Vi köpte på Elmia
Jag en burk, Maveric 2 burkar, min är oöppnad än så länge
Vet inte om hellfireclub också köpte han stog och tittade lite på det iallafall.
Satte på lite dekaler idag... så nu återstår rubbing och vax så är det dags för premiärtur i helgen eller till veckan.
Kanon klart att du oxå ska ha tennisarmbågs prövningvax on vax off.
Är du klar för i vår nu förutom mappningen?
O har snön börjat smälta undan för er isf. .
Själv har jag bokat färja o tåg ner till munchen (Orka ligga på autoban ) så nu sticker vi den 20 juli f*n vad länge till
/Maveric
Jepps... bara inkörning och mappning kvar... och oljebyte med kopplingsfjäderuppgradering samtidigt då... innan bänken.
Så nu har jag äntligen fått på bakdäcket igen
Lagret var skrot så blev till att beställa ett nytt.
Mitt lager var helt okapslat på yttersidan, lagret som sitter i drevhållaren i bakhjulen nu då. Så var försiktiga när ni spolar där ibak, speciellt om nu nån nyttjar högtryckstvätt. Det nya lagret var helkapslat.
Och blev en kort tur idag, hojen blev lite mer lättstyrd nu, med nytt bakdäck
Vi gillar ju bilder så, ett med helt nytt däck, och ett med lite lätt inkört däck ca 7mil
Nu har man äntligen provat lite... blen en hel mil fram och tillbaka ner på macken och tanka 98 oktan.
Men ojsan så svårt det kommer att bli att hålla sig under 5000rpm.
Det jag märjer direkt är att jag fetat på ordentligt med soppa... den stinker lite men då är det inte för lite iallafall. Sen kastar den sig upp mot 5000 varv i ett nafs... betydligt stingsligare/nervösare i botten mot en originalspis.
Men det får man väl se som ett offer på effektaltaret.
Längtar till sommaren på riktigt nu.
Fick förresten min tavla idag... vinterbilden på GSX:en snett bakifrån på 60*80cm canvas.
Nu skall man bara filura på var den skall hängas upp. Vardagsrummet är uteslutet....
Jahapp, så var besiktningen avklarad för denna gång också.
Helt utan anmärkning Han (en ung, duktig, intresserad kille) kollade igenom hojen noggrant. Han kommenterade att det står Akrapovic till och med på gummit på fjädrarna som håller ihop systemet...
Inga kommentarer om ljudnivån.
Efter provkörning och utskrift av protokollet frågade han om den har Power Commander också.
Jaaa, svarade jag.
Ja, det märks skillnad med avgassystem och Power Commander sa han då.
Han skulle bara veta allt som är gjort utöver det som syns utanpå hojen...
Han sa också att GSX 1400 är en favorithoj att provköra bland besiktningsgubbarna då den är rolig och har bra sittställning.
Nytt drivpaket hämtade jag igår. Nu ska jag bara få tid att montera det också.
/Ha det!
Låter betryggande!
Jag besiktade ett halvår för tidigt för att jag visste att det skulle hända prylar och ville ha "lugn och ro" i två år.
Har kört två hela mil med min nu... låga varv på motorn och det känns som ramen är av gummi??? Är nog ovanan och all rackans sand överallt... cykeln är OK det VET jag.
Gummiram????
Jag såg din lösning att öka insugningsarean till luftburken. Det blev snyggt, men har du tänkt på att luften kommer in från den varma sidan? Det virvlar kanske runt så mycket luft att det inte spelar någon roll.
Det ska i alla fall bli kul att höra hur den går när du har kört in den färdigt och bänkat.
Tar "fakiren" i morgon upp till Skellefteå för att bygga på sommarstugan i några dagar, så det blir inget körande denna helg heller.
Ska bli 20-25 grader i Småland. Det kommer att vara massor av hojar ute och köra...
/Ha det!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |