Gsx-R 600 2002 slår av mitt i allt

radford

Äijä
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
Suzuki Gsx-R 600 -02
Min hoj började spöka idag.
Startade upp han, inga problem. Lät han gå i typ 2 minuter innan jag körde iväg, mitt i allt så fick jag "kärringstopp" tänkte vafan och startade om hojen. Den startade bra som vanligt, gav lite mer gas och stack iväg, men efter nån minut så slog den av igen, men startade såklart själv när jag ändå körde, blev en rullande start så att säga.
Gjorde det tre-fyra gånger så vände jag och körde in den i garaget igen.

Mätaren nollställs, eller hastighetsmätaren går från noll till max och tillbaka, som vanligt när man ska starta hojen. Den går, på tomgång alltså, normalt, inga missljud eller problem med att starta.

Nån som har en aning om vad det kan vara. Svarar gärna på frågor och försöker beskriva problemet bättre.

/Markus
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Garanterat ett glapp nånstans. Kolla jordningar och anslutningarna till laddregulatorn. Till å börja med iaf.... ;)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kolla så att polerna på batteriet sitter ordentligt. Hade samma problem och då satt ena löst.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Vööörd, typ! :tummenupp
 

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
kan de inte va den brytaren vid stödet som de är glapp i? vet inte vad den heter men den som gör så man inte kan lägga i en växel när stödet e nere
 

radford

Äijä
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
Suzuki Gsx-R 600 -02
ska åka och kolla på allt det ni sa imorn, hör av mig om jag hittar felet. tack för svaren!
 

radford

Äijä
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
Suzuki Gsx-R 600 -02
lätt som en plätt, var glapp i anslutningen till laddgeneratorn OCH minusdelen i batteriet. nu går han lika bra som förut. tack som fan!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top