Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Okej, då känner jag mig lite lugnare.andersbrink skrev:219940487 oktan i USA (RON+MON/2) är 95 oktan (RON) i Sverige.
Okej, då känner jag mig lite lugnare.andersbrink skrev:219940487 oktan i USA (RON+MON/2) är 95 oktan (RON) i Sverige.
250 enligt mätaren men det va medvind medandreas b skrev:2201143Är det någon vilde som har lagt sig på tanken å talat i tungor till högre makter att det inte kommer någon kurva å maxat en sådan vi har? vad är högsta kmh nån fått upp???
Maggy skrev:2201709235... men jag vägrar att lägga mig på tanken. Det är omanligt.
K2 = 2002 års modellberserken skrev:2204807Vad står k2 o k5 för ?
Esquire skrev:2205434
Om man nu känner av någon konstig anledning att man skulle vilja ha lite lägre utväxling...
Jepp, och det är nog därför som importören Knobby som specialicerat sig på crossgrejjer bara har drev till crossar.Maggy skrev:2207503Renthaldrev används väl ofta av crossåkarna?
Maggy skrev:2209744Ett litet råd bara...
Filurar på mer effekt.
Har idag mitt Micron titanslipon som är rysligt bra och hojen låter trevligt. Bäst av allt är att man slipper den GIGANTISKA originalljuddämparen.
MEN orginalkrökarna är ju rätt restriktiva.
Ett Acrapovic helsystem kan man få för ca 10000kr.
Vad kan man få för ett Micron Titan Oval som inte ens gått 100mil?
Det passar ju bara på 05 och 06 års modell.
Eller skall jag strunta i det helt och hållet och bara glida på?
andersbrink skrev:2209823Hur stora är avgasventilerna och vilken innerdiameter har originalkrökarna?
T.ex. på Banditen räcker originalkrökarna med originalets 100 hästar till 145 hästar på bakhjulet. Krökarna brukar sällan vara flaskhalsen vid moderat trimning. Mestadelen av hästarna ligger i designen på topplockets insug samt insugsventilernas diameter. B12'an kan genom en väldigt bra portning tvingas upp från 100 till 140 bakhjulshästar, dvs enbart genom portning och moddad luftburk.
Ett nytt avgassystem för 10k är väldigt dyra hästkrafter. På mina B12'a tjänade jag tre hästar genom byta från originalkrökarna till ett Yosh fullsystem med Competition-dämpare när jag hade 127 på bakhjulet, dvs från 127 till 130. Tretusentrehundra kronor per hästkraft.
Maggy skrev:2210174Innerdiametern på krökarna är 24mm.
Ett flertal bänkkörningar visar att helsystem ger bra med effekt.
Ett slip-on ger ca 3-5hk över registret och ett Acra helsysten ger 13-19hk samt bättre vrid över hela registret bortsett från en liten pyttedipp vid 2800-2900rpm. Acradiagram här.
Naturligtvis så måste man ha en PCIII som är rätt mappad med.
andersbrink skrev:2210348Vad ger den med enbart slipon och PC3?
Ingen som vet avgasventilernas storlek?
Någon här i forumet som har egna bänkpapper att visa upp?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|