GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
må det bli vår snart
det rycker i gashanden
vill så gärna ut och gasa :tuttar
Jäkla vinter!! :död

/Roger

vet precis hur du menar :huvet.

Var i London över nyår ingen snö o några plusgrader såg säkert ett 30tal hojar i trafik f*n att man inte kan ta hojen som handbagage :död.

Sen hem till denna j*vlar snö aaaarrrggggg :gnissla.

Vår i morrn helst :).

/Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
100 sidor lång tråd har det blivit!
Jisses! Nåja några har säkert fått info här som varit nyttigt både vid ägande och val av åkdon.
Själv börjar jag "återinsjukna" på min GSX. Är bra sugen att köra nu... med lite mer mos så blir det bra. Men denna vinter har varit KALL och fortsätter det så här vet jag inte vad jag tar mig till. Lyckligtvis har vi normala mängder med snö vilket man inte kan säga om landet i övrigt. Har bokat in andra helgen i April för finalfix inför. Efter det skall "allt" vara fixat inför säsongen. Kammar kan man ju byta när som helst. Tar bara 3-4 timmar. Tror att de svarta runda sakerna också behöver ses över innan säsongsslut... i alla fall bak.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Hej på er Big Lady Lovers . ;-)
Efter 2 hojlösa somrar har jag nu fått nog och bestämt mig för att själv införskaffa ett ex av denna skönhet.
Jag måste ju erkänna att jag har suttit och smygläst den här tråden några gånger. Men första gången jag såg en 1400 var när den kom och jag såg Jerka rulla upp på scenen med just en sådan i nåt TV-program jag inte minns vad det heter. Det var den blå/vita färgsättningen och jag minns hur jag tänkte att, en sån ska jag ha när jag blir stor. =)

Av någon outgrundlig anledning har lotten fallit på andra hojar varenda gång jag bytt och The Big Lady har kommit i skymundan. Men det är som en sån där flört man inte kan sluta tänka på och plötsligt står hon bara där en vacker dag mitt framför ögonen. Den känslan har väckts till liv och nu J¤¤¤AR ska jag göra slag i saken.

Kom ut ett perfekt exemplar på blocket häromdagen med allt godis jag vill ha. Men tro på f¤n att nån annan hunnit före och ska titta på den på lördag. :-( Hoppas hoppas bara att han drar sig ur.

Om nu det exemplaret glider ur mina nävar så kan jag ju säga här att om det är någon som funderar på att sälja sin 1400 eller känner någon som ska, så skicka ett PM.

Ett plus är ju om det sitter helsystem, PC3 och ännu bättre upp även en steg ett kam.
Som ni nog förstår av det jag skrev i början så är ju blå/vit den som är mest attraktiv för min del, men det utesluter inte de andra för det. Kul att få förädla lite själv också.

Tack på förhand av en som kommer att hänga här rätt frekvent. =)

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Välkommen!! Hoppas du kommer att trivas här! :yoparty

Kör själv BlåVit!!

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej på er Big Lady Lovers . ;-))

Välkommen in här :).

Tror du kommer att gilla modellen definitivt en "keeper" o går att ha till många typer av körning :D.

I väntan på våren så kan vi ju alltid kolla på lite klipp från förra sommaren i Skottland, vill dit igen :Bugar:Bugar.
http://www.youtube.com/watch?v=Ui5RPiRiIvg är nyligen utlagt o sen har vi den som legat ute ett tag http://www.youtube.com/watch?v=RVzL7yKrejA
Märks det att min apstinens börjar bli olidlig :gnissla:död:D måtte snön försvinna snart :tummenupp.

/Maveric

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Välkommen!! Hoppas du kommer att trivas här! :yoparty

Kör själv BlåVit!!

Välkommen in här :).

Tror du kommer att gilla modellen definitivt en "keeper" o går att ha till många typer av körning :D.

I väntan på våren så kan vi ju alltid kolla på lite klipp från förra sommaren i Skottland, vill dit igen :Bugar:Bugar.
http://www.youtube.com/watch?v=Ui5RPiRiIvg är nyligen utlagt o sen har vi den som legat ute ett tag http://www.youtube.com/watch?v=RVzL7yKrejA
Märks det att min apstinens börjar bli olidlig :gnissla:död:D måtte snön försvinna snart :tummenupp.

/Maveric

Tackar tackar. Jodix: Är precis en sån som du har som jag hittade på blocket. Saxat från blocket:
Blå/vit 1300 mil
1 ägare
Youshimura steg 1 kammar
Laser 4-1
Power commander
KN luftfilter
ignition advancer
Mappad och bromsad på Biscaya Racing
129 HK 130 NM på bakhjulet

Alla orginaldelar finns

Känns jävligt surt att missa denna. :(

Maveric: Såg ju inge roligt ut det där. ;)

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hittade en bild som är lite större och tagen snett uppifrån. Och en annan bild tagen rakt bakifrån. Varför detta intresse för hur en ram för GSX 1400 ser ut? Nyfiken? :va

:tummenupp

Bifogat

• Photo0258.jpg
    Photo0258.jpg
    77.1 KB · Visningar: 82
  • DSCF1067.jpg
    DSCF1067.jpg
    167.4 KB · Visningar: 80

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Har lite funderingar om Yoshimura kamaxlarna.

1. Var kan man lättast få tag på dessa? Såg att TTS säljer dem.

2. På Yoshis hemsida står det att de passar mellan årsmodellerna -01-05. Vad har ändrats på -06-07:eek:rna eftersom de inte passar de modellerna? Eller är det bara ett tryckfel?

Mvh/Bear

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Har lite funderingar om Yoshimura kamaxlarna.

1. Var kan man lättast få tag på dessa? Såg att TTS säljer dem.

2. På Yoshis hemsida står det att de passar mellan årsmodellerna -01-05. Vad har ändrats på -06-07:eek:rna eftersom de inte passar de modellerna? Eller är det bara ett tryckfel?

Mvh/Bear

De passar alla årsmodeller... bara att handla!

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
De passar alla årsmodeller... bara att handla!

Tackar, då vet jag att årmodellerna inte begränsar kulfaktorn. =) Men du kan rekomendera TTS att beställa ifrån i första hand då eller? För du har väl handlat av dem vad jag förstår.

Mvh/Bear

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tackar, då vet jag att årmodellerna inte begränsar kulfaktorn. =) Men du kan rekomendera TTS att beställa ifrån i första hand då eller? För du har väl handlat av dem vad jag förstår.

Mvh/Bear

Köpte mina kammar på annat ställe.... enligt uppgift skall TTS inte vara att rekommendera.

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...