GSX-R 750, Pris?

Rawhead

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
Mellan hojar
Vad ska man max ge för en 98:as gsxr 750 i toppskick med full servicebok, helt orginal, en ägare, aldrig bankörd eller omkullagd?

Är lite svårt att se på annonser, för dom flesta är omlackade eller skrapade m.m.
:huvet

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Rawhead skrev:
Vad ska man max ge för en 98:as gsxr 750 i toppskick med full servicebok, helt orginal, en ägare, aldrig bankörd eller omkullagd?

Är lite svårt att se på annonser, för dom flesta är omlackade eller skrapade m.m.

1. Att en hoj inte är bankörd, hur ser du det? Vad är negativt med att den är bankörd
2. pris ca 50 skulle jag tro

//jaG

Applo

Har jättebillig försäkring...
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
YZF 450 -04
Rawhead skrev:

43000-45000:- Du måste ju köpa ett slipon för runt 3000:-...... :tungan

Mer skulle inte jag ha gett, du skrev ju aldrig milen, men den ska ju inte ha gått över 4000 mil för 45000:-

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
Skulle säga absolut max 50k oavsett hur fin den verkar, snarare närmare 40 än 50.
Jag gav 50 för min 99a hos handlare 1700mil gammal, originallack med lite stenskott och smårepor samt skrapade fotpinnar och småskrapad originalburk, såg dock inte klotad ut utan snarare körd som de är byggda för...
Hårt när vägen svänger med andra ord, har för övrigt själv skrapat både pinnar och ljuddämpare med min.

Lycka till!

Rawhead

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
Mellan hojar
Hojen har gått ca: 1500 mil.
Slipon följer med.

Angående bankörning så behöver det väl inte vara speciellt negativt, fast risken för att den ska vara omkullagd och generellt lite mer plågad e väl lite högre.
Sistapriset jag skulle få den för var 49 lax, verkar det som ett vettigt pris, eller är det för högt?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Rawhead skrev:
Hojen har gått ca: 1500 mil.
Slipon följer med.

Angående bankörning så behöver det väl inte vara speciellt negativt, fast risken för att den ska vara omkullagd och generellt lite mer plågad e väl lite högre.
Sistapriset jag skulle få den för var 49 lax, verkar det som ett vettigt pris, eller är det för högt?

Är den fräsch (som det låter på dig) så är det inget att prata om, ta den eller ångra dig...

Saker att kontrollera:
Bromskivor - glappar dom? Kostar mycket att byta !
Kamkedjesträckare - vilken sitter på? Finns en bra och en dålig Suzuki-modell, och förutom detta kan det sitta en manuell på, vilket ska vara det bästa.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM