GSX 1400-tråden

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Nu e han Nöjd::Bugar

Hittade en bild som är lite större och tagen snett uppifrån. Och en annan bild tagen rakt bakifrån. Varför detta intresse för hur en ram för GSX 1400 ser ut? Nyfiken? :va

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...d-bikes/2010/june/jun2310-suzuki-katana-1400/

Tack för bilderna!!:tummenupp

Misstänkte det :D alltså vad du skulle ha bilderna till :yoparty.

Sagda hoj är till salu Kolla på gsx1400.org, problemet är väl att importera den till Sverige eftersom den är ombyggd (regbesiktningen).

/Maveric

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jag kollade med bilprovningen då jag ville köpa den hojen och de sa att det KANSKE kunde gå men inte alls säkert. Tråkigt med helfordonsgodkännande ibland. :gnissla

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Då har man fått ett svar på köpesannonsen. Ska förhoppningsvis titta på den innan helgen. En blå/vit -02:a som gått 2700mil. Undertail, hugger och lite smått och gott. Sitter scorpion-slippisar på, men de blir till salu då ett helsystem ska inhandlas om detta blir ett köp. Wish me luck. =)

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Lycka till med hojköp Bear!! Har slitit av bakdäck idag. Nu skall nytt bakdäck på inom kort. Det känns som forumet vaknat till liv lite. Har ni vaknat ur vinteridet alla? Kul att se lite nya inlägg här.:banana

Har kikat lite på ett sliponsystem som tillverkas i Tjeckien som heter "Creptus" Någon som har hört talas om det förut? Enligt en GSX:are från ovan nämnda land skall det vara ett kvalitetssystem. Det ger ett riktigt skönt ljud, tycker jag. Fick ett pris på 440 euro inklusive frakt. :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=bX3Tof7Qce8
&feature=player_detailpage

Bifogat

• IMG_0849.jpg
    IMG_0849.jpg
    241.1 KB · Visningar: 95
  • IMG_0853.jpg
    IMG_0853.jpg
    239.3 KB · Visningar: 72

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Lycka till med hojköp Bear!! Har slitit av bakdäck idag. Nu skall nytt bakdäck på inom kort. Det känns som forumet vaknat till liv lite. Har ni vaknat ur vinteridet alla? Kul att se lite nya inlägg här.:banana

Har kikat lite på ett sliponsystem som tillverkas i Tjeckien som heter "Creptus" Någon som har hört talas om det förut? Enligt en GSX:are från ovan nämnda land skall det vara ett kvalitetssystem. Det ger ett riktigt skönt ljud, tycker jag. Fick ett pris på 440 euro inklusive frakt. :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=bX3Tof7Qce8
&feature=player_detailpage

Tackar! =)

Det lät ju rätt gott det där samtidigt som det nästan såg ut som orginalburkarna. Annars kan du ju få köpa Scorpionburkarna för 4K om jag köper den här hojen jag nämnde.
http://www.youtube.com/watch?v=cO5g_7gNq-M

Vad gäller däckbytet kan jag varmt rekommendera Sonax fälgförsegling när du ändå plockat bort hela hjulet. Väldigt lätt att hålla rent efter en sådan behandling. Kostar en slant, men det räcker till många behandlingar. Se länk:
http://www.sonax.se/Produkter/Konsumentprodukter/Daeck-faelg-och-gummi/436100-SONAX-Faelgfoersegling

Mvh/Bear

Last edited:

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Tackar! =)

Det lät ju rätt gott det där samtidigt som det nästan såg ut som orginalburkarna. Annars kan du ju få köpa Scorpionburkarna för 4K om jag köper den här hojen jag nämnde.

Vad gäller däckbytet kan jag varmt rekommendera Sonax fälgförsegling när du ändå plockat bort hela hjulet. Väldigt lätt att hålla rent efter en sådan behandling. Kostar en slant, men det räcker till många behandlingar. Se länk:
http://www.sonax.se/Produkter/Konsumentprodukter/Daeck-faelg-och-gummi/436100-SONAX-Faelgfoersegling

Mvh/Bear

Hej !! Det var ju verkligen gott ljud på de burkarna också. Har kikat på den videon förut. Om du köper hojen så kan du väl skicka över lite bilder på dem, intresse finns :)

Tackar för tipset. Skall se var man kan köpa produkten här i Göteborgstrakten. RN-MC i Partille skulle ha 250kr för montering och balansering av däcket.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Tackar! =)

Mvh/Bear

Låter intressant funkar det på ren alufälg oxå ? :) ,för jag har inte så mycket färg kvar på mina fälgar :D

/Maveric

Bifogat

• gsx1400%20004a[1].JPG
    gsx1400%20004a[1].JPG
    15.3 KB · Visningar: 555

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Låter intressant funkar det på ren alufälg oxå ? :) ,för jag har inte så mycket färg kvar på mina fälgar :D

/Maveric

Det kan jag tyvärr inte svara på, men prova att maila Sonax och fråga. Annars så skapar väl Autosol en skyddande hinna på ren metall om jag inte missminner mig. Men det vore ju mycket smidigare att kunna använda fälgförseglingen, för den är riktigt lättjobbad.

