gsx r600 undertail

psychoLindh

speed is king
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
suzuki gsx r600 01
tjenna.

jag ska rensa bakdelen på min suzuki. det är en gsx r600-01.
har köpt en targa undertail. enligt beskrivningen ska man fästa den med 4 skruvar, känns lite klent. någon som har någon erfarenhet av detta och vet om de håller?

tack på förhand

psychoLindh

speed is king
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
suzuki gsx r600 01
den väger väl endel men ja tycket skruvarna är dumt placerade. skickar med en bild så får du se.

Bifogat

• d gn dga.JPG
    d gn dga.JPG
    19.4 KB · Visningar: 84

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
2 skruv + 2 clips är det väl.
Min undertail är inte likadan som din men fästpunkterna är samma. Framtill lägger man Tailen ovanför ena paret muttar till fotpinnarna. Min tail har inte ramlat av ännu så det verkar funka.

psychoLindh

speed is king
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
suzuki gsx r600 01
okej, hur tajt tycker du att den sitter? ja menar så att den inte rör sig om man kör över en väg bula ir nått?

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Har inte märkt av att det skull skramla vid gupp etc. Kan iofs. vara svårt att höra med öronproppar.
Jag tror inte du behöver vara orolig för att den ska sitta löst om den har bra passform i övrigt. Du använder båda (av bilden du la upp att dömma) muttarna till fotpinnarna för att trycka upp tailen mot orginalstänkan/batterilådan så den sitter stumt.
Kan visa hur min sitter även om den tailen inte verkar vara exakt som din.

Bifogat

• Undertail.jpg
    Undertail.jpg
    74 KB · Visningar: 56

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Jag har liknande fästanordning på min undertail. Visst, jan kanske inte kan fylla "bagaget" med bly, men det håller allt för en hel del iaf =)

psychoLindh

speed is king
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
suzuki gsx r600 01
jodå ja fick dit den idag=) den sitter fullt tillräckligt. trodde fan inte de där små skruvarna skulle hålla upp den så bra som de gör=P så nu är de bara iväg och lakera dem..

vet du hur det med ljuddämparen? kan man ta bort fotpinnen som håller upp den utan att den trillar bort när man kör?

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
jodå ja fick dit den idag=) den sitter fullt tillräckligt. trodde fan inte de där små skruvarna skulle hålla upp den så bra som de gör=P så nu är de bara iväg och lakera dem..

vet du hur det med ljuddämparen? kan man ta bort fotpinnen som håller upp den utan att den trillar bort när man kör?
Det är nog ingen bra idé att ta bort fotpinnen om du inte ersätter den med ett stag utan fotpinne. Dock vet jag inte var man hittar sådana. Skulle själv vara intresserad att bli av med passagerarpinnarna.

psychoLindh

speed is king
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
suzuki gsx r600 01
okej. jag är ja tveksam till om de går att köpa ett sånt stag. det får du nog tillvärka själv i så fall .

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...