GSX-R 750 eller R6???

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
I senaste numret av BIKE är det en begagnatartikel om GSXR 750 98-99.

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GiXXXer_Fan skrev:
Aha, intressant, va sägs det i den då?? (Pressbyrån e inte direkt öppen nu...) :)

Tidningen ligger i klubbstugan så jag kan inte referera rakt av, men omdömet var övervägande possitivt.

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
GiXXXer_Fan skrev:
Ja, antar att det bästa förmodligen är att provköra de olika en liten stund och se vilken jag trivs med bäst?!

Inga särskilda konstigheter man kan tänka på att kolla efter på någon av modellerna?
köp en 929a.bästa hoj jag haft :)

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Själv kör jag ju hojar som helt klart är äldre och inte ligger i närheten av dagens moderna och jag skulle inte heller kunna tänka mig att köra modern R-hoj.
Men när jag (tror det var förra året) fick syn på Fireblade 1000 med lack i Hondas färger och med Hondavingen över större delen av sidkåpan fick jag ståpäls. Hade stålarna funnits i det läget så vete fasen om inte ...

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
eeehhhh prova dig fram... många säger att R6an är trög att skjutsa med... nja måste jag säga.. att skjutsa någon kan vara kul om personen där bak vet hur han/hon ska åka hoj och gör det rätt... och visst personen därbak lånar en häst men va fan så farligt är det väl inte... :tuttar

PatteP

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
EZrideR skrev:
eeehhhh prova dig fram... många säger att R6an är trög att skjutsa med... nja måste jag säga.. att skjutsa någon kan vara kul om personen där bak vet hur han/hon ska åka hoj och gör det rätt... och visst personen därbak lånar en häst men va fan så farligt är det väl inte... :tuttar

Hej på er!

Måste säga att R6an är kanon att skjutsa med, visst finns det kanske bekvämare hojar, som guldvingar osv, men för att vara en R hoj så är den kanon. Skjutsade ca 30 mil förra veckan och den drog ca 0,55l milen, vilket inte är mycket... :yoparty

För övrigt är det en kanonhoj, så köp en sån!! Det är min första R hoj och jag kunde inte valt en roligare. :tummenupp

P

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
PatteP skrev:
Hej på er!

Måste säga att R6an är kanon att skjutsa med, visst finns det kanske bekvämare hojar, som guldvingar osv, men för att vara en R hoj så är den kanon. Skjutsade ca 30 mil förra veckan och den drog ca 0,55l milen, vilket inte är mycket... :yoparty

För övrigt är det en kanonhoj, så köp en sån!! Det är min första R hoj och jag kunde inte valt en roligare. :tummenupp

P
R6 an skit att skjutsa på jämfört med gixxer750 96, inget illa ment, men min flicka har gnällt på att jag bytte bort gixxern en del :) hon var van att åka r6 förr, och hon gillade gixxer väldigt mycket jämförelsevis, nu åker hon med på Retta, och det gillas inte alls :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...