GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ok tack, samma mil som min. Och som jag sa kommer jag lämna bort "blaskjobbet" i år då jag även behöver nytt gummi och dessutom har en riktigt bra verkstad öppnat portarna i grannskapet, men bra att veta, tack! Fick mail av Paul Thompson att han mottagit min mätare idag, skickade i torsdags em, en hyvens kille helt enkelt som bekräftar på det viset:tummenupp
/U
Var så lite :).
Ang Paul så är han verkligen en hyvens kille även irl. har träffat han när jag varit i UK + när jag ville ha blå bakgrunds bel så fixade han led och matchande motstånd som jag själv monterade (innan han började skicka utomlands). vet även att han är en upptagen kille med mycket uppdrag i den engelska racing värden vad det gäller motorstyrningar o dyligt :banana.

/Maveric

Västerlanda

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Hoj
GSX 1400 2002
Hej där alla
har ett par sadelväskor att hänga över sadeln, min fråga är om ni brukar surra fast dom på nåt sätt eller om dom hänger kvar ändå när man drar iväg ?

mannen, myten, legenden
GSX 1400 blå/vit naturligtvis

Last edited:

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
De finns ju lite vrid i din maskin.Bra lösning.
Vill sända en varning om man använder Gilles kedje justering :crash.

Efter liiteee inspirerat gaspådrag med min hoj i söndags när jag körde tillsammans med Jodix som provade Lasses hoj märkte jag att kedjan hade slackat drastiskt oim. att jag justerade deny i Fredags :eek: .

Vid närmare kontroll visade det sig att justeringen på drevsidan helt enkelt hade böjt sig :skrämd , vet att detta har hänt på överladdade Busor men inte på våra hojar.
Iof. min är inte original :rofl men i alla fall, dock inte värre än att jag lyckades fixa till det igen med en bättre distans än den som dom skickat med från fabriken.
Känns ändå konstigt eftersom jag drar alltid bakhjulet med moment så det borde inte inträffa.

första bilden är hur det såg ut, andra hur det ska se ut (andra sidan).

Och tredje hur jag fixade det.
Jämför glipan i swingen framför hjulaxeln mellan första o tredje bilden så ser ni hur mycket axel flyttade sig (flyttade inte justeringen mellan bilderna).

/Maveric

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nu är de dags att ta tag i cykeln.
De blir nog en uppdatering av fjädringen fram i år.
Kommer o bli ett o annat varv på Gotlandring i år.:hojraket
Blir nog R&G crash puckar me,dom är dyra men kan vara värt varenda krona.:)
Hoppas o kunna få in lite bilder här i år.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Maveric, vad köpte du för kit till din framgaffel ?
Märkt nån skillnad ?

Undrar samma sak :)

Köpte Wirth fjädrar på Ebay Tyskland kolla runt där finns flera säljare, fick dock göra egna distanser för dom som var med gillades inte :gnissla (tror det finns bilder på det några flikar tillbaka i denna tråden edit hittade bilderna flik 95 inlägg 2826) .

Angående körupplevelse så har jag bara varit ute ett par gånger än ,men hojen fjädrar inte ihop lika långt vid inbromsningar :tummenupp .
har släppt förspänningen med 3 ringar (hade 2 ringar innan ) för den kändes lite väl stum som den var kanske ta lite till eller svarvar ner distansen lite men behöver nog köra lite till innan jag bestämmer mig för det.
tänk bara på att det är ett annat kitt på K4 o äldre :) .

Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Fick precis ett "porr mail" :hihi från en 1400 ägare i Ryssland ,bilder på hans :kär..........................................................................................topplock med överdimentions ventiler.

Ska se om jag kan få tillåtelse o lägga upp åtminstone 1 av alla bilder :).

/Maveric

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Fick precis ett "porr mail" :hihi från en 1400 ägare i Ryssland ,bilder på hans :kär..........................................................................................topplock med överdimentions ventiler.

Ska se om jag kan få tillåtelse o lägga upp åtminstone 1 av alla bilder :).

/Maveric

Tjohej fråga snällt så att det blir flera bilder :tummenupp

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Tjohej fråga snällt så att det blir flera bilder :tummenupp

Ska försöka men kan inget lova dock kan jag säga att skillnaden är original IN 28,47mm UT 25mm överdim. IN 31mm UT 28mm :yoparty.

Annars har inget speciellt hänt här utom att jag gjort en rejäl renovering av bromsoken fram efter 4100mil (började o ligga på lite grann).
Ser helt ok ut nu efter nya tätningar , färg o viss polering :kär.

/Maveric

Bifogat

• DSCN2751a.jpg
    DSCN2751a.jpg
    239.5 KB · Visningar: 109
  • DSCN2749a.jpg
    DSCN2749a.jpg
    143.4 KB · Visningar: 100
  • DSCN2745a.jpg
    DSCN2745a.jpg
    177.4 KB · Visningar: 110

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
[QUOTOj de va inte dåligt.Vet du om han moddat styrningarna nåt?Fina ok:tummenuppE=maveric;5986466]Ska försöka men kan inget lova dock kan jag säga att skillnaden är original IN 28,47mm UT 25mm överdim. IN 31mm UT 28mm :yoparty.

Annars har inget speciellt hänt här utom att jag gjort en rejäl renovering av bromsoken fram efter 4100mil (började o ligga på lite grann).
Ser helt ok ut nu efter nya tätningar , färg o viss polering :kär.

/Maveric[/QUOTE]

Västerlanda

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Hoj
GSX 1400 2002
Hejsan
G-Pack till hojen, bra eller anus... någon som provat ? vad kostar en dylik ?
Är även på jakt efter en pakethållare till hojen, någon som vet var man hittar en sån ?

mannen, myten, legenden

Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Hejsan
G-Pack till hojen, bra eller anus... någon som provat ? vad kostar en dylik ?
Är även på jakt efter en pakethållare till hojen, någon som vet var man hittar en sån ?

mannen, myten, legenden

Anus :arsele gå på en timing advancer tändstjärna istället (kolla ebay)eller modda plattan som håller tändmodulen :tummenupp .

Har ingen packethållare men dock ett toppbox fäste i silver (sw motech ) som ev ska avyttras :) .

/Maveric

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Har bokat tid för att bänka, hittade gamla pappren innan kammaxelbytet, då var det 109 kusar, ska bli intressant att se hur mycket kammarna har gjort. :)
Men tiden är bokad i maj, så förvänta er inget svar än på ett tag :)

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Har bokat tid för att bänka, hittade gamla pappren innan kammaxelbytet, då var det 109 kusar, ska bli intressant att se hur mycket kammarna har gjort. :)
Men tiden är bokad i maj, så förvänta er inget svar än på ett tag :)

Omslipade original eller andra? Har du gjort några moddar i övrigt?

/U

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
Omslipade orginal till TTS kammar, gjorda i england. Ja det finns en hel del andra grejs, tändningen är moddad, sen är det apkrapovic helsystem, pair ventilerna är borta, Pc3a monterad.
Det är väl det som är gjort just för effektens skull, har en topp liggandes ifall att man i framtiden skulle vilja porta den :)

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Omslipade orginal till TTS kammar, gjorda i england. Ja det finns en hel del andra grejs, tändningen är moddad, sen är det apkrapovic helsystem, pair ventilerna är borta, Pc3a monterad.
Det är väl det som är gjort just för effektens skull, har en topp liggandes ifall att man i framtiden skulle vilja porta den :)

TTS, firma som slipar om? Vilken spec är det på dom, hittade Yoshi till salu. MotoSpeed slipar ju om också och gamle Stig om hanfortfarande håller på? "pair ventiler"?

Min moddarplan som ligger i drömlandet just nu är andra kammar och seriös portning och såklart större insug men i nästa sekund kommer jag på att det räcker som det är :) då det är coolt med vridet, vill jag varva har jag ju Katanan.

/U

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
TTS, firma som slipar om? Vilken spec är det på dom, hittade Yoshi till salu. MotoSpeed slipar ju om också och gamle Stig om hanfortfarande håller på? "pair ventiler"?

Min moddarplan som ligger i drömlandet just nu är andra kammar och seriös portning och såklart större insug men i nästa sekund kommer jag på att det räcker som det är :) då det är coolt med vridet, vill jag varva har jag ju Katanan.

/U

TTS slipar inte sina kammar själv utan anlitar Kent cams ,dom funkar kanon gör så man upptäcker att 1400:an har varvstopp :D (märkte jag när jag hade mina i min hoj).
Dock måste man ha överdim. shims oim. att dom är slipade i basen.
Yoshi är nästa steg o därefter kommer webcams (slipade o svetsade kammar) som sitter i min o Fillingens hojar.
Specarna finns här i tråden längre tillbaks, kommer dock inte ihåg var :crash

Vridet finns där ändå men motorn blir mycket mer användbar i hela registret :yoparty.

P.A.I.R ventiler sitter i toppen för att tillföra luft i avgasportarna men går relativt enkelt o blockera/ta bort vilket behövs om man ska bänka med en powercommander eller som jag köra med bredbands lambda.

/Maveric

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...