Tjenare! ny här, ny på mc överhuvudtaget!
Iaf, köpte mig en gs550m -82 som första hojj och som den bilmek o entusiast man är så kan man ju inte låta bli att pilla (ni anar inte hur många ggr jag hört "varför måste du pilla sönder saker som funkar?") och fick tag på fina sportfilter som jag slängde på hojjen. So far, so good. typ.
Nu är hojjen helt orkeslös o på 3'an o uppåt så orkar den knappt hålla varvet.
Har hört att vissa suckor inte gillar öppna filter, p.g.a att de blir för dåligt vakum, d.v.s inte får soppa. Stämmer det? Lr är det nått enkelt som att jag behöver justera förgasarna nåe när det blir mer luft till motorn?
f.ö. kan tilläggas att originalet "insuget" mellan gasarna o luftfiltret inte lever längre, inte som en del iaf, så kan inte testa med orig. igen, inte utan att få tag på ett sånt iaf
Tack på förhand! MVH//Staffan "Prankster" W, nybliven hojjentusiast
Iaf, köpte mig en gs550m -82 som första hojj och som den bilmek o entusiast man är så kan man ju inte låta bli att pilla (ni anar inte hur många ggr jag hört "varför måste du pilla sönder saker som funkar?") och fick tag på fina sportfilter som jag slängde på hojjen. So far, so good. typ.
Nu är hojjen helt orkeslös o på 3'an o uppåt så orkar den knappt hålla varvet.
Har hört att vissa suckor inte gillar öppna filter, p.g.a att de blir för dåligt vakum, d.v.s inte får soppa. Stämmer det? Lr är det nått enkelt som att jag behöver justera förgasarna nåe när det blir mer luft till motorn?
f.ö. kan tilläggas att originalet "insuget" mellan gasarna o luftfiltret inte lever längre, inte som en del iaf, så kan inte testa med orig. igen, inte utan att få tag på ett sånt iaf
Tack på förhand! MVH//Staffan "Prankster" W, nybliven hojjentusiast