HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Hade du Powercommander? Då visar den galet i displayen så du måste dra ut den för att kolla tps.Hej alla!
Nu är säsongen snart här och jag har redan hunnit att ta en tur igår då det var strålande sol och 15 grader.
Tyvärr så hände samma sak som sist, hojen stendör och måste "kylas" ner innan man får igång den. Detta hände flertalet gånger och jag har googlat och googlat.
Hittade en tråd på en amerikansk sida där en kille hade exakt samma problem som mig.
Han felsökte till förbannelse men kunde inte hitta något fel som var relaterat till hans problem.
En kille nämnde en bra sak och det var att när hojen dör så tänds "CHEC" lampan och detta skall betyda att instrumentpanelen inte har fått någon data från ECUn på 3 sekunder.
Alltså betyder detta att ECUn blir för varm och stängs av och när den har svalnat så startar hojen upp igen.
Jag får inte ut någon felkod på detta problemet utan det står enbart C00. Dock såg jag att TPS står för högt så den får jag justera.
Att öppna upp ECUn och kolla igenom hade eventuellt gått, har dock hört att det sitter silikon alternativt epoxy för att skydda komponenterna. Så det kan bli ganska pilligt. Hittade en del begagnade ECUn på Ebay från 4k och uppåt men fick en fundering ifall det finns någon firma som eventuellt reparerar motorstyreneheter och ifall det kanske hade blivit billigare än en ECU.
Någon som har några tips?![]()
Men felställd TPS gör inte att hojen tvärdör så det känns ju som det skulle kunna vara ECU-relaterat...
Hade varit bra som Skynet nämnde att ha en extra ECU och testat med.
Hade du kollat dödarknappen? Långsökt kanske. Skulle den slå till så får man ju CHEC i displayen.
Köper du ECU på Ebay så köp en Europeisk, kan vara en del skillnader på Amerikanska och ännu värre med Californien.
Last edited: