andersbrink
hasenfrasen
Låt något annan person kika i manualen och kontrollera utan att du står och pekar och förklarar sakers ting. Dvs låt den andra personen klura ut om det är rätt eller fel enligt manualen.
Enklaste sättet att veta om det står rätt... är att förstå alla sakers inbördes inverkan och du kan verkligen kan säga att du VET (och inte bara säger "det bör nog vara så") att det sitter rätt.
Enklaste sättet att veta om det står rätt... är att förstå alla sakers inbördes inverkan och du kan verkligen kan säga att du VET (och inte bara säger "det bör nog vara så") att det sitter rätt.
SkogsOlle skrev:Jag har nu satt ihop toppen o monterat kammar etc enligt mekhandbok.
Men eftersom att det är första gången jag gör detta så är jag givetvis inte säker på att det är 100% rätt.
Jag läste nån annanstan på forumet att en kugg "fel" på kamkedjan, gör 18 grader? på kamtimingen. Och skulle detta vara fallet så går det ant. åt helvete vid uppstart.
Finns det något bra knep att kolla så att allt är rätt? Har inte tillgång till mätklocka, och det är därför jag frågar.
Om det inte går att kolla utan klocka så får jag försöka låna av någon.
Tacksam för svar
/Olle