GSX 1400-tråden

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jaha!! Nu är Zephyren såld....He he he. Pengen blir till insats till en GSX 1400 från 2003!! Nästa vecka kanske det står en hemma....Kan inte tänka på annat nu!!!

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Boven!

Jag såg att du körde förbi här hemma idag men jag hann inte ut ur garaget för o stoppa dig:).

Bättre lycka nästa gång.
Ps de var där det stod gott om gamla volvo bilar som mina grabbar micklar med :D Ds.

/Maveric

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Jahapp, var dags för översyn hos bilprovningen igen....
Akra som är några år, dovt å gött ljud, kapad bakskärm lite lågt ställt ljuse.
Blankt papper :)
+ att han justerade ljuset åt mig :)
Då gillar man bilprovningen, och han gjorde en grundlig översyn på framhjulslager stryrlager etc, så nu vet man att det är okej precis just nu iallafall :)

10 min innan jag åkte så spöregna det, så hojen och jag blev rätt skitiga, så man fick tvätta vid hemkost... men lika bra det, har nog inte tvättat sen i sep eller så, sen pajja ju hälsenan, så nu kanske man kan göra lite vinterputs på han när han ändå är ren å fin :)

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Har snart avverkat årets första 100 mil och är fortfarande nykär i hojen som införskaffades i höstas, är vi fler från Stockholmstrakten som hänger i denna tråd tro?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Körde en liten sväng idag... kändes sådär...
Kanske vill byta hoj... men till vad?
En ny Bandit 1250?
Vad får man för min -05 med snart 2000mil på mätaren?
Extrautrusningen som sitter på idag har ett nypris på över 90000kr!:brinnerup
Eller så kanske någon har en välvårdad original GSX1400 att byta med?

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
En ny Bandit 1250?

Maggy: Old Katana Rules:banana

Skal se om vi kommer oss til Piteå på vårdraget 5-6 juni...
Med oldschool bike!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En ny Bandit 1250?

Ska vi starta budgivning på motorn?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Maggy: Old Katana Rules:banana

Skal se om vi kommer oss til Piteå på vårdraget 5-6 juni...
Med oldschool bike!

Det skulle vara kul med en klassiker... men jag skruvar för lite för att orka med det just nu. Skicka meddelande till mig om ni kommer till Piteå!

Ska vi starta budgivning på motorn?
Kan inte sälja en komplett motor... bara överdelen i så fall.
Har inte mer än en underdel.
Skall fundera på vad jag skall göra... blir alltid dyrare att byta än man tänkt sig.

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej igen alla. Om mina planer stämmer blir jag en lycklig ägare av en GSX 1400 på lördag. Den är en 2003:a uttagen 2004, 1600 mil på mätaren med en ägare. Är lite oerfaren... ge mig gärna lite tips om vad jag skall besiktiga på plats? Tar en enkel tågbiljett för att sedan köra hem hojen 30 mil, så man vill vara så säker man bara kan innan man sätter sig på tåget. Har fått mängder med bilder på hojen och jag kan inte se något som verkar störande. Enligt ägaren skall allting vara ordentligt och hojen vara i fint skick. Finns det föresten några GSX 1400 ägare i Göteborgstrakten?? Hade varit trevligt.:yoparty

Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej igen alla. Om mina planer stämmer blir jag en lycklig ägare av en GSX 1400 på lördag. Den är en 2003:a uttagen 2004, 1600 mil på mätaren med en ägare. Är lite oerfaren... ge mig gärna lite tips om vad jag skall besiktiga på plats? Tar en enkel tågbiljett för att sedan köra hem hojen 30 mil, så man vill vara så säker man bara kan innan man sätter sig på tåget. Har fått mängder med bilder på hojen och jag kan inte se något som verkar störande. Enligt ägaren skall allting vara ordentligt och hojen vara i fint skick. Finns det föresten några GSX 1400 ägare i Göteborgstrakten?? Hade varit trevligt.:yoparty

Hej lycka till på lördag:).
Gjorde själv samma sak när jag handlade min,tog tåget upp till Kristinehamn o körde hem 42mil :banana.

Allmän skicket säger en hel del men kolla justeringen på stötdämparna bak, kan börja läcka o är dom hela ska du kunna justera dom så att du ser 5 ringar på hårdaste läget.
Sen när du provar den var lite vaksam på växlarna helst när du lägger i 2:an ska gå smidigt o inte hoppa ur, men dom är lite klonkiga det är helt normalt.

Helfireclub bor i Gbg prova o pm:a honom han brukar läsa här:)

/Maveric

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
GSX 1400 K3

Hej. Hoppas det är en fin hoj du far och tittar på :) Men som maveric säger så kolla stötdämparjusteringen bak (Standard fel på 01-04). Det första du gör när du kollar på hojen så dra justeringen så att du ser 5 ringar. Ser du inte 5 ringar så har den läckt ut olja. Det sista du gör efter provkörning osv. innan du gör upp affären så kolla att det inte läcker ut olja vid justeringen. Felet är lätt att fixa själv men man kan ju pruta på priset :)

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Hej!! Tack för det tipset. Har nu betalat biljetten, så klockan 05.15 lördag morgon står moder mamma utanför huset och skall transportera en mycket vaken och pigg 40 åring som förmodligen kommer att pladdra som en treåring om sin blivande leksak hela vägen ner till Göteborgs central. Tack än en gång för tipsen här!!

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Så har jag lagt ut annons på Blocket.
Blir den såld är jag glad... blir den kvar sörjer jag nog inte heller.

lilleroger

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
gsx 1400 k6 honda cbx 600e 83
Hej!! Tack för det tipset. Har nu betalat biljetten, så klockan 05.15 lördag morgon står moder mamma utanför huset och skall transportera en mycket vaken och pigg 40 åring som förmodligen kommer att pladdra som en treåring om sin blivande leksak hela vägen ner till Göteborgs central. Tack än en gång för tipsen här!!

Hur har det gått med hojköpet?
Vi är nyfikna:)

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Hur har det gått med hojköpet?
Vi är nyfikna:)

Hej!! Jo det blev köp av. Och resan hem blev med ett långt och brett leende för min del. Riktigt bra väder hela vägen, det kunde inte blivit bättre. Jag stannade till uppe på Kinnekulle och beundrade utsikten och träffade några bekanta som var på mc-resa i "Arns fotspår". Efter ca 33 mil på mätaren stannade jag till hemma hos min mor och blev bjuden på en god middag innan jag körde sista milen hem. Den uppfyller allt som jag vill ha på en motorcykel just nu och jag är väldigt glad. Den är helt i orginalutförande, precis som jag ville ha den. Ja jag vill bara dra iväg ut på vägarna och känna kraften. :yoparty:banana

Bifogat

• gsx.1.jpg
    gsx.1.jpg
    250.9 KB · Visningar: 91
  • gsx.2.jpg
    gsx.2.jpg
    249.4 KB · Visningar: 104
  • gsx.3.jpg
    gsx.3.jpg
    246.7 KB · Visningar: 99
  • gsx.4.jpg
    gsx.4.jpg