GSX 750, Fighter Projekt

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ser redan nu att den bakersta delen av bakramen sitter bultad. Tur för bort med den och du blir av med en betydande del av baktungeheten.
Sen på med en liten nätt bakdel och du är på god väg.

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
förlåt men varför ska man förstöra sin hoj med att bygga en helt fräch o fin gsx till en en street förstår inte vitsen det ä fult man kan inte åka speciellt fort då blåser det apa enligt mitt tycke så är det att förstöra

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
förlåt men varför ska man förstöra sin hoj med att bygga en helt fräch o fin gsx till en en street förstår inte vitsen det ä fult man kan inte åka speciellt fort då blåser det apa enligt mitt tycke så är det att förstöra
För att man vill utmärka sig från resten av hojvärlden genom att ha något helt eget.
För att det är faktiskt roligt att bygga om saker.
För att man lär sig mycket på kuppen.
För att en GSX bara kan bli snyggare oavsett vad man gör med den.
Det är väl bra att få ned hastigheten, det är ju max 110 km/h här i landet.
Gillar man inte blåst så är nog hoj i allmänhet helt fel färdmedel till att börja med.

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Jag måste igen säga förlåt till alla älskare av street byggen ni är jätte duktiga på era byggen. men som jag sagt innan jag ser inte fördelen med det o sen blir åkkänslan helt fuckt upp .

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Till abelseth

vad sa jag fel ????

Till MF91

Såg du mitt PM jag har ett färdigt paket street du ä inte sugen o köpa det då

Gixxer_88

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2008
Hoj
Hojlös
Vad är en sleeper?? Köpte en hoj med 750cc för att just ha en lite mer nybörjar hoj så 1100 känns mycket MEN kul;)

Du kan montera in en 1100 motor i ditt 750 chassie och behålla din orginal kåpor ingen vet ju då att du har en 1100 motor i ditt chassie:yoparty

BORREN

GODS ÄGARE
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
Bandit 1200 Fighter
Gö de

Inte helt omöjligt,gillar formen på den men skulle du kunna ladda upp en bild eller två så ja får se hur "platt" den är? Behöver en bakdel som inte är så platt och tunn

Jag körde den röven på min bandit 1200 det blev as fett :yoparty
Ps man har alltid för LITE cc så släng in en 1100 motor i den ramen så blir den helt sjuk :banana:banana

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
frågade en firma som heter SPINNIN WHEEL om dom hade grenrör samt övre styrkrona hemma till min hoj, "ja det har vi".

åker dit efter jobbet och fått lov att dra lite tidigare för chefen, från järfälla till tumba (ca 1,5 tim bilfärd inklusive bilkö..).

när jag komemr dit får jag snacka med han som jag mailat med och han går in på lagret för att hämta min del, kommer ut med UNDRE styrkronan, det är fel säger jag och han tittar på mig som om jag är dum i huvudet och säger att man inte behöver den övre.

spelar ingen roll vad jag behöver, jag vill ha det som du sa att du hade hemma sa jag till han och han gick och hämtade en ny styrkrona, nu till en helt annan cykel troligen cross/enduro.

den övre styrkronan hade ingen funktion alls så den behöver jag inte ha sa han men jag höll inte med. då suckade han och tittade på mig och skakade på huvudet och jag sa att jag inte skulle ha något av det han hade och inte heller dom 2 raisers som han visade upp och ville ha 380kr st för...

frågade om han hade någon bakdel typ i stil med r6 eller liknande och då skrattade han och sa nej jag har en plastbit du kan få och visade en sprucken bakskärm.

då fick jag nog och skällde ut honom för att ha sagt att han hade sakerna hemma och istället gör narr av mig. sämsta jävla försäljare jag varit med om.

vill ni handla begagnade mc delar?

ÅK INTE TILL SPINNIN WHEEL I TUMBA!

jakten av styrkrona fortsätter..

Är ju rätt märkligt beteende av en säljare att berätta för kunder vad de behöver och vad de inte behöver. :va

Jaja, vi får väl hoppas att du har bättre lycka framöver. Har du hört med Fleninge MC-Skrot? Har handlat en del därifrån och har alltid fått bra service.

http://www.mcskrot.se/

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
frågade en firma som heter SPINNIN WHEEL om dom hade grenrör samt övre styrkrona hemma till min hoj, "ja det har vi".

