Gsx`91 1100r insugsgummin

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Suzuki 1100r-91 .BMW F800R
Skulle montera Rs36 idag efter monterat bort vakumbrygga med dynoskräp inuti,vakumbryggan var 40mm lite stora gummin för rs36or,vilka gummin passar på 91àn,90 har väl vakum 36 orginal el? gixxer 1255 hjälp:pannkyss
(vakumbryggan är slut nålar emulsionsrör osv lägger pengarna på riktiga fuggar inga övertalningsförsök att fixa dom tack)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Skulle montera Rs36 idag efter monterat bort vakumbrygga med dynoskräp inuti,vakumbryggan var 40mm lite stora gummin för rs36or,vilka gummin passar på 91àn,90 har väl vakum 36 orginal el? gixxer 1255 hjälp:pannkyss
(vakumbryggan är slut nålar emulsionsrör osv lägger pengarna på riktiga fuggar inga övertalningsförsök att fixa dom tack)

Har du bråttom så ringer du stibomotor, han kanske har på hyllan (dyrt). Kan du vänta lite så kan du nog beställa från din lokala MC-handlare, AVA (kan vara billigare än stibo)? Vill du köpa billigt så annonsera eller läs annonser, det finns att få tag på, jag fick tag på 4 st iaf.....:D

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Har du bråttom så ringer du stibomotor, han kanske har på hyllan (dyrt). Kan du vänta lite så kan du nog beställa från din lokala MC-handlare, AVA (kan vara billigare än stibo)? Vill du köpa billigt så annonsera eller läs annonser, det finns att få tag på, jag fick tag på 4 st iaf.....:D

Beställde gummin på ava idag till gsxr 89-90, 392,50kr st:mad:
gummi är färskvara inget att snåla på:rolleyes:

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Tänk på att du får byta/bygga om soppakranen då oxo. Om jag inte missminner mig så har inte dom insugsgummina nån vakumanslutning.

Jag har skruvat fast en alubit på tanken med en banjobult på och sen en ballofix på soppaslangen...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vakumtapp på insugsgummina är lätt att fixa. Borra med 3 mm borr och pressa i en nippel med 5 eller 6 mm gänga. Det håller, behöver inte sitta bättre än så.

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Tänk på att du får byta/bygga om soppakranen då oxo. Om jag inte missminner mig så har inte dom insugsgummina nån vakumanslutning.

Jag har skruvat fast en alubit på tanken med en banjobult på och sen en ballofix på soppaslangen...

Tänkte nog använda orginal kranen 91àns kran skall tydlingen orka mata på
bra,dubbla utgångar från kranen, vakum anslutningar finns ju på rs fuggarna
funkar inte dom?

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Tänkte nog använda orginal kranen 91àns kran skall tydlingen orka mata på
bra,dubbla utgångar från kranen, vakum anslutningar finns ju på rs fuggarna
funkar inte dom?

Självklart funkar dom, tänkte inte på att dom fanns där.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Vilka luftfilter kör du med? Kn podfilter är ju svindyra:mad:

Vet faktiskt inte vad dom heter, men det är 2 ovala filter (K&N). Ett filter till 2 förgasare. Det står iaf D061A4 på framsidan och F024A4 på "förgasarsidan".

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept