Grymmaste B-rullen?

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Får vara den oklippta versionen då, svenska censuren klippte ju bort 17 minuter :( Bl.a. scenen efter biljakten vid bergssluttningen:

Guvernören håller bandit1 uppochner utanför ett stup, med en arm:
Guvernören: "Saul, do you remember when I said I would kill you last?"
Bandit1 (Saul): "Yes! Yes!"
Guvernören: "I lied."
Varpå han släpper taget och bandit1 tar luftvägen ner för stupet.

Detta klipptes bort i den svenska versionen.

VAFAN! dom kan ju inte klippa bort basta scenen!
Jag gillar oxa kvaliten pa svarta tjejskadisen nar guvenoren och morka killen slass pa motellet, hon sager nat liknande: Im tired of this macho bullshit!
Det ar da man hajjar att hon knappast ar en Oscarsvinnare hehe:D

Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Vad fan e det här 4 sidor med bara actionrullar, förvisso blir det lite komedi när dom e så dåliga...

En riktig b-films komedi e ju Nakna Pistolen, är inte Anna Nicole Smith med i sista?

sen haru ju polisskolan 1-18 eller hur många det nu e dom har gjort:va

Ikväll på 6:an går soldier, har inte sett den men kan nog kvala in här!!!
Kurt russel e ju me

(Soldier) Amerikansk/brittisk science fiction-action från 1998. I framtiden utkämpas alla krig av soldater som från födseln tränats till att bli hårdhudade krigare. Sergeant Todd ingår i denna militära skara och han har kämpat tappert i otaliga konflikter. När han blir allvarligt skadad och lämnas att dö på slagfältet får han dock ett helt nytt perspektiv på livet. Text-TV s. 690. I rollerna: Kurt Russell, Jason Scott Lee, Jason Isaacs, Connie Nielsen, Sean Pertwee m.fl..

Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Får vara den oklippta versionen då, svenska censuren klippte ju bort 17 minuter :( Bl.a. scenen efter biljakten vid bergssluttningen:

Guvernören håller bandit1 uppochner utanför ett stup, med en arm:
Guvernören: "Saul, do you remember when I said I would kill you last?"
Bandit1 (Saul): "Yes! Yes!"
Guvernören: "I lied."
Varpå han släpper taget och bandit1 tar luftvägen ner för stupet.

Detta klipptes bort i den svenska versionen.
Oklippta versionen rulez. :)

Bortklippt är även när negern på hotellrummet faller på bordsbenet, när arnold kommer ut ur trädgårds-skötar-skjulet och får tag i sin M60, även slutet när han matar den lönnfeta badguy:en med ett värmerör... Ngt mer?

Dark_Messenger

Guest
Men Bad Taste måste ju vara själva definitionen av bfilm?

:nicka

Allt regisserat av Peter Jackson är b men coolt. Att han nästan alltid är med i sina egna filmer är ju coolt i sig. Visste ni f.ö att en stor del av rekvisitan till bad taste gjorde han hemma i köket hos sina föräldrar? :D

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.

Bortklippt är även när negern på hotellrummet faller på bordsbenet, när arnold kommer ut ur trädgårds-skötar-skjulet och får tag i sin M60, även slutet när han matar den lönnfeta badguy:en med ett värmerör... Ngt mer?

Jag vetefasen om det ar mer, var typ 13 ar sedan jag sag den forsta gangen i Sverige, kom och tanka pa den har filmen for att jag faktiskt kollade pa hela filmen over here for bara ett par dagar sedan(over here sa det var oklippta:tummenupp )

Sjukt bra B-rulle ar det ialf!:D

Ed: Trailer http://youtube.com/watch?v=mh-QUh69MCg

Roliga citat ur filmen ar oxa: Ur a funny guy Sally, thts why im gonna kill u last! och: Dont desturb my friend, he is dead tired. Pa planet!:D

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver

Ja. En "avrättning" alldeles i början. Alyssa Milano, dvs lilltjejen, aka en av häxorna i Charmed, blir ju kidnappad. Kvar i Arnolds hus sitter en sliskig latinogubbe och gungar på stolen. Han säger nåt i stil med:

