Gs500e (byte av sving)

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
Haha, snart börjar färgerna skära sig..

2_copy2.jpg

1_copy3.jpg

Br.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
magkåpan passa tokbra :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Låter lite skumt :hihi
Men ingen lär ju missa dig om du cruisar genom stan med den! :lol

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
mkt fint!

Ang. ljudämpare så skulle väl en såndär supertramp (heter som så?) passa perfekt!

Tycker framskärmen var riktigt fin! Tillsågad orginal eller köpt?

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
matte_mannen skrev:
2415043 mkt fint!

Ang. ljudämpare så skulle väl en såndär supertramp (heter som så?) passa perfekt!

Tycker framskärmen var riktigt fin! Tillsågad orginal eller köpt?

Tack! Kul med positiva kommentarer. Framskärmen är från en Bandit 1200 och passar fint. Jag har gjort egna insatser så ljudet är inte lika brutalt, men en supertrap hade nog passat bra.

Mvh.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ska det bli någon "killer lack" på den oxå??

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
Jag kommer vara i Tyskland (Stuttgart) i 4månader framöver så hojjen är avställd för vintern. Istället finns massor av tid för planering av turbobygget. Lacken har jag inte bestämt mig om, kanse vit ram och svartkromade fälgar...

Mvh.

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
nomercy skrev:
2443865 Jag kommer vara i Tyskland (Stuttgart) i 4månader framöver så hojjen är avställd för vintern. Istället finns massor av tid för planering av turbobygget. Lacken har jag inte bestämt mig om, kanse vit ram och svartkromade fälgar...

Mvh.

Turbo på din gs? BALL!!:tummenupp

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
Vad kan den här grunkan va bra för? En Garrett GT1544 som ligger och skräpar där hemma. Ps jag tror 100 EUR är ett OK nypris för turbon Ds.

turbo.jpg

Mvh.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nomercy skrev:
2459072 Vad kan den här grunkan va bra för? En Garrett GT1544 som ligger och skräpar där hemma. Ps jag tror 100 EUR är ett OK nypris för turbon Ds.

Mvh.

viken liten gullig :wiggle

vågavägrakåpa

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
VX 800 -91, TRX850 -96 (såld)
nomercy skrev:
2443865 Jag kommer vara i Tyskland (Stuttgart) i 4månader framöver så hojjen är avställd för vintern. Istället finns massor av tid för planering av turbobygget. Lacken har jag inte bestämt mig om, kanse vit ram och svartkromade fälgar...

Mvh.

Hur går det med bygget? Har precis köpt en gs500e -96a som jag tänkte skoja till lite! Blev inspirerad av ditt bygge och efter att ha provat tre stycken olika gs500e så slog jag till förra veckan! Ska börja med att avlägsna strypningen, som tydligen ska sitta i insuget.
Var köpte du landsvägsstyret/crosstyret? och styrfästena/risers och vad kostade de?

MVH vågavägrakåpa!

PS. Är det någon som har tips om beg. delar till gs500e - tank, kåpor, framskärm och bakskärm? skulle även vilja ha en liten "flugsamlare"/kåpa runt framlampan! DS.

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
vågavägrakåpa skrev:
2639100 Hur går det med bygget? Har precis köpt en gs500e -96a som jag tänkte skoja till lite! Blev inspirerad av ditt bygge och efter att ha provat tre stycken olika gs500e så slog jag till förra veckan! Ska börja med att avlägsna strypningen, som tydligen ska sitta i insuget.
Var köpte du landsvägsstyret/crosstyret? och styrfästena/risers och vad kostade de?

MVH vågavägrakåpa!

PS. Är det någon som har tips om beg. delar till gs500e - tank, kåpor, framskärm och bakskärm? skulle även vilja ha en liten "flugsamlare"/kåpa runt framlampan! DS.

Gs'n är ingen killer maskin direkt men det är mycket hojj för pengarna. Jag köpte styret/risers begagnat. Jag använder inte det längre så är du intresserad kan det vara till salu, jag är dock i Tyskland fram till jul.

Framskärmen jag använder är från en Bandit 1200 (vet ej årsmodell) och den är snyggare än orginal enligt min mening. Ett tips är att kolla på Ebay.de efter begagnade prylar.

Mvh.

Rift skrev:
2639155 vad ska det där vara bra för :va

till trådskaparen: Ser riktigt fint ut det där "bara kollat på bilderna i tråden"

Vielen dank!

Mvh.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...