Jag körde av vägen med bilen dagen innan midsommarafton
minns inte mycket av det
så jag blev inlagd på hjärtintensiven och blev testad för epelepsi
vikket jag inte hade men så ska där göras en massa andra tester
som lär dröja p.g.a semmester tider
får inte köra hoj eller bil för än allt är testat har gått en månad nu och det lär nog bli en till kändes som ett slag på käften när dem gav mig körförbud
abstinensen är fruktansvärd nu
så kör en runda extra för mig
//Roger
Jag körde av vägen med bilen dagen innan midsommarafton
minns inte mycket av det
så jag blev inlagd på hjärtintensiven och blev testad för epelepsi
vikket jag inte hade men så ska där göras en massa andra tester
som lär dröja p.g.a semmester tider
får inte köra hoj eller bil för än allt är testat har gått en månad nu och det lär nog bli en till kändes som ett slag på käften när dem gav mig körförbud
abstinensen är fruktansvärd nu
så kör en runda extra för mig
//Roger
Ser ut som om du satt tillbaka din Devil slipon? Tack för turen under lelleträffen...
Jag körde av vägen med bilen dagen innan midsommarafton
minns inte mycket av det
så jag blev inlagd på hjärtintensiven och blev testad för epelepsi
vikket jag inte hade men så ska där göras en massa andra tester
som lär dröja p.g.a semmester tider
får inte köra hoj eller bil för än allt är testat har gått en månad nu och det lär nog bli en till kändes som ett slag på käften när dem gav mig körförbud
abstinensen är fruktansvärd nu
så kör en runda extra för mig
//Roger
Hej!
Det verkar som om fler och fler mackar slutar med 98 oktan, verkar som om 98-tappen ersätts med etanol, framförallt på mindre mackar. Jag har alltid tankat 98 oktan, eftersom killen jag köpte min av hade gjort det. Jag har tankat 95 oktan 2 gånger för att inte bli utan bensin.
Har någon en åsikt om oktantalet på bensinen, spelar det någon roll eller?
Jag har ju en power commander och den har aldrig blivit bänkad. Kan man ställa den för 95 oktan?
//Klas
Hallå igen i det fina sommarvädret som uteblev. Har dock hunnit med några sköna mil iaf. Men helt bekymmersfritt har det inte varit, trots det nya batteriet.
Problemet uppenbarar sig när jag slår på tändningen genom att bränslepumpen inte går igång och FI-lampan börjar då lysa. Det hände första gången när jag kört ett tag och stannat en liten stund, men idag var det så när jag skulle iväg och hojen stått ett par dagar.
Den brukar börja fungera som vanligt efter att jag slagit på och av tändningen ett par gånger.
När jag stannat och snackat med en kompis ett tag idag var den riktigt knepig. Vred både tändningslåset samt "dödaren" flertalet gånger innan det helt plötsligt började pumpa upp tryck som den ska.
När jag kom hem slog jag av och på flera gånger, men då var allt som vanligt igen.
Någon som har en aning av vad det kan vara?
Tack på förhand. / Björn
Tänkte på en sak har du kollat vad det blir för felkod när F1 lampan börjar lysa (du byglar 2 kontakter i ett kontaktstycke vid batteriet) om inte så kolla det först ,har du inte dokumentation om detta så kan jag maila dig det .
/Maveric
Tackar, vore schysst. Har läst om det men inte hittat vilka stift exakt det är man byglar. Vill ju inte direkt prova mig fram bara.
Inga prob. pm'a din mail adress så skickar jag en Pdf som visar hur o vilka koder du kan få
/Maveric
Jag kom ju på att jag såg felkoderna på suzukicycles.org igår. Men tack ändå för ditt snabba svar.
Det jag undrar över är om det är den lilla vita kontakten med gummilock och bara 2st tåtar som ska byglas för att få felkoden?
Var ut och vred om tändningen nu och då var allt som vanligt.
Det skumma var igår när jag kom hem och kopplade i laddaren som då tog en väldans tid att komma upp till fulladdat mot vad det brukar ta. Ska kolla om generatorn laddar som den ska.
Men när jag kom hem igår efter en sväng så var det ju ingen FI när jag provade flera gånger.
Känns som om jag hade för bråttom med köpet av denna hoj. Har aldrig haft en hoj med så mkt småfel och småskador. Jag var för taj helt enkelt och med facit på handen så har det ju kommit ut många fina ex på blocket nu under våren/sommaren.
K2, K3 & K4 Twin exhaust models - located in the battery/ECU area is a 2 pin plug, bridge the 2 wires (Black with White Tracer wire and the White with Red tracer wire) to get the fault the codes in the LCD display.
K5, K6, K7 Final Edition models - located in the battery/ECU area is a white multi plug with a black rubber cap, the plug has four wires, with the following colours - 1) Black with White tracer 2) White with Red tracer 3) Orange with Green tracer 4)Grey with red Tracer. To get the actual fault code up in the LCD Display a circuit will need to be made by joining the Black with White Tracer wire and the White with Red tracer wire with a piece of wire or paper clip. This method is applicable to later single exhaust models K5, K6 & K7. There are the correct plug in switches, but my dealer was not willing to sell me one making out they are for dealers use only.
Vilken årsmodell ? Vad stänger imobalizern av ? Kan det inte vara så att den stryper strömmen till ex pumpen.
Och är väl inte omöjligt att det blir en FI felkod i displayen då heller ?
Min hoj har äntligen fått en plats i nya garaget Och igår kväll kl 2100 så lades sista stenen på uppfarten
Nu hemkommen från en liten tältsemester med familjen.
Hann med en sväng (med Caravellen) till Powerholics stuga också... mycket vackert belägen och kaffet gick inte att klaga på (på norrländska betyder det att det var jättegott).
Även första dagen på nya jobbet idag! Lite ovant med långbyxor men i övrigt var det kanonbra! Får se när man kör hoj till kneget första gången.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |