GSX-R Streetfighter

Frisk89

lite bättre än alla andra!
Gick med
2 Dec 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
1989 Suzuki GSX-R
Tjena.

Tänkte höra om det är någon som har provat monterat en Honda RR600 (2008) bakdel på en äldre Gsx-r nån gång?:confused:
Har sett många byggen med R1 bakdel, nyare gsx-r bakdel m.m..
Men nu hittade jag en Honda 600rr bakram för endast 1500kr med plast, belysning, ljuddämpare och hela kittet..

Så frågan är hur mycket arbete det är att modifiera dit Honda bakdelen på Gsx-r 89an?

Tack på förhand för svar!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det krävs nog lika mycket modifiering oavsett vilken bakdel man vill ha dit. Blir lite kapande, svetsande och skruvande. En grundförutsättning är ju dock att måtten på kutsen stämmer någorlunda med bakramen (dvs liknande bredd).

Om vi på något sätt ska "kvantifiera" hur mycket arbete det är så beror det på vem du frågar. Jag kan tycka det inte är någon större operation då jag har tillgång till svets och maskiner, men för någon annan som inte har det kan det innebära rätt mycket jobb i form av att hitta folk som kan göra jobbet åt dig.
 

Frisk89

lite bättre än alla andra!
Gick med
2 Dec 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
1989 Suzuki GSX-R
Det krävs nog lika mycket modifiering oavsett vilken bakdel man vill ha dit. Blir lite kapande, svetsande och skruvande. En grundförutsättning är ju dock att måtten på kutsen stämmer någorlunda med bakramen (dvs liknande bredd).

Om vi på något sätt ska "kvantifiera" hur mycket arbete det är så beror det på vem du frågar. Jag kan tycka det inte är någon större operation då jag har tillgång till svets och maskiner, men för någon annan som inte har det kan det innebära rätt mycket jobb i form av att hitta folk som kan göra jobbet åt dig.

Okej då borde det ju bara vara att ta några mått innan jag köper Honda ramen och se så att bredden är ungefär det samma.
Folk som kan göra jobbet är nog inga problem :)
Tack för svaret!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det knepigaste lär bli att lösa avgasröret på ett snyggt sätt. Oftast finns det inte plats att dra det genom svingen på en hoj som har avgas "på sidan" som standard, vilket innebär att man får dra mellanröret i en båge runt svingen och in under kutsen. De exempel jag sett har inte blivit jättesnygga. Iofs inget som säger att du måste använda CBRens ljuddämpare, men värt att tänka på, ifall att.
 

Frisk89

lite bättre än alla andra!
Gick med
2 Dec 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
1989 Suzuki GSX-R
Det knepigaste lär bli att lösa avgasröret på ett snyggt sätt. Oftast finns det inte plats att dra det genom svingen på en hoj som har avgas "på sidan" som standard, vilket innebär att man får dra mellanröret i en båge runt svingen och in under kutsen. De exempel jag sett har inte blivit jättesnygga. Iofs inget som säger att du måste använda CBRens ljuddämpare, men värt att tänka på, ifall att.


Jo har klurat på det jag med! Funderar på att behålla original systemet från Gsx-r och modifiera dit nån snygg bak lyckta där ljuddämparen nu sitter på Hondan, då Original lyset är kvaddat och för det andra ser förjävligt ut enligt mig ^^
 
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

Top