åker dit efter jobbet och fått lov att dra lite tidigare för chefen, från järfälla till tumba (ca 1,5 tim bilfärd inklusive bilkö..).

när jag komemr dit får jag snacka med han som jag mailat med och han går in på lagret för att hämta min del, kommer ut med UNDRE styrkronan, det är fel säger jag och han tittar på mig som om jag är dum i huvudet och säger att man inte behöver den övre.

spelar ingen roll vad jag behöver, jag vill ha det som du sa att du hade hemma sa jag till han och han gick och hämtade en ny styrkrona, nu till en helt annan cykel troligen cross/enduro.

den övre styrkronan hade ingen funktion alls så den behöver jag inte ha sa han men jag höll inte med. då suckade han och tittade på mig och skakade på huvudet och jag sa att jag inte skulle ha något av det han hade och inte heller dom 2 raisers som han visade upp och ville ha 380kr st för...

frågade om han hade någon bakdel typ i stil med r6 eller liknande och då skrattade han och sa nej jag har en plastbit du kan få och visade en sprucken bakskärm.

då fick jag nog och skällde ut honom för att ha sagt att han hade sakerna hemma och istället gör narr av mig. sämsta jävla försäljare jag varit med om.

vill ni handla begagnade mc delar?

ÅK INTE TILL SPINNIN WHEEL I TUMBA!

jakten av styrkrona fortsätter..

Har egentligen inte någon större lust att svara på detta. Tycker det är obehagligt att hänga ut någon på detta vis då det finns både felaktigheter och rena lögner i denna unge mans inlägg så måste jag väl försvara mig och vår firma.

Den övre styrkrona som du mailat om och fått pris på var just en övre styrkrona till en GSX750F och inte som du skriver en undre krona till någon annan modell. Du bör vara medveten om att det är så nu då du har nu senare publicerat bilder på din hoj med lika krona som såvitt jag kan se sitter på den plats som övre gaffelkronor brukar sitta. Det som du trodde var en övre krona är styrhållaren som är lite konstig på dessa modeller. Då du hade berättat att du ska bygga en streetfighter och jag berättar då att det du söker ej behövs då du ej kan få dit ett vanligt styre på den plattan du söker. Förklarar sedan och även visar genom att montera styrhållare från en DR600 hur du kan göra för att få dit det önskade styret. Notera att jag inte som du skriver har begärt 380 kr styck för "Raisers" utan 300 kr för båda hållarna med tillhörande gummibussningar. Jag hade kunnat sälja den övre plattan till dig för 550kr men det hade endast resulterat i att du hade blivit 550kr fattigare. Försökte verkligen förklara detta men du tittade på mig som om jag var en komplett idiot och ville att jag skulle leta reda på en annan övre styrkrona till GSX750F. Ser att du nu i senare inlägg söker just det som jag försökte få dig att förstå var en lämplig lösning.

Angående bakdelen som du kallar "en sprucken bakskärm" så var det en osprucken bakdel till en Suzuki GSX600R ca 2003 vilket var den som vi hittade som var mest lik den R6 bakdel som du sökte (nästan alla som bygger streetfighter vill förövrigt ha den bakdelen). Du frågar då efter en R6 bakdel ännu en gång vilket du ännu en gång får info om att vi inte har. Denna Suzukibakdel hade du även innan du besökte oss fått bilder och pris på och sagt att du skulle ha.

Grenrör frågade du ej efter då du hälsade på oss i torsdag, tyvärr blir det svårt att visa och sälja saker då man ej får frågan. Du hade visserligen mailat om detta men det var veckan innan och även om mitt minne brukar vara gott så kom jag ej ihåg denna fråga. Vi hade även skickat bilder på dessa. Det är kanske bättre att du häller reda på vad du behöver än jag.

Slutligen i ditt inlägg klämmer du till med att du fick nog och skällde ut mig efter noter vilket jag ej märkte av. Det är ganska lätt att sitta bakom en dataskärm i pojkrummet i Viksjö och va hård men det blir lite löjeväckande att du fabulerar ihop detta. Vad jag minns så frågade jag om du skulle ha något och det skulle du inte sen gick du.

En sak har du rätt om, jag var inte på topp som försäljare då hade kommit hem med delar som du inte hade haft användning för. Kan även be en gnutta om ursäkt för att jag ruttnade lite på dig efter att ha försökt hjälpa till men talat föra döva öron och blev en anings dryg men det finns två sidor på det mesta.

Jag är ledsen för att du inte var nöjd med oss men att därifrån hänga ut oss som jordens avskum på Sveriges bästa forum för oss som tycker om motorcyklar kanske är lite magstarkt.

Önskar dig lycka till med ditt bygge.

Thomas Grandell
Delägare av Spinnin Wheel AB

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...