Mvh/Bear

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Kul!! Grattis!! Må våren och värmen komma till oss snart!! Jag längtar så det värker i hela kroppen efter att köra!! Har suttit i min lilla bod ikväll och slitit med kedjerengöring ....pust....kletigt värre!! Plockade av stänkskyddet och gudars skymning vad det var kletigt undertill. Men nu är det blankt och putsat.:tummenupp

Jag och dottern hämtar mitt nymonterade däck imorgon, skall samtidigt kika efter Sonaxmedlet du nämnde tidigare.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kul!! Grattis!! Må våren och värmen komma till oss snart!! Jag längtar så det värker i hela kroppen efter att köra!! Har suttit i min lilla bod ikväll och slitit med kedjerengöring ....pust....kletigt värre!! Plockade av stänkskyddet och gudars skymning vad det var kletigt undertill. Men nu är det blankt och putsat.:tummenupp

Jag och dottern hämtar mitt nymonterade däck imorgon, skall samtidigt kika efter Sonaxmedlet du nämnde tidigare.

Tackar :) Kul att börja förpyssla lite innan säsongen, ta nån öl och sitta i garaget och filosofera. Det ska jag göra när jag får hem min med. Den såg ut att behöva lite kärlek. :)

Mirakelmedlet finns på Mekonomen vet jag iaf. Har de inte hemma så får de det till dagen efter.
Lycka till med vårdandet/Bear

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Hej!! "Mirakelmedlet" inköpt, mycket riktigt på Mekonomen! fick 10% rabatt om man registrade sig till Mekonomenkortet! 185 kr!!:tummenupp

Hämtat däck/fälg, så nu är det noggrann tvättning och torkning av bakfälg och sen på med lite nano nano och vips så behöver man inte tvätta fälgen resten av säsongen:D.....nja tror inte det! Kan alltid hoppas att det i alla fall underlättar när man skall tvätta fälgarna.

Maggy! Enligt bruksanvisningen så skall detta fungera på polerade fälgar .. se bild

Bifogat

• IMG_0868.jpg
    IMG_0868.jpg
    237.4 KB · Visningar: 80
  • IMG_0870.jpg
    IMG_0870.jpg
    240.3 KB · Visningar: 81

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Ursäkta! Maveric menade jag ju....:brinnerup

De är lugnt :D.

Jag mailade till sonax men har inte fått svar men du hade svar på det :tummenupp.

Blir till o ev handla en burk jag med iom. att jag är blingig då :rolleyes::tungan:D:krama

/Maveric

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Har nu gjort behandling av Nanomedlet alá underverk!! Passade på när fru och barn var på ridning. Bakdäcket upp på köksbordet och sedan tvättning/rengöring/polering.

Kan inte se om det är blankare före än efter då fälgen var renpolerad och vaxad innan behandling. Så resultatet för vänta på sig tills när det blir dags för tvättning efter första vårturen.

Bifogat

• rengöring.jpg
    rengöring.jpg
    243.8 KB · Visningar: 87
  • luddfri polerduk.jpg
    luddfri polerduk.jpg
    242.2 KB · Visningar: 85
  • slutresultat.jpg
    slutresultat.jpg
    258.3 KB · Visningar: 83
  • glansigt.jpg
    glansigt.jpg
    244.8 KB · Visningar: 71

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Har nu gjort behandling av Nanomedlet alá underverk!! Passade på när fru och barn var på ridning. Bakdäcket upp på köksbordet och sedan tvättning/rengöring/polering.

Kan inte se om det är blankare före än efter då fälgen var renpolerad och vaxad innan behandling. Så resultatet för vänta på sig tills när det blir dags för tvättning efter första vårturen.

Det där är nog det bästa medlet som inte heller funkar. Har man vita fälgar så är det bara att inse att man får tvätta...:D

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj

Blir intressant att höra ett första utlåtande från dig sen då. Ska ha på det när jag måste byta bakdäck inför våren. Jag har ju bara erfarenhet av detta på bilfälg. Men med erfarenhet av hur segt det kan vara att få bort väl inbitet bromsdamm på obehandlad fälg jämfört med behandlad så hoppas jag på samma effekt på hojen.
Använde på bilen deras fälgrengöring som fick stå och dra och efter en stund hade allt bromsdamm blivit något slags blodröd/lilaaktig gegga. Drog runt lite lätt med en diskborste och sen var det bara skölja av.

BTW. Är det samma pärlemovita färg i fälgarna som den övriga vita färgen på hojen?

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...