
Varje gång jag bytt till stålomspunna slangar på en suzuki har handtaget blivit svampigare. Både på min 02a och på min 05a har de blivit svampigare bromsar.
bytte dock på en honda 929 och efter 5 min var de stumt.
Så nu skulle jag uppskatta enormt om någon ville dela med sig om grymma tipps på hur man luftar riktigt. För känns surt med stålopspunnet om de blir svampigare.
Hojjen de gäller nu är en gsxr 1000- k5. De är orginal pump, galfer belägg å stålomspunna slangar (2 lika långa) och orginal skivor.
när jag byter slangar brukar jag hänga på nya slangarna. sen ha en stor spruta som rymmer 3 dl. Sätta den direkt på bromspumpen å trycka ner bromsvätskan till oken. Bara öppna nipplarna tills de inte kommer luft. Sen sätter jag på orginal behållarn. och luftar först ena oket sen andra oket och sist pumpen. De tar bra med en gång men handtaget är i regel svampiagare än med orginal slangarna. SOm de är nu så kan jag trycka in de i botten om jag vill. De är trögt men de går med en näve. Upplever de svampigare än på min gathoj som är helt orginal på bromsfronten.
Köpte en hoj av humlan en 01a som hade samma grejer på som min 02a. och han var tvärstum men min var svampig.
Verkar inte spela någon roll om jag luftar 1 timma heller. fortfarande svampig. Spänner jag in med bultband under natten så är den något stummare kanske första omtaget sen är den lite mjukare igen. Elle riaf inte så stum som jag vill ha den.
Så vad har ni för tipps? vad gör jag för fel? Verkar bara vara mina egna hojjar å främst suzuki som ajg itne lyckas me!!!
Även en fråga. hur är ngc eller grevens billiga eftermarknadspumpar dom som ligger runt 2200 jämfört med suzukis orginal?
kom med tipps så jag får ordning på detta. känns inte tryggt å klämma fingrarna i slutet på anderstorprakan...