GSX 1100 r 1990 skumt fel med gasen

Zake

Ny medlem
Gick med
4 May 2010
Hoj
gsx 1100r 90a
har en gammal gixxer på gång en 90a för att vara exakt killen som äger den nu säger att den går bra som den ska när man axxar MEN att den inte släpper varvet direkt ?? kan tilllägga att den stått sen 08 och att felet uppkom efter ett svänghjulsbyte hos en mc verkstad
hojen ser riktigt fräsch ut för att ha gått nästan 6000 så jag är lite smått sugen =) jag behöver tips på vad jag ska börja undersöka ? mvh Zacke trevlig helg på er alla ! =)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tjuvluft vid insugsgummi skulle kunna vara en tänkbar felkälla. Alternativt att nån vakuumslang vid förgasarna eller liknande inte riktigt sitter som den ska. Är det bytt avgassystem eller liknande kan det också vara fel bestyckning på gasarna som gör det.

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Tjuvluft och vajerproblem är troliga orsaker, men du borde fråga ägaren vad han menar med "svänghjulsbyte". Det finns inget separat svänghjul per se på sådana motorer.

Det är inte heller omöjligt att gasvajern kommit i kläm eller letts en konstig väg, vilket lätt leder till vajern inte rör sig ordentligt.

De hojarna tål en hel del och 6000 mil är absolut inget att oroa sig över. Allmänt skick säger mycket mer om hojen än miltalet.

Jag hade tagit ett kompprov och gjort en ordentlig provkörning. Ge den vad en tål genom alla växlar och kolla att växlarna inte hoppar ur. Kolla att motorn inte läcker olja, framför allt kring oljereturrören framför cylindern (mellan toppen och blocket) och kring ventilkåpspackningen.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...