MangeH
Gudomlig sporthojare
Fan vad du gör fina grejer mange!!!
Tackar!
Fan vad du gör fina grejer mange!!!
Nu sitter de på!
en smäll på dom i sidled och motorfästet går av. been there, done that
Blev visst en Acerbis-lampa med kolfiberlook. Köpte den begagnad för 350 kr. Den får duga så länge så får vi se om det blir nån godkänd lykta senare.
Crosstyret är på och en bakkåpa i samma lack som tanken inhandlad på ebay. Ej hemkommen än. Nu återstår lite längre vajrar, 12-stag, crashpuckar mm.
Fina puckar,,, funkar nog utmärkt som bling bling ,men en marksyning med dom så knäcker dom nog lite i ramen har sett en krasch med en k3:a med plastpuckar likt dina som krökte i ramenNu sitter de på!
Ser fett ut...Lägger upp ett par bilder på mitt objekt, gaffel bytt till R1000 k6, krona o styre från ABM,Dom vita fälgarna bytta emot svarta, ska lacka hojen svart senare(nästa vinter)..
Skulle de varit i plast menar du?
Godset som är kvar mellan skruvskallen och ramen är inte mera än ca 6 mm på ena sidan och max 10 mm på andra sidan. Frågan är vilket som är mjukast.
jaja, gör som du vill......
kolla oxå upp vad det är för bultar. de ska vara mjuka som fan, så att de böjer sig och sträcker sig. har du fina, dyra styva bultar så slår du sönder gängerna i toppen och oftast så ramlar det av en stor klump alu oxå. inte kul att kolla in i avgasporten från sidan
Ja vi får se hur det blir. För enkelhetens skull skulle jag kunna borra ur originalskruvarna i centrum, så blir de klenare. Men vi får se...
jag kapade av mina bultar på 2 ställen och svetsade ihop dom igen. blir belastningen för stor så går de av. bättre det än ramen.
vid stunt så är det ändå bara lätta tappningar man gör med hojen..
fan, du får komma ner till karlskrona i sommar. jag brukar vara där och träna med rövens pågar
en svets går väl aldrig sönder
en svets går väl aldrig sönder
nej, men bredvid
jo, men är inte materialet lika starkt/svagt utan svets då
kanske bättre att såga ett jack runtom el göraden i ett vekare material kanske typ..
undrar mest pga att jag kanske ska fixa själv.
jo det händer faktiskt!
Tigsvetsar spricker i mitten (vissa material) lagade lite crommollybitar från en jobbarkompis downhillcykel som hade spruckit exakt i mitten av svetsen.
beror nog på att man inte härdar svetsen och materialet på samma sätt med Tig. blir ju i princip homogent med materialet. aluminiumsvetsar brukar spricka av bredvid!
från vilken sida? jag är ute efter en likadan
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |