Jahapp, då har min Lady börjat krångla lite också.
Skulle iväg på en tur i solskenet häromdagen när problemet dök upp.
Skulle starta som vanligt, men när den tände till och jag i samma veva släppte startknappen så poffade den bara till och inget mer. Provade igen och då lät det som om det gick jättetungt helt plötsligt och batteriet orkade inte med.
Bör tillägga att jag nyligen laddat det fullt med C-tekladdaren.
Jag rullstartade då ner för en backe och den hoppade igång. Senare när jag kört en stund och stannar för att sedan starta är allt som vanligt och den startar på en gång när den är ordentligt varm.
Så idag tar jag hojen till jobbet och den startar utan problem, men när jag ska hem så slår det stopp. Nöter på startmotorn och den vägrar tända till, så batteriet drar ur igen. Det hade regnat när jag skulle hem, men det var inte blött vid någon elektronik eller så. Såg då torrt ut, men det var hög luftfuktighet. Men det var ju fint väder första gången detta fel visade sig.
Hittade en vänlig själ som hjälpte till att knuffa på och inte förrän på tredje försöket hoppade den igång.
Funderar på att dra isär varenda kontakt som har med motorstyrning att göra och blåsa i elektronikrengöring.
Någon som har en bra känsla för vad det kan vara.
Jag har nyligen fått ventilerna kontrollerade och ställda samt att jag har gjort oljebyte. Jag har dock inte kollat stiften, men det känns inte som att det är stiften när det helt plötsligt är tvärdött i alla burkar.
Jag gick ut nu på kvällen och provade att starta den och då startade den på en gång utan problem, batteriet lät inte trött heller. Det var en jävla fart på startmotorn.
Tack på förhand. Mvh / Björn