GSR-tråden!

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Hej hej!
Ny här på Sporthoj och även ny mc åkare.
Har skaffat mig en Suzuki gsr 600 -08.
Men det är en sak jag inte förstår riktigt och det är det när man gogglar gsr 600 så hittar man inte speciellt mycket utan man skickas ofta mot gsxr och liknande, har förstått att den är byggd på den, men jag undrar vad som passar på en gsr 600, passar delar från gsxr till den eller hur är det?
Tackar för svar på förhand!
MVH Landen.r90

Det är bara motorn och låda som kommer från en GSX-R 600, årsmodell 2005 eller något tror jag. Fast med mindre spjällhus och snällare kammar. (Bättre bottendrag)
Ram och allt annat är byggt för GSR:en.

Vad är det för delat du tänker på?
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Hej hej! Haft min GSR600 -08 i typ en månad nu och har varit med den på besiktning. Enl Bilprovningen ska den låta högst 96db vid 12000varv(!). .
..

11 meter/sekund är den kolvhastighet som ljudmätning ska göras vid.
Slaglängd 42,5 millimimeter * 2 vägar (upp & ner) = 85 mm/varv (0,085 meter)
11 meter/sekund = 660 meter/minut
660/ 0,085 = 7765 rpm
Just idag var jag uttråkad nog att reda ut detta frågetecken som har hållit mänskligheten vaken om nätterna i flera månader. :hej
 

sanber

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-08, Suzuki GSR 600A
Hej!
Har precis köpt mig en GSR 600 men vill ha lite mer ljud och tänkte mig en slipon, men det är så svårt att välja, vad har ni för slipon och vad tycker ni om ljudet? Har ni satt den på sidan eller är den kvar på orginalplatsen?

Sen skulle det vara intressant att höra vad ni gjort med bakdelen? rensad? bytt ut?
Har letat något att sätta bak istället för handtaget men inte hittat nått. någon som vet?
 

sanber

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-08, Suzuki GSR 600A
Jag är i samma båt som dig, har inte börjat labba än med fjädringen, men tycker min känns ganska svampig.

Beställer du ett Slipon får du inte med något ersättningsrör mot kissen.
Jag står just nu och väljer mellan GPR Ghost, Scorpion eller Mivv´s variant. Finns väl i princip inga helsystem till gsr?
Nu på Torsdag ska jag få höra hur en GSR låter med ett GPR Ghost, kontra min som är original. Jag återkommer med intryck :)

Hej! vore guld värt att höra vad du tyckte om gpr ghost. Jag funderar på att införskaffa en :).
 

T11m

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Vagnhärad
Hoj
2013, Suzuki GSR750, Suzuki SV650 -06
Hej!

Nybliven ägare till en GSR750 och är hittills riktigt nöjd. Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av Leovince Slipon, är det bra grejer?

Sen måste man ju göra något åt stänkskyddet bak, tips tankar och idéer välkomnas. Hur har ni gjort? Bifoga gärna bilder :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top