Grymt ombyggd glidare..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
robb skrev:
l... okej... har du sett någon marauder som är mera ombyggd än den här förutom thunderbike.com så skulle det va kul o titta på den..

mvh robban

Här kommer en!!!! :7peta

Bifogat

• 77-77982076177.jpg
    77-77982076177.jpg
    63.8 KB · Visningar: 226

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
amullo skrev:
såDÄR ja.. nu börjar vi snacka grejer. Den var ju lite mer ombyggd.

Robb..

Du kan väll snabbt berätta vad du gjort med hojen?
Eftersom vi plastraketsåkare tydligen inte kan identifiera de stora ombyggnationerna så utbilda oss lite, då vi bättre kan avgöra hur mycket jobb som ligger bakom.. Släng gärna upp en bild på hur den såg ut innan bygget påbörjades.. en lite Before / After modell..

Hojen ser (i mina ögon) ut som den råkat ut för lite mer bromsar, lite andra fälgar, kanske en sänkning samt lack.

Ja...

Bakskärmen är bytt.. va ett himla mek för att få dit den... fick pressa ihop ramstagen för att få dit det... framskärm har jag gjort skälv av orginalskärm.. sen har jag bytt lyktor fram, blinkers i styrändarna, breddat styre, andra handtag polerad krona o handreglage, sen är allt lackat, gafflar, fälgar, kåpor... det mesta.. men som många med mej säger så kan man aldrig bli klar... finns 1000 saker till jag vill göra med den.. men har inte tid till det... nu blir det till att börja med min nya warrior i vinter o pilla med lite... ska bli roligt som fan.... kul att du tyckte om marauder...

mvh robban

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
RedBaron skrev:
Ett annat styre hade gjort rejs-looken du verkar eftersträva tydligare. Lite ballare kulör hade inte heller skadat, helsvarta hojar är trista tycker jag. Testa rött :tummenupp

Tycker iofs svarta hojar kan vara rätt grymma...
Ogillade denna i början men skulle kunna tänka mig att cruisa runt på denna..
1a.jpg

wbbo_ss07_hzoom.jpg

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
korvgubbe skrev:
Tycker iofs svarta hojar kan vara rätt grymma...
Ogillade denna i början men skulle kunna tänka mig att cruisa runt på denna..
1a.jpg

wbbo_ss07_hzoom.jpg
Jag gillar oxå Exiles cyclar. Röda fälgar med vita däckssidor är klassiskt snyggt och bryter av det svarta. Svart är snyggt, men inte helsvart.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
RedBaron skrev:
Jag gillar oxå Exiles cyclar. Röda fälgar med vita däckssidor är klassiskt snyggt och bryter av det svarta. Svart är snyggt, men inte helsvart.

....det och det faktum att allt är inbyggt i styret gör den cykeln grymt "clean"... Synd bara att vi bor i Sverige annars hade jag gärna cruisat runt på en sån längs en strandpromenad eller motsv.... Sen hade folk fått säga vad de ville om skyddsutrustning för på en sådan skulle man knappast köra särskillt snabbt...

...Hade ju givetvis haft kvar monstret för de dagar jag vill åka hoj..

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
korvgubbe skrev:
....det och det faktum att allt är inbyggt i styret gör den cykeln grymt "clean"... Synd bara att vi bor i Sverige annars hade jag gärna cruisat runt på en sån längs en strandpromenad eller motsv.... Sen hade folk fått säga vad de ville om skyddsutrustning för på en sådan skulle man knappast köra särskillt snabbt...

...Hade ju givetvis haft kvar monstret för de dagar jag vill åka hoj..

håller med.. denna va riktigt snygg.. håller även med om att det va riktigt snyggt med någon som bryter av o att inte allt är helsvart.

få se vad som händer med min Warrior i vinter.. blir nog oxå svart med något som bryter av.. eller vad tycker ni att jag ska göra..

vräk på med förslag nu så jag kan lära mig från mitt första
projekt :tummenupp

mvh robban

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
denna är väl inte spec ombyggd, men red bull "fan" som man är så ;)

edit: den bör låta ganska hyffsat den där :)

Bifogat

• Red bull.jpg
    Red bull.jpg
    66.5 KB · Visningar: 99
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024