GSX 1100 -81 80 tals "värsting" stuk

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
För en okunnig, vad betyder 'undercutta lådan'?

Ingreppen mellan dreven är raka.
För att få en effekt av att dreven dras ihop av sig själv så slipar man ingreppen med en negativ vinkel ( som en tratt med den smala sidan mot drevet den sitter i )
Motverkar att växlarna hoppar ur.

Hajjar du eller undrar du vad i helvete skriver gubben?!?:D
 
Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Växellådan...

Tänker sätta mina drev i fräsen i helgen (fräsen har vinklingsbart fräshuvud), tänker använda samma vinkel som finns på de högre växlarna. Blir resultatet bra så kan vi göra ett arbetsbyte :tummenupp
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Lite frågor till de som vet.
Största ventiler man kan montera utan att byta till större sätesringar i 84a toppen?

28,5 in 24 ut er store nok til 160+ bakhjulshester og et jævla vrid....
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
hur går det med bygget :)

håller ju med på med just gsx 1100 enbart för att det är en underbar hoj :)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ser att du tänkt på strippen med cutten. Jag cuttar 2an för både upp och ned växling då man på gatan ganska ofta växlar ned till 2an för att ge fullgas å köra ifrån någon plastraket.. vet inte om det är overkill men det känns lika bra när den ligger i fräsen...
/NH

Så här ser en nycuttad 2:a till GSX ut.

View attachment 403663

/Ingvar
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
låter som rätt prio :)
ska bli intressant o följa

Motorn ska isär.
Den svetsade veven kontrolleras.
Lådan undercuttas samt ventiler införskaffas och toppen byggas om.
Har en idé om att få lite mera fall och attack på kanalerna med insugsgummin från GSXR1100W och en alusvets.
Allt från Henning Larssons ideér och gamla byggen.
(LHL motor)
Det är hans gammal bänk jag har så vi brukar diskutera venturi via Jesu födelse och Stubbens Ungdomsgård där vi konstigt nog sågs första gången vid miniracingbanan under matsalen.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Spårbunden miniracing? Det var längesedan man hörde talas om det.
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top