gsx-r 750 vs 1000?

speedy83

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
letar..
lutar nog åt att det blir en vacker 750 som jag ska ta min sporthoj oskuld..:)

bara att börja spara mer plikttroget och leta objekt wonderbar..
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Håller med många här med att det är fan bäst att börja med det värsta direkt.. Jag började med en cb750 och lärde mig köra på den etc. Den bytade jag efter ett år till en Hornet 900 (nuvarande) och tänkte fan den hojjen måste vara riktigt grym och gå som fan. NU har jag tröttnat på den redan och har haft den i 10mån. Så efter Januari blir det en Gixxer 1000 k6:a eller k7:a. Det som irriterar mig mest är att det bara kostar 300kr mer att trafikförsökra gixxern!
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
lorkan skrev:
2330907 Sensmoralen i tråden lyder just nu ungefär såhär; Köp en så stor och effektstark hoj som möjligt, som du inte behärskar, för sen när du vill "slanga" är den stora hojen som du inte behärskar mycket lättare att slanga med än en 750, den är ju så klen. 1000 är också mycket lättare och smidigare att hantera.

Just ja, det här är ju SH.com. :tomten

Håller faktiskt med, man kan ha väldigt roligt på en betydligt svagare hoj också. Min är inte direkt nån värsting men jag har väldigt roligt iaf, den är väldigt lätt o smidig och det är bra vrid trots den lilla motorn, för att inte nämna när det börjar att svänga..
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Vad skrev jag i

#kgc-folke# skrev:
2330871 Du kan ju inte gemföra en 750 från 99 och en 1000 från 05, min 750 e en 05 och smidigare får man leta efter, en 05 e iallafall extremt lättkörd



Läs allt innan du skriver någe. Jag skrev "Nog för att det skillde års Modeller".
Och naturligtvis är det enklast att du gör som nån sa åk o prövkör båda och köp 1000 sen för det är den du kommer vilja ha:7peta

För här på SH är den bästa hojen för dej den du frågar som den åker på.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Ständigt detta krigande...

R750 -00 är betydligt smidigare och lättare att hantera och köra.. och mer förlåtande....
Slanga... är ju inget problem med den heller.. Mappad och med helsystem så ger den ca 150 hästar i motorn.. på 166 kilo.
Gasar upp den på 2an från ca 125 km/h... sen är det ju bara att växla.
Även om R1000 bara väger 2 kg mer så känns den mycket tyngre att köra... Detta pga den större rörelsemassa från motorn...
Fördelen med 750 är att den är snällare att köra.. Gör du ett misstag så biter den inte ifrån på samma sätt...

Om valet står mellan r1000 01-04 eller en r750 00-05 så vinner 750in. Då den är smidigare.. Och du kommer troligtvis ha större glädje av den.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top