Nu har jag monterat mitt lilla drev till tändningen.
Körde bara en kort kort sväng, men kanske lite bättre gaspådrag.
Kändes lite vildare
Vänta bara tills du fått dit kamaxlarna... DÅ märker du skillnad!
Nu har jag monterat mitt lilla drev till tändningen.
Körde bara en kort kort sväng, men kanske lite bättre gaspådrag.
Kändes lite vildare
Hehe
Har inte fått min schims låda än
Och så vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp kam bytet....
Typ suga på det lite eller bara pang på rödbetan och byta dom en helg
Men är bra sugen på att känna skillnaden......
Ne kanske inte, men jag menade mer att jag kanske ville dra ut på det lite
Passa på att putsa lite kolla alla kontakter å så
Men det måste vara lite meck att schimsa in dom ?
Vad jag förstog måste man ta bort kammarna för att byta schims ?
Ur med gamla kammarna och dit med de nya.
Sätt inte dit kamkedjan första svängen...
Mät ventilspel och notera allt på ett papper.
Ur med kammarna igen.
Kolla vilket schims som sitter och kolla med ventilspel för att sätta i ett tjockare.
Dit med kammarna igen... med kamkedja denna gång och vips så har du mer pulver!
Tjo på er grabbar! Varit lite inaktivt från min sida här under sommaren, helt enkelt varit så nöjd med hojen att jag fokuserat på körning istället för forumskrivande...
Men nu är tyvvär fulvädret här, och hojen har fått gå i ide.
Men vintern behöver inte vara tråkig för det, det är ju uppgraderingstider!
Har köpt mig ett protaper-styre i finaste fatbar-snitt. Billigare än renthal och minst lika bra kvalitet. Har inte monterat något ännu, utan kikat på olika sätt att montera styret. De flesta verkar köra med "adaptrar" som man sätter i orginal styrfäste. Detta är kanske inte så snyggt enligt min mening, utan jag har hittat ersättningsfästen.
Till frågan då: Vad är det för storlek på skruven som går igenom styrkronan? Är det M10 eller M12? Har ju hojen ståendes i blekinge och kan ej mäta Verkar inte finnas någon information om det i min Haynes-manual heller. Någon som skulle kunna springa ut till garaget och ta sig en titt?
Förresten - är det svårt att flytta reglage, handtag osv från orginalstyret? Har nämligen funderat på att beställa snygga röda rizoma-handtag och lite annat smått och gott när jag ändå håller på...
Tjo på er grabbar! Varit lite inaktivt från min sida här under sommaren, helt enkelt varit så nöjd med hojen att jag fokuserat på körning istället för forumskrivande...
Men nu är tyvvär fulvädret här, och hojen har fått gå i ide.
Men vintern behöver inte vara tråkig för det, det är ju uppgraderingstider!
Har köpt mig ett protaper-styre i finaste fatbar-snitt. Billigare än renthal och minst lika bra kvalitet. Har inte monterat något ännu, utan kikat på olika sätt att montera styret. De flesta verkar köra med "adaptrar" som man sätter i orginal styrfäste. Detta är kanske inte så snyggt enligt min mening, utan jag har hittat ersättningsfästen.
Till frågan då: Vad är det för storlek på skruven som går igenom styrkronan? Är det M10 eller M12? Har ju hojen ståendes i blekinge och kan ej mäta Verkar inte finnas någon information om det i min Haynes-manual heller. Någon som skulle kunna springa ut till garaget och ta sig en titt?
Förresten - är det svårt att flytta reglage, handtag osv från orginalstyret? Har nämligen funderat på att beställa snygga röda rizoma-handtag och lite annat smått och gott när jag ändå håller på...
Låter ju enkelt
Hur vrider man runt kammarna utan kedjan då ?.......
Det är 10mm bultar ifrån original risers.
Har du hittat någon som gör fatbar risers så man slipper adaptrar...och en massa text
Ahhh jo det klart det går ju.
Rätt håll är en fördel....
Maggy, vad är det för färg på renthal styret ?
Och jag kanske också intresserad av risers...:
Då behöver jag inte fara förbi garaget då
Förresten, om någon har ett par riktigt elaka kammar i bra skick (kan sådant slitas nämnvärt?) så HOJ-ta till i framtiden, har jag pengar tar jag hand om den åt er Inga rövarpriser nu bara. Yoshi eller värre, minst... Gärna kompletta, så att det blir enkelt att montera.
Puss och god helg
Det finns... bara du läser tråden ordentligt så... http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3858774&postcount=936
Nu har man beställt en undertail från pyramid plastic, måste ju rensa upp bakdelen med.
Funderar på ett nytt styre med och vet inte vad man ska ta, har inte org på för det var inte speciellt skönt.
Men det skrivs lite om Biltemas styren så man kanske ska prova ett sådant.
Fan vad nice! Skriv gärna när du är klar med allt, bl.a. hur det var att beställa från Pyramid Plastics, hur bra de emballerar, vad frakten gick på och hur bra passformen är osv osv. Blir eventuellt en undertail samt hugger därifrån innan våren... Gärna lite snygga bilder från monteringen ungefär som Maggy... Vill titta på mycket sådant innan jag sätter igång, med tanke på att jag har tummen mitt i handen är jag ganska skeptisk till att sätta kapen i hojen
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |