Gsx1400 Vs Xjr1300

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Det tar ont i mitt Suzuki hjärta men jag måste tyvärr säga "Köp XJR1300", Jag har kört båda och XJR "känns mindre och smidigare". Sedan om du vill ha mer effekt är det betydligt enklare och billigare med XJR. Ett par ostrypta insugsgummin, ett 4-1system, en liten portning av toppen och ett par Mikuni RSgasare och du har minst 130-135hk. Det finns 1550cc satser till 1400an men dom är svindyra och du bör ha ett par Yoshimura kammar oxå och dom är oxå svindyra, + ett4-1system då har du 140hk.
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Svemack skrev:
2295473 Ok, tack! Betalar 10500:- hel/hel hos samma bolag för en 03:a. 36år, körkort sen -89, centrala Malmö.

Tillhörde Hyllie församling så det är inte i centrala Malmö, men jag är 29 så jag har en 24+ försäkring. Haft körkort sedan -95 och hojen är en 04:a. Då ska jag alltså vara nöjd med 6519:- hel/hel.
 

Thinktwice

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XJR1300
Har inte provat GSX1400:an men är helnöjd med min XJR. Om Sukkan är lite mer tungstyrd i kurvorna så stämmer det med många andra utlåtanden jag har hört.
Sukkans 6e växel gör faktiskt en hel del på varvet vid ex motorvägskörning enligt Allt om MC:s test som jämför just dessa två mot varandra. Jag letar ofta efter 6:e växeln på XJR:en.

När det gäller försäkring:
Kolla Länsförsäkringars Yamaha Power Insurance. I mitt fall var den 800 kr billigare än Bilsport & MC !!!! Trot eller ej.

Jag betalar 3800:- hel/hel. Visserligen 39år och kort sedan -83, så det gör väl en del.... Men, jämför !!!!
 

Mieron

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
XJR1300 -08
Fick köra min sommarhoj idag och måste säga att skönare hoj har jag inte kört.

Jämför som mest med en Ducati Monster 900 som var riktigt knivig att köra i jämförelse. Framförallt så är XJR:en mycket stabilare och mjukare. Det har nog mest med torra kopplingen som sitter i Ducatin. XJR:en har lite symaskinskaraktär men kan bli som ett råskinn när man väl pressar den lite.

Körde förra helgen på manöverbanan med Ducatin och den var verkligen inte lätt att köra där. Just och pass att man klarade vändningen på högfartsbanan, lågfarts var inte att tänka på att klara.

Men med XJR:en var det som att köra en lite tyngre moped när det gällde smidigheten. Det var riktigt lätt med den att klara båda partierna.

Summarum, jag kommer att ha riktigt kul i sommar! :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top