GSX-R 1100-tråden

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
wannagofast skrev:
2088975 Har börjat kolla lite efter sving på bla e-bay, men har inte riktigt koll på vad som är rimligt att betala..?

En oputsad originalsving är dyr om den kostar mer än 1k5. En glanspolerad, 3k börjar låta mycket.

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
GSXR 1100 hjulaxel -93 gängstigning???

Hojen är fortfarande i garaget & jag håller på att byta gaffel, känns som om det börjar bli brådis nu.

Gaffeln jag monterar är en 1100R -93, min gamla hjulaxel går inte att använda upptäckte jag vid demonteringen, det var sen tidigare ngt hemplock med en klenare axel & tunna hylsor på.

Måste därför tillverka en ny & undrar du nu följande...
Är det ngn som vet vilken gänga det är i änden på en 20mm hjulaxel ?

Min gissning är att det är M20 x 1.5 men hoppas nu på att ngn annan vet mer exakt.

:Bugar för alla svar

Edit, 2006-04-17
Nu vet jag.
Med konstens alla små tjuvknep kom jag fram till att det är M20x1.5.
Så nu är det bara att sätta sig vid CAMmen & pilla fram CNC koden
till en ny fin axel.
Edit, 2006-04-18
Kunde på jobbet kolla gängan med en ISO M20x1.5-6H gängtolk & det
stämde, Det är M20x1.5

Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Faen va dum man är ibland..

Håller som bekant på att bygga SF av min gsxr750/1100, gör vid allting , alla småplylar och igår va det dax för sidostödet...

Såg inte vacket ut så jag tvättade det i maskindelstvätten och funderade kring ett fäste (till sidokåpan tänkte jag då ), hum jag skall ju aldrig ha kåpor på denna cykeln igen (har inga) så jag kan ju lika gärna skära bort det fästet... Sagt å gjort, satte kapskivan i det och snyggade till, sandblästrade det och lackade det, skitsnyggt...

Skulle skruva dit det idag och det gick finfint tills jag skulle skruva dit kontakten till stödet... :död
Ja ni kan nog räkna ut resten... var bara tvungen att avreagera mig lite...

Det man inte har i huvet får man ha i fingrarna

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Köpt en 1100R 1991

Tänkte bara lägga upp en bild på min "nya" hoj. Köpte den av JT som startade tråden, lite roligt faktiskt!.

Det som är gjort efter köp.

*Lackade om fälgarna vita ( Går inte att ha svarta, förstör ju hojen )
*Nya tändkablar inkl nya stift
*Nya däck
*Lackat handtaget bak vitt
*Gängat om oken fram
*Nya bromsbelägg ( När vi skruvade ner så var dom som gamla kex )
*Bytt olja o filter
*Nya handtag
*Ny tankpad ( Suzuki Factory :hihi )
*Nytt kåpglas ( Orginal )

Soon to come
*ISR bromsar eller motsvarande
*TurboKIT
*Lacka diverse detaljer
*Skall vara så nära utställningsskick som möjligt :huvet
*Polera fälgbanor inkl sving/Ram

Jag lägger hellre lite pengar på denna hoj än att åka o köpa en dussinhoj för över 100lax!. Det är coolt med antika räsers :yoparty

Denna hoj har varit drömmen sedan man var 15år!..

I hope you like!

Bifogat

• suka1.jpg
    suka1.jpg
    88.5 KB · Visningar: 184
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
MILKY skrev:
2099165 Tänkte bara lägga upp en bild på min "nya" hoj. Köpte den av JT som startade tråden, lite roligt faktiskt!.

*Nya däck
*Gängat om oken fram
*Bytt olja o filter
*Nya handtag

Soon to come
*TurboKIT
*Lacka diverse detaljer

Jag lägger hellre lite pengar på denna hoj än att åka o köpa en dussinhoj för över 100lax!. Det är coolt med antika räsers :yoparty

I hope you like!

Hur många mil han JT åka med den??

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
RPM lover skrev:
2099297 Hur många mil han JT åka med den??

Bara några enstaka mil om jag förstod honom rätt!

Han skulle ner o hämta en KTM Adventure när han lämnade av min hoj. Skulle tydligen åka med en polare på lååååångtouring. O då funkar ju inte denna speciellt bra!.

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
MILKY skrev:
2099165 Tänkte bara lägga upp en bild på min "nya" hoj. Köpte den av JT som startade tråden, lite roligt faktiskt!.
.................
I hope you like!

Mycket fin:) hopas jag kan få min i samma skick. Precis som för andra här så står min fortfarande i garaget. Fick hem fel drivpaket, dreven va ok men kedjan va till en 89 = 4 länk för kort..snacka om blackout när jag hängde på den..ville inte riktigt fatta att det var sant :död . Well well ny på väg, har jag tur så kommer den innan helgen *hoppas*. Så nu har man ett komplett drivpaket till en 86-89 om någon e sugen..price kan vi diskutera vill bara ha så att jag inte förlorar för många hundringar.

Annars e man på G, nya däck, ny styrdämpare, nya belägg, nytt kåpglas, snart nytt drivpaket, snart nylackade kåpor..så i slutet maj bör man väl vara ute på vägen :3freak

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
MILKY skrev:

*Nya däck
*Gängat om oken fram
*Bytt olja o filter
*Nya handtag

Soon to come
*TurboKIT
*Lacka diverse detaljer

I hope you like!

men va faaaaaaaaan då...JT lovade ju att jag skulle få första tjing :huvet :huvet :4skrika

allvarligt..grattis till en riktigt fin hoj :tummenupp :) skulle vara fälgarna då och handtaget...vitt är ju gay ju... :hihi

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
=Drex= skrev:
2099361 Mycket fin:) hopas jag kan få min i samma skick. Precis som för andra här så står min fortfarande i garaget. Fick hem fel drivpaket, dreven va ok men kedjan va till en 89 = 4 länk för kort..snacka om blackout när jag hängde på den..ville inte riktigt fatta att det var sant :död . Well well ny på väg, har jag tur så kommer den innan helgen *hoppas*. Så nu har man ett komplett drivpaket till en 86-89 om någon e sugen..price kan vi diskutera vill bara ha så att jag inte förlorar för många hundringar.

Annars e man på G, nya däck, ny styrdämpare, nya belägg, nytt kåpglas, snart nytt drivpaket, snart nylackade kåpor..så i slutet maj bör man väl vara ute på vägen :3freak

Man tackar :Bugar

När blir det gammelgixxer träff da? :fatta!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
fazerfun skrev:
2099373 men va faaaaaaaaan då...JT lovade ju att jag skulle få första tjing :huvet :huvet :4skrika

allvarligt..grattis till en riktigt fin hoj :tummenupp :) skulle vara fälgarna då och handtaget...vitt är ju gay ju... :hihi

He he ja tråkigt för dig men roligt för mig! :pannkyss

Nää vitt är den rätta färgen! :banana Fan svart går ju fetbort asså!

Körde Motard o R1 innan men fan jag saknar det inte alls. Mkt speciell känsla att köra antikpullver maskiner asså! :gnissla

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
MILKY skrev:
2099463 He he ja tråkigt för dig men roligt för mig! :pannkyss

Nää vitt är den rätta färgen! :banana Fan svart går ju fetbort asså!

Körde Motard o R1 innan men fan jag saknar det inte alls. Mkt speciell känsla att köra antikpullver maskiner asså! :gnissla

:( ja...livet är brutalt ibland....får väl trösta mig med min 86a och RG 500an som jag ska hämta nästa vecka...DET ska bli skitskoj :) :banana lite gixxer, lite tvåtakt, gixxer - tvåtakt å så växlar man allt efter humör.... :hihi

R1a har ju alla och polarens Duke 2 var kul i en halvtimme ungefär...nä, jag gillar de gamla goa järnen...och det är kul med folk med samma goda smak som vill hålla grejorna i trim. :tummenupp :tummenupp

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
fazerfun skrev:
2099480 :( ja...livet är brutalt ibland....får väl trösta mig med min 86a och RG 500an som jag ska hämta nästa vecka...DET ska bli skitskoj :) :banana lite gixxer, lite tvåtakt, gixxer - tvåtakt å så växlar man allt efter humör.... :hihi

R1a har ju alla och polarens Duke 2 var kul i en halvtimme ungefär...nä, jag gillar de gamla goa järnen...och det är kul med folk med samma goda smak som vill hålla grejorna i trim. :tummenupp :tummenupp

Ja visst är det!.

Jaså en RG500, är det den som jag sett till salu på blocket??. I så fall låter det som om den är i mkt fint skick!. Grattis grattis för man väl säga!..

Ja att hålla skicket är mkt viktigt o ligger mig varmt om hjärtat!. Allt ska vara pedantiskt så är det bara! :banana

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
MILKY skrev:
2099512 Ja visst är det!.

Jaså en RG500, är det den som jag sett till salu på blocket??. I så fall låter det som om den är i mkt fint skick!. Grattis grattis för man väl säga!..

Ja att hålla skicket är mkt viktigt o ligger mig varmt om hjärtat!. Allt ska vara pedantiskt så är det bara! :banana

yep det är den...han skulle ha bra betalt men va fan hade jag tvekat hade chansen gått mig ur händerna, han var helt nedringd. Och skicket är enormt fint, allt är nytt eller förbättrat. En mkt speciell hoj som är väl värd att bevara tycker jag.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Upp med bilder på tvitaktaren genast. :tummenupp En sån vill jag också förgylla garaget med.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
MILKY skrev:
2099457 Man tackar :Bugar

När blir det gammelgixxer träff da? :fatta!
Jo vaffan... En träff för oss finsmakare skulle vara ballt. :tummenupp

Tänk er att komma ett dussin gammelgixxrar till brostugan, eller skogskyrkogården, och visa alla R1-drönare vart skåpet ska stå. :arsele

lepracon

Guest
letar hoj..

hej alla...

hittade denna tråd, har alltid älskat den hojen och letar sedan förra året efter rätt ex av en 1100 från -90 blåvit....eller ev en 91a! som e helt i orginalskick.....är villig att betala ett överpris för rätt hoj.....så om nån känner nån elller har nån, eller vet nån....pma mig

hoppas nån kan hjälpa mig hitta min hoj......

jensa

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...