GSXR 1000 Strypningar ??

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
eBay färdiglödda TRE moddar alla modeller 20 dollar + 9 dollar frakt = 212kr

Det är VISST skillnad. Om du inte redan har lagt märke till det så hackar det till när man ger gaspådrag originalt. Det försvinner med TRE mod och motorn gasar mjukt från alla varvtal, alla växlar. Detta kan vara livsviktigt t ex när man kör bana och ska gasa ur en kurva.

Det fanns varning att den inte var lika lättstartad med TRE mod men GixxerJensa här på forumet rapporterade inga problem, snarare att det blev bättre kallstart. Förhoppningsvis kommer min TRE mod när som helst nu så kan jag styrka påståendet ytterligare.

Det felaktika ryktet ang TRE är att det ger fler hästkrafter, vilket den inte gör men hästkrafter är inte allt.

/a

Last edited:

bellmobile

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
aLcATRAZ skrev:
2492930 eBay färdiglödda TRE moddar alla modeller 20 dollar + 9 dollar frakt = 212kr

Det är VISST skillnad. Om du inte redan har lagt märke till det så hackar det till när man ger gaspådrag originalt. Det försvinner med TRE mod och motorn gasar mjukt från alla varvtal, alla växlar. Detta kan vara livsviktigt t ex när man kör bana och ska gasa ur en kurva.

Det fanns varning att den inte var lika lättstartad med TRE mod men GixxerJensa här på forumet rapporterade inga problem, snarare att det blev bättre kallstart. Förhoppningsvis kommer min TRE mod när som helst nu så kan jag styrka påståendet ytterligare.

Det felaktika ryktet ang TRE är att det ger fler hästkrafter, vilket den inte gör men hästkrafter är inte allt.

/a
Jag kör inte på bana men du kanske ändå tycker det är värt att fixa en tre mod eller löda dit ett motstånd??

bellmobile

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
aLcATRAZ skrev:
2492930 eBay färdiglödda TRE moddar alla modeller 20 dollar + 9 dollar frakt = 212kr

/a
Har monterat tre mod nu och provkört å tycker de va värt pengarna!!!
Hojen går mycke jämnare på låga varv:tummenupp

jonda_21

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
GSX-R 1000 K8
Få sen nu om jag fattat det rätt...
Men det sitter alltså spärr i ALLA Gixxer 1000 oavsett års modell eller?
Med andra ord så sitter det en fin liten spärr i -02:eek:rna?!

Men den på http://www.bikersneed.se borde alltså fungera bra?!
299:- Är ju inte farligt..!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Gasarn skrev:
245768 Hastighetsmätaren visar 299 km/h, hojjen fortsätter att acca som ett stridsflygplan... Om Du vill att mätaren ska visa mer än 300 får Du byta till en 750R -00 mätare.

Du har SH´s bästa avatar!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...