Sliskig: "If yu do as wii seej, she vil camm homm fine. We agree? Right?"
Arnold: "Wrong."
Varpå han helt sonika skjuter Mr. Sliskig :)

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Ja. En "avrättning" alldeles i början. Alyssa Milano, dvs lilltjejen, aka en av häxorna i Charmed, blir ju kidnappad. Kvar i Arnolds hus sitter en sliskig latinogubbe och gungar på stolen. Han säger nåt i stil med:

Sliskig: "If yu do as wii seej, she vil camm homm fine. We agree? Right?"
Arnold: "Wrong."
Varpå han helt sonika skjuter Mr. Sliskig :)

TV4 har iaf sänt den oklippta versionen isf men det var rätt många år sedan.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
TV4 har iaf sänt den oklippta versionen isf men det var rätt många år sedan.

Jodå, det censureras inte mycket nuförtiden. Cannibal Holocaust, Motorsågsmassakern, Verktygslådsmördaren osv är ju samtliga rullar som totalförbjöds av censuren när det begav sig, så man fick nöja sig med att se "bootleggade" VHS-kopior från USA av synnerligen tveksam kvalité. Samtliga dessa rullar finns numera att köpa med svensk text.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Orgazmo ! är nog ett av de sjukaste i b-films-väg jag sett..
imdb

annars finns ju alltid Moontrap , en sorts föregångare till Virus. (bruce campbell mfl.)

Hardware är en annan liknande. (iggy pop & dylan mcdermott)

glömde nästan:

meet the feebles
Braindead

och bad taste givetvis
ja, helvete, hur kunde jag glömma den?!

Det är fanimig den sämsta filmen jag kan komma på nu..liksom , vem fan kommer på "stunt cock"?!:3freak

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Bäst vi uppar den här tråden en aning.

Blev nostalgisk så jag slangade hem Robocop samt Robocop 3. Trean var ju rätt, eller ja, väldigt kass ärligt talat.

Såg ettan nyss och den är ju grüm!

Dead or alive, you´re coming with me :hihi

Sett nån bra/kass B-rulle på sistone?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Attack på polisstation 13

Lostboys

Deathrace 2000

En del kan minnas dom som bra, men det är bara för att dom inte har sett dom i modern tid, gör det!

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07

Lostboys

Deathrace 2000

En del kan minnas dom som bra, men det är bara för att dom inte har sett dom i modern tid, gör det!

Stämmer det du säger... Tog hem Death Race 2000 för några dagar sen och slängde i spelaren med höga förväntningar... :rofl
En del har hänt sen -75

En annan rulle jag tänker lite B är Nu blåser vi snuten filmerna... sjukt roliga dock

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Lostboys

Deathrace 2000

Death Race 2000 är sjukt dålig. Då inte på dålig-på-ett-bra-kul-sätt utan dålig-dålig. Fy fan.

Vad tänkte den italienska hingsten på där egentligen?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stämmer det du säger... Tog hem Death Race 2000 för några dagar sen och slängde i spelaren med höga förväntningar... :rofl
En del har hänt sen -75

En annan rulle jag tänker lite B är Nu blåser vi snuten filmerna... sjukt roliga dock

...och ändå så är det filmer man såg då, och kommer ihåg...

Tänk då om man skulle djupdyka i lådan dit dom slängde det som var bara skit på den tiden.

Jag såg ALLT på den tiden så jag måste ha sett en del djupdykningar, dom värsta hittade man bland skräckfilmerna eller karatefilmerna.

Nu får man lita till Bollywood för att hitta riktiga höjdare! :D
[YOUTUBE-ID]kcGMT1AJsqI[/YOUTUBE-ID]

FemmeDeFatale

Guest
Farlig kurva är den värsta b-rullen som gjorts.:D
Gammal hojfilm där alla missar man kan göra i en film har gjorts :D Måste ses för det är svårt att förklara alla dumheter :D

OBS Mycket gammal film :D

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping