Gsx 750 F

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Ort
vbg
Hoj
nada
Snälla hjälp mig.
Jag ska registrerings besiktiga min mc, den är förreggad och har fått skyltar och papper, det jag behöver veta nu, det är om du kollar på bild nummer 2, så är det på höger sida och förgasarna ser du där under, jag undrar vad det är som ska sitta för/över de där två hålen du ser, den grejen i mitten där rör sig när man gasar.
Sedan om du kollar på bild 1 och 3, så är fotpinnarna lite sneda, undrar om det kan spela någon roll när man ska besiktiga den!??!
 

Bifogat

  • sh.jpg
    sh.jpg
    128.9 KB · Visningar: 127

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Sharadkingboy skrev:
Snälla hjälp mig.
Jag ska registrerings besiktiga min mc, den är förreggad och har fått skyltar och papper, det jag behöver veta nu, det är om du kollar på bild nummer 2, så är det på höger sida och förgasarna ser du där under, jag undrar vad det är som ska sitta för/över de där två hålen du ser, den grejen i mitten där rör sig när man gasar.
Sedan om du kollar på bild 1 och 3, så är fotpinnarna lite sneda, undrar om det kan spela någon roll när man ska besiktiga den!??!


besiktningen är till för säkerhet , fotpinnar har väll lite med säkerhet att göra.... du borde nog inte klara dig:(
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
På vissa modeller finns det ingång i svarta lådan för en TPS (trottelpositionssensor). Plockar man bort den brukar det oftast inte ha någon inverkan utan svarta burken defaultar till ett defaultläge. T.ex. Amerikanska Banditer har ingen TPS (men kontakt finns) medans den Europeiska har TPS monterat. Det är bullerrelaterat. Spelar ingen roll om den finns där eller inte om hojen verkar funka bra.

Fotpinnarna får du ha på ditt eget samvete och omdöme. Åker du in och besiktar nu så är det möjligt att du får en 2'a och får åka in en gång till, men det är ju upp till dig och i slutänden - besiktningsmannen.

Sharadkingboy skrev:
Snälla hjälp mig.
Jag ska registrerings besiktiga min mc, den är förreggad och har fått skyltar och papper, det jag behöver veta nu, det är om du kollar på bild nummer 2, så är det på höger sida och förgasarna ser du där under, jag undrar vad det är som ska sitta för/över de där två hålen du ser, den grejen i mitten där rör sig när man gasar.
Sedan om du kollar på bild 1 och 3, så är fotpinnarna lite sneda, undrar om det kan spela någon roll när man ska besiktiga den!??!
 

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Ort
vbg
Hoj
nada
andersbrink skrev:
På vissa modeller finns det ingång i svarta lådan för en TPS (trottelpositionssensor). Plockar man bort den brukar det oftast inte ha någon inverkan utan svarta burken defaultar till ett defaultläge. T.ex. Amerikanska Banditer har ingen TPS (men kontakt finns) medans den Europeiska har TPS monterat. Det är bullerrelaterat. Spelar ingen roll om den finns där eller inte om hojen verkar funka bra.

Fotpinnarna får du ha på ditt eget samvete och omdöme. Åker du in och besiktar nu så är det möjligt att du får en 2'a och får åka in en gång till, men det är ju upp till dig och i slutänden - besiktningsmannen.
OKej anders, men det där med default, betyder väl att den är i form utav ett läge som är "neutralt" typ, varken eller. Men vad gör den där TPS då!? Har aldrig hört talas om det, men det ser ju nästan ut som att det skulle kunna vara någon sorts kontakt som ska sitta över den. Kan undra om en sådan är dyr!??! Sedan de du skrev med bullerrelaterat, vad menas med det?!

Tack på förhand
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Sharadkingboy skrev:
OKej anders, men det där med default, betyder väl att den är i form utav ett läge som är "neutralt" typ, varken eller. Men vad gör den där TPS då!? Har aldrig hört talas om det, men det ser ju nästan ut som att det skulle kunna vara någon sorts kontakt som ska sitta över den. Kan undra om en sådan är dyr!??! Sedan de du skrev med bullerrelaterat, vad menas med det?!

Tack på förhand

TPS den har koll på hur mycket trottlarna(nålarna ungefär) lyft i förgasarna och justerar CDI-boxen(tändningen) lite grand efter det. Om den tas bort så ställer boxen sig i ett grundläge(default för oss ITnördar). Jag har för mig att det även har med avgasvärden förutom buller att göra. Iofs kollar aldrig SPB avgasvärden på hojar och du ser ut att ha orginalavgasrör kvar så det är nog bara att strunta i.
/Annan Anders
 

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Ort
vbg
Hoj
nada
Okej, men vart kan man få reda på OM en GSX 750 F av årsmodell 1991 har en sådan?!
Har ni några enkla tips eller om ni vet ngn som har sådan modell och kan kolla?!
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
Hej! Tyvärr kan jag inte ta bort tanken på min hoj.. jag har nyligen bytt tändstift och hela köret, så jag vill inte lyfta bort tanken igen.
Jag tittade lite på skisser tillsammans med min kille och han sa att det inte ska sitta något i de där hålen du avser. Det ska vara som det är. Inga konstigheter med andra ord. :7peta
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top