Gsxr 1000-02 fighter byggtråd

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Nu sitter de på!

Bifogat

• Kraschpuckar på 006.jpg
    Kraschpuckar på 006.jpg
    67.2 KB · Visningar: 60
  • Kraschpuckar på 008.jpg
    Kraschpuckar på 008.jpg
    70 KB · Visningar: 71

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
en smäll på dom i sidled och motorfästet går av. been there, done that:rolleyes:

Skulle de varit i plast menar du?
Godset som är kvar mellan skruvskallen och ramen är inte mera än ca 6 mm på ena sidan och max 10 mm på andra sidan. Frågan är vilket som är mjukast.

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
Blev visst en Acerbis-lampa med kolfiberlook. Köpte den begagnad för 350 kr. Den får duga så länge så får vi se om det blir nån godkänd lykta senare.

Crosstyret är på och en bakkåpa i samma lack som tanken inhandlad på ebay. Ej hemkommen än. Nu återstår lite längre vajrar, 12-stag, crashpuckar mm.

Ser fett ut...Lägger upp ett par bilder på mitt objekt, gaffel bytt till R1000 k6, krona o styre från ABM,Dom vita fälgarna bytta emot svarta, ska lacka hojen svart senare(nästa vinter)..

Bifogat

• DSC01483_small.jpg
    DSC01483_small.jpg
    131 KB · Visningar: 150
  • DSC01485_small.jpg
    DSC01485_small.jpg
    100.7 KB · Visningar: 103

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Nu sitter de på!
Fina puckar,,, funkar nog utmärkt som bling bling ,men en marksyning med dom så knäcker dom nog lite i ramen:gnissla har sett en krasch med en k3:a med plastpuckar likt dina som krökte i ramen:huvet :huvet

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Ser fett ut...Lägger upp ett par bilder på mitt objekt, gaffel bytt till R1000 k6, krona o styre från ABM,Dom vita fälgarna bytta emot svarta, ska lacka hojen svart senare(nästa vinter)..

Ser fint ut:tummenupp

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Skulle de varit i plast menar du?
Godset som är kvar mellan skruvskallen och ramen är inte mera än ca 6 mm på ena sidan och max 10 mm på andra sidan. Frågan är vilket som är mjukast.

jaja, gör som du vill......

kolla oxå upp vad det är för bultar. de ska vara mjuka som fan, så att de böjer sig och sträcker sig. har du fina, dyra styva bultar så slår du sönder gängerna i toppen och oftast så ramlar det av en stor klump alu oxå. inte kul att kolla in i avgasporten från sidan:D

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
jaja, gör som du vill......

kolla oxå upp vad det är för bultar. de ska vara mjuka som fan, så att de böjer sig och sträcker sig. har du fina, dyra styva bultar så slår du sönder gängerna i toppen och oftast så ramlar det av en stor klump alu oxå. inte kul att kolla in i avgasporten från sidan:D

Ja vi får se hur det blir. För enkelhetens skull skulle jag kunna borra ur originalskruvarna i centrum, så blir de klenare. Men vi får se...

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Ja vi får se hur det blir. För enkelhetens skull skulle jag kunna borra ur originalskruvarna i centrum, så blir de klenare. Men vi får se...

jag kapade av mina bultar på 2 ställen och svetsade ihop dom igen. blir belastningen för stor så går de av. bättre det än ramen.

vid stunt så är det ändå bara lätta tappningar man gör med hojen..

fan, du får komma ner till karlskrona i sommar. jag brukar vara där och träna med rövens pågar

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag kapade av mina bultar på 2 ställen och svetsade ihop dom igen. blir belastningen för stor så går de av. bättre det än ramen.

vid stunt så är det ändå bara lätta tappningar man gör med hojen..

fan, du får komma ner till karlskrona i sommar. jag brukar vara där och träna med rövens pågar

en svets går väl aldrig sönder :va

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
en svets går väl aldrig sönder :va

jo det händer faktiskt!
Tigsvetsar spricker i mitten (vissa material) lagade lite crommollybitar från en jobbarkompis downhillcykel som hade spruckit exakt i mitten av svetsen.
beror nog på att man inte härdar svetsen och materialet på samma sätt med Tig. blir ju i princip homogent med materialet. aluminiumsvetsar brukar spricka av bredvid!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nej, men bredvid

jo, men är inte materialet lika starkt/svagt utan svets då :va
kanske bättre att såga ett jack runtom el göraden i ett vekare material kanske typ..
undrar mest pga att jag kanske ska fixa själv.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
jo, men är inte materialet lika starkt/svagt utan svets då :va
kanske bättre att såga ett jack runtom el göraden i ett vekare material kanske typ..
undrar mest pga att jag kanske ska fixa själv.

svetsen blir härdad och materialet vid skarven försvagas.
man skapar en bråttanvisning helt enkelt.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
jo det händer faktiskt!
Tigsvetsar spricker i mitten (vissa material) lagade lite crommollybitar från en jobbarkompis downhillcykel som hade spruckit exakt i mitten av svetsen.
beror nog på att man inte härdar svetsen och materialet på samma sätt med Tig. blir ju i princip homogent med materialet. aluminiumsvetsar brukar spricka av bredvid!

Hörs långa vägar att du kan det här med svets :tummenupp

Jag kan bara gas svets och elbågs svets, ska snart lära mig MIG och MAG.

Med lite tur hinner jag med TIG också :)

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Fick hem min Dainese skyddsjacka häromdagen. Smidigt med alla skydd i så kan man köra med lite "lösare" kläder. Nu fattas bara lite skydd för benen. Gav 1667 kr för en ny med frakt från tyskland.

Bifogat

• Jacka.jpg
    Jacka.jpg
    71.8 KB · Visningar: 80

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
från vilken sida? jag är ute efter en likadan

Köpte den på auktion på ebay.de. Alltså inte alltid det finns. Men det är ju bara att söka på dainese och protektoren. Eller safetyjacket så kommer det säkert upp något.

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Har du hunnit prova dina spikdäck ?? nu borde ni ju fått lite is nere i södern, eller har du tappat tempot :trött

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...