GSX-R 1000 L7 202Hk

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ja man börjar bli gammal, de flesta nya hojarna ser bara konstiga ut!
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Rent utseendemässigt så har lyset och luftintagen bytt plats, tycker jag.
Jag har iofs inte varit förtjust i de där små framlyktorna öht, och det är det jag har svårast för med MVs sporthojar.

Sen k1 har ju Suzuki alltid haft en central stor lampa med luftintag bredvid. Denna front har hämtat mest inspiration från K3-4 tycker jag det ser ut som.

Suzuki GSXR1000 03  3.jpg
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Såå himla udda tycker jag inte fronten är. Kanske inte snygg, men inte ful heller. Då är väl isf s1000rr betydligt värre

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sen k1 har ju Suzuki alltid haft en central stor lampa med luftintag bredvid. Denna front har hämtat mest inspiration från K3-4 tycker jag det ser ut som.

View attachment 433703

Jo, personligen föredrar jag bara de suzukis med en större/bredare lampa.
Och allmänt föredrar jag två framför en. Men, meh. :D Är 2017 lika trevlig att köra som 2016, men bättre på typ allt så gillar jag ändå det som är viktigt. :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Säg inte det, dom ska visa ytterligare 4 nya modeller på Milanomässan i november...

Aja den som väntar får se, men sällan 1000 och 750/600 släpps samtidigt.

Gillar inte färgerna på den nya 1000 och gillar inte att bakdelen och tanken har en linje från sidan som ser ut som ett s. Gillar inte heller att blinkers fram och bak numer sitter utanpå, det är något jag uppskattar på min att de är integrerade.

Men, som alltid när man ser en ny bil eller hoj så tycker man den är ful. Sen efter några månader tycker man den är jättefin och tycker att den gamla ser väldigt omodern ut helt plötsligt. :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu ska jag inte sticka under stolen med att jag gärna hade haft en hoj mec abs, traction control, quick shift och launch controll. Men en sprillans ny 750 som första hoj är ändå okej. Men den kommer antagligen vara dyrare i inköp och ännu dyrare att försäkra nästa år.

Men ändå förvånad över hur långt efter motorcyklar är jämfört med bilar, DSG har ju funnit i mer än 10 år på bilar och tycker det är så jävla underbart att köra en bil med det, älskar avgassmällarna som uppstår när man växlar på en audi eller vw. Även på hojar.. :)
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
När man såg hojen på mcmässan tidigare i år så tyckte man att fronten med den utstående nosen(glaset till lyktan) va rätt udda/ful, samt att deltabox ramen såg äckligt smal å vek ut för en 1000. Trodde först att det va samma ram som i gsx1000(nakenhojen) men det e en helt egen design när man kollade in detaljerna. Så även om det ser udda ut så verkar den nya Gsxren iaf vara en helt ny hoj vilket måste nog ges en eloge till Suzuki för. Vi får hoppas att iaf Yamaha släpper iaf en helt ny R6.

Förutom R1an så e det bara gamla uppdaterade hojar om man ska vara petig så fler nya hojar hade inte varit fel.
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.

Menar du att slogan från 2001 "own the racetrack"
skulle kunna vara tillbaka ?
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Är de crossplane motor som R1 på nya Suzukin? Läste specen på första sidan men blev inte helt klok på de.
 

Q43

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2015
Ort
Östersund
Hoj
CBR 900RR -96
Snygg säger jag. Måste köpa ny hoj nästa säsong. Ska bli kul att se Hondan också.

Instämmer. Tycker Suzuki alltid haft det hackigt med designen (även på bilfronten) men det här var riktigt nice, speciellt fronten i kombination med de lite retroinspirerade kåporna :kär
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Noterbart förutom alla tekniska framsteg och 200hk är att nuförtiden kommer alla literklubbor med riktigt klibbiga däck jämfört med för 5-10år sen då det var något halvtouring med kasst grepp. Säger väl också en del om det tänkta användningsområdet dvs bana.

Eller köra till fiket med. I vackert väder. Eller rulla på universitetsområdet i 30 km/i South Bend med en förare iklädd totalt Jeans & Tshirt & Sneakers. För det var inget hjälmtvång i Indiana 2001. Och jag tippar de flesta sådan här hojar i världsmarknaden används lika hårt som de flesta Ferrari och liknande bilar. De körs inte på bana. Den stora marknaden är "statussymbolmarknaden."

För touring med natt körning går ju att glömma. För när den enda halvljuslampan slocknat så är det nog för de flesta färdigkört på natten. Utan det blir bärgning. Eller vänta tills dagsljus. Eller dra vidare med helljuset.
Välj själv.

Som ägare till två Suzuki SV650S och GSX1300R vet jag att en sån sak som byta en lampa på en Suzuki plastraket är sånt man gör i garaget. Där man har nånstans att lägga det 10-tal plastlåspinnar och plast detaljer som ska bort innan man når en strålkastarlampa på GSXR1300.

Men det är ju likadant med många moderna bilar. Lyckades inte få en halvljuslampa på rätt plats i jobbets Volvo S80 2004. Trots jag hade bilen i dagsljus stående mot en husvägg för att kunna kolla på ljusbilden om lampan kom på rätt plats. Lampan satt fast men i fel läge. :huvet
För det gick inte att se lampsockeln utan spegel, bara att känna sig fram med fingrarna efter hålet i strålkastaren. Där lampan skulle in.
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
För touring med natt körning går ju att glömma. För när den enda halvljuslampan slocknat så är det nog för de flesta färdigkört på natten. Utan det blir bärgning. Eller vänta tills dagsljus. Eller dra vidare med helljuset.
Välj själv.

Som ägare till två Suzuki SV650S och GSX1300R vet jag att en sån sak som byta en lampa på en Suzuki plastraket är sånt man gör i garaget. Där man har nånstans att lägga det 10-tal plastlåspinnar och plast detaljer som ska bort innan man når en strålkastarlampa på GSXR1300.
Fast på min gsxr600 k7 så är det bara att vinkla in handen under kåpstaget och sen vrida till lampan för att byta halvlampan. För helljuslampan är det bara att lossa hastighetsmätaren (1st insex) för att ha gott om plats :tummenupp eller så kan det gå att vara envis och försöka få ut den utan att lyfta på mätaren..

:glömdet
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top