antonoliver skrev:Hej ..skulle behova ett gammalt,slitet ,trasigt vadsomhelst,,kedjeskydd till en gsxr1100 86a ..ska bygga ett i aluminium och har inte orginalet..skulle underlätta om nån har ett som ligger o skräpar .....
Tack
_G_ skrev:Tjena, skulle ha ígång hojen igår, men givetvis gick det inte. Sura väll den samtidigt som batteriet gav dåligt med kräm... Så har mig själv å skylla.
Så frågan är får jag bort alla stift genom att bara ta bort tanken? 1:ans stif såg ut att sitta tjurigt till....
Du kommer åt alla stiften, ladda batteriet först och testa igen, annars så är det lika bra att köpa 4 nya stift._G_ skrev:Tjena, skulle ha ígång hojen igår, men givetvis gick det inte. Sura väll den samtidigt som batteriet gav dåligt med kräm... Så har mig själv å skylla.
Så frågan är får jag bort alla stift genom att bara ta bort tanken? 1:ans stif såg ut att sitta tjurigt till....
J.J skrev:Hur är det egentligen med startmotor/generator, passar 1052 och 1127 grejjorna mellan varandra rätt av ?
Har en 1052 motor utan dessa delar och undrar då om man måste hålla sig till 86-88 års modells start/gen.
RPM lover skrev:
J.J skrev:Hur är det egentligen med startmotor/generator, passar 1052 och 1127 grejjorna mellan varandra rätt av ?
Har en 1052 motor utan dessa delar och undrar då om man måste hålla sig till 86-88 års modells start/gen.
J.J skrev:Hur är det egentligen med startmotor/generator, passar 1052 och 1127 grejjorna mellan varandra rätt av ?
Har en 1052 motor utan dessa delar och undrar då om man måste hålla sig till 86-88 års modells start/gen.
J.J skrev:Tack för tipset !
Jag fattar det som att "startdrevet" passar, men hur är det med själva startmotorn och generatorn ?
_G_ skrev:
Henkka skrev:Muttern på utgåendeaxeln hade tydligen lossnat så drev+kedja har lekt vinkelkap på andra delar i dess närhet, mycket var mest skrap i godset på motorkåpan, men en sak som fick smaka tänder var kopplingscylindern. Den var inte så skadad som jag trodde, mest yt skrap, men locket fick sig en god match som ni ser på bilden. Kan man laga den eller är det bara att leta rätt på en ny? Har den någon mer funktion än att hålla cylindern fri från smuts? För annars så kan man ju löda på en bit där det saknas mtrl. Motorn är från -86, G tror jag den heter.
Tacksam för svar. /Henrik
Wibbe skrev:Den där har jag åkt utan sedan '99, inte haft några problem med att den börjat kärva heller.
mvh Wibbe
Köp en ny hos din Suzukihandlare kostar inte många tior.Henkka skrev:Det kommer inte in smuts, sand och sådant där då?
Henkka skrev:Det kommer inte in smuts, sand och sådant där då?
lahi skrev:Är här någon som vet vad det är för material i den där grejen till styrdämparen som sitter skruvad runt höger gaffelben på en 86:a? Min har varit sprucken länge, men jag tänkte svetsa ihop den nu om det går... Verkar inte vara ren aluminium.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |