GSX 1400-tråden

Är det förresten bara slipon eller ett helsystem på den?

Är originalpipor med ett slipon Ev kan även slipon dämparen suttit där från början då den fanns som valmöjlighet -07.
Blir dock lite misstänksam på hojen då baserat på skadorna borde även tanken o instrumentkåporna fått en kyss o bör vara utbyta alt omlackat. Ligger just nu på 31000:- plus moms :confused:.

//Maveric
 
Är originalpipor med ett slipon Ev kan även slipon dämparen suttit där från början då den fanns som valmöjlighet -07.
Blir dock lite misstänksam på hojen då baserat på skadorna borde även tanken o instrumentkåporna fått en kyss o bör vara utbyta alt omlackat. Ligger just nu på 31000:- plus moms :confused:.

//Maveric

Kanske även plus inropsavgift?
 
Jag blev med en 2003:as 1400 ett tag sen.
1540cc JE-kit, helt Akra, portade insug, Webcam-kammar, PC3, något med luftburkar, bla bla etc etc.
156whp, kul med en 1400 som faktiskt har lite tryck.

Trevlig hoj, billig försäkring, snygg som fasen.
Helt klart hårdare gång i motorn än min gamla silkeslena CB1300.

Mot vad alla andra tycker här, har jag beställt ett 17T framdrev (med gummin såklart) då jag tycker ettans växel är lite väl snabb.
Tomgång går ju för helvete i 40km/h.
Det kommer ju dock bara ändra marginellt om ens märkbart, men placebo är viktigt för mig.

Är det något maxstorleks-krav på att ladda upp bilder här?
 
Jag blev med en 2003:as 1400 ett tag sen.
1540cc JE-kit, helt Akra, portade insug, Webcam-kammar, PC3, något med luftburkar, bla bla etc etc.
156whp, kul med en 1400 som faktiskt har lite tryck.

Trevlig hoj, billig försäkring, snygg som fasen.
Helt klart hårdare gång i motorn än min gamla silkeslena CB1300.

Mot vad alla andra tycker här, har jag beställt ett 17T framdrev (med gummin såklart) då jag tycker ettans växel är lite väl snabb.
Tomgång går ju för helvete i 40km/h.
Det kommer ju dock bara ändra marginellt om ens märkbart, men placebo är viktigt för mig.

Är det något maxstorleks-krav på att ladda upp bilder här?

Välkommen Sheriffen :), Kul med en till bigbore kittad 1400 :yoparty:yoparty. Du har nästan samma setup som jag:tummenupp, är din från början byggd av Motospeed ?.

/Maveric
 
Nice en riktig sleeper :).
Min är lite special då cylinderraden är en av två moddade 1550cc med nicasilbeläggning istället för stålfoder samt Powercommander V med bredbandslambda monterat för 7 år sen då det inte fanns PCV till gsx1400'an utan jag fick ta en från en Bandit 1250.
Lyckades kräma ut 168rwp efter en sista justering av blandningen och justering av kammarna :) .
Bifogar en länk till byggbilderna tidigare i denna tråden :) .

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?102876-GSX-1400-tr%C3%A5den&p=5714655&highlight=#post5714655


/Maveric
 
Den cyl.raden du har er en av 2 som jeg fikk lagt NiCaSil i hos Pierre Karsmarkers BV i Nederland.
Den ene brukte jeg i min GSX som i dag går i Drammen i Norge. Den andre kjøpte Maggy og den er vel den du har i dag? Fikk utført mange arbeid hos Pierre for 12-15 år siden, men de har lagt ned fabrikken etter det.
 
Den cyl.raden du har er en av 2 som jeg fikk lagt NiCaSil i hos Pierre Karsmarkers BV i Nederland.
Den ene brukte jeg i min GSX som i dag går i Drammen i Norge. Den andre kjøpte Maggy og den er vel den du har i dag? Fikk utført mange arbeid hos Pierre for 12-15 år siden, men de har lagt ned fabrikken etter det.

Helt rätt Snkris, jag köpte Maggys hoj med tanken o ha den som bushoj o min hyfsat original. Men sen blev det ändrade planer så jag återställde Maggys hoj till original o sålde den :(, Därefter hamnade allt godis plus lite till på min hoj :yoparty o så har det varit nu i 7år funkat kanon förutom att den kan vara lite svårstartad när den stått ett tag (skulle behövt fått i ett större batteri då startströmmen ökade en hel del men det finns inte plats). Även tank , skärmar o paneler från MAggys hoj sitter på min omlackat lite efter motormodden, så om jag vill återställa min till original så finns det mesta kvar (behöver bara lacka om ramen o fälgarna) :tummenupp.
/Maveric
 
Hej, väcker upp tråden här...
Sedan i somras äger jag en 1400 -03. Har nu rullat ca. 1500 mil (!) då den varit minst sagt sparsamt körd innan jag köpte den. Däcken var original t.ex., vilket givetvis inte var optimalt! Bytte omgående så klart.
Hojen funkar kanon, behöver dock sannolikt byta främre skivor då de pulserar allt mer. Har sett att fler fått byta på GSX pga skevhet, kanske ändå inte är modellspecifikt!?
Fråga 1; någon här som osannolikt har ett par skivor liggandes att sälja?
Fråga 2; bra ställa att köpa från? Någon mening att köpa online från EU-land?

Längtar i övrigt efter säsongen...

//Mvh Johan

IMG_7214.JPG
 
Hej, väcker upp tråden här...
Sedan i somras äger jag en 1400 -03. Har nu rullat ca. 1500 mil (!) då den varit minst sagt sparsamt körd innan jag köpte den. Däcken var original t.ex., vilket givetvis inte var optimalt! Bytte omgående så klart.
Hojen funkar kanon, behöver dock sannolikt byta främre skivor då de pulserar allt mer. Har sett att fler fått byta på GSX pga skevhet, kanske ändå inte är modellspecifikt!?
Fråga 1; någon här som osannolikt har ett par skivor liggandes att sälja?
Fråga 2; bra ställa att köpa från? Någon mening att köpa online från EU-land?

Längtar i övrigt efter säsongen...

//Mvh Johan

View attachment 458452
Har du kollat så att skivorna inte fastnat i de nitar som ska vara lösa så skivorna kan "flyta"?

Många byter gärna allt, bara för att man inte gjort rent så skivorna fastnat och upplevs som skeva, eller har blivit skeva för att de inte kan röra sig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Läste oxå något om detta, och det låter ju klokt att kolla! ?
Skall testa med bromsrengöring... ser rena ut men det behöver ju inte betyda ngt...